Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

torjze

Jeg fikk veldig lav innbyttepris og valgte å ikke gå for det. Tilbudet var 130000,-. På Finn ligger tilsvarende mellom 200 og 230000,-

Roy Aasen

torjze

Roy Aasen

Var ett voldsomt sprang.

De er nok ikke spesielt hypp på å ta innbytte skjønner jeg.

torjze

Synes det var lavt ja. Har mulighet til å selge Leafen etter kjøp av Model 3. Forventer nødvendigvis ikke å få over 200K for den. Det er selvsagt fristende med enkelheten av å bytte bil ved utlevering, men det er ikke verdt potensielt 70 000,-....

HermanGatevold

Prøver å bli kvitt min E-Golf nå, men det går fryktelig tregt på Finn

Har litt gjeld igjen på den, så kan ikke selge på innbytteprisen. Håper forhandler er interessert i å kjøpe til grei pris uten at jeg taper for mye. Ellers har man alltids nettbil.no som en mulighet (aldri prøvd)

Marius76

Jeg trakk forhastede slutninger ut fra egen situasjon! Trodde det var en Model S du skulle bytte ut. Andre biler blir nok svært lave priser på ja...

olavxxx

Årsaken for at Tesla gir veldig lav innbyttepris på "non Tesla", er at de bare videreformidler de.
Selv selger de bare Tesla, man ser ingen Leaf, Honda eller noe annet hos Tesla sine butikker.

Men skal sies at eier man ganske ny Tesla, er også Finn eller Facebook bedre valg enn innbytte ofte.
S85D og S70D osv virker å ha veldig bra innbyttepris, har sett folk få tilbudt over 500.000, ca 20.000 under markedspris for en S85D på facebook. Så det er jo bra margin på innbytte på noen modeller.

Men de som ikke er Tesla, er mer eller mindre garantert dårlig deal.
Eneste fordel er jo at man da kan kjøre bilen helt til man får den nye bilen.

Et alternativ kan jo være å selge den via noen som formidler biler, eller leie ut på nabobil :-)

Handyman

På Twitter heves det at Tesla starter utlevering i Nederland i kveld!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

najtrox

Kanskje litt off-topic, men hvordan fungerer det dersom man har en kombinasjon av lån via 3.part (Danske Bank) og egenkapital?

Final invoice sier at beløpet må betales i sitt "fulle" før levering kan avtales, mens Tesla sa sist at jeg kom til å få et papir i bilen jeg skulle signere ved overtagelse. Hva stemmer? noen som har erfaring?

skysurfer

Sitat fra: Handyman på onsdag 06. februar 2019, klokken 14:08

Mener bestemt at Elon har sagt at Norge skulle få først... ::)
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Handyman

Sitat fra: meiniac på onsdag 06. februar 2019, klokken 14:36

Mener bestemt at Elon har sagt at Norge skulle få først... ::)
Husk at han sier mye som ikke nødvendigvis alltid er helt korrekt ;-)

Magnus Hansen

Et eller annet sted burde det nå finnes en europeisk versjon av owners manual. Den man finner på hjemmesiden til tesla er markert med "North America". Hadde vært interessant om det var noen forskjeller av betydning.

Handyman

Elmaster

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 06. februar 2019, klokken 15:00

Et eller annet sted burde det nå finnes en europeisk versjon av owners manual. Den man finner på hjemmesiden til tesla er markert med "North America". Hadde vært interessant om det var noen forskjeller av betydning.
ja. Had prøvd å lete etter den selv med finner ikke den. Den skal dukke opp på min side for oss etterhvert men hadde vært nice å ha tilgang til den allerede nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA