Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: Fansypantsy på lørdag 23. februar 2019, klokken 22:04
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 23. februar 2019, klokken 21:44
Sitat fra: Fansypantsy på lørdag 23. februar 2019, klokken 21:38
Bestilte en Model 3 Long Range (svart) i dag. Sto at jeg kunne forvente bilen i mars når jeg bestilte!
Går det virkelig så fort eller kommer det til å ta lengre tid?
Trodde kanskje at det kunne være en avbestilt bil, men ser nå at dette står på Teslas sider:

Så da tolker jeg det som om bilen kommer i mars, men da må du jo være en bil som allerede er produsert, båtturen tar vel i seg selv noen uker?

Kanskje Tesla bygger opp et lager av biler i Norge? Levering på dagen hadde vært noe  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Har noen av de leverte bilene så langt svart/hvit interiør?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

stranger1891

Sitat fra: Toalmar på søndag 24. februar 2019, klokken 10:00
Har noen av de leverte bilene så langt svart/hvit interiør?

Så en blå performance med hvite interiør. Tror at de med LR hvit interiør ble nedprioritert i første (evt. andre) forsendelse.

larsmartin

Ahh, skjønner lite! Jeg har hatt reservasjon siden 31/3-16 og konfigurerte samme dag det ble mulig, får ikke levering før i slutten av mars...

Vet om flere som ikke har hatt reservasjon engang som får levert samtidig. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer?

bno

Sitat fra: larsmartin på mandag 25. februar 2019, klokken 08:55
Ahh, skjønner lite! Jeg har hatt reservasjon siden 31/3-16 og konfigurerte samme dag det ble mulig, får ikke levering før i slutten av mars...

Vet om flere som ikke har hatt reservasjon engang som får levert samtidig. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer?
Samme her. Har kommet til betalingssteget for lengst, men ikke et ord om når bilen utleveres.

lintho

Det har vel vist seg at reservasjon ikke har noe å si. Det gjaldt også i USA.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Handyman

#441
Sitat fra: larsmartin på mandag 25. februar 2019, klokken 08:55
Ahh, skjønner lite! Jeg har hatt reservasjon siden 31/3-16 og konfigurerte samme dag det ble mulig, får ikke levering før i slutten av mars...

Vet om flere som ikke har hatt reservasjon engang som får levert samtidig. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer?
Grunnen er nok svært enkel. En (retteferdig) utlevering iht reservering/bestilling ville ta alt for lang tid (ikke minst produksjonsmessig). Det kan ikke Tesla ta seg råd til.
Nå prøver de å levere ut flest mulig biler mest mulig effektivt. Det resulterer i at noen langt bak i køen får biler tidlig, men det trenger ikke bety at de tidlig i køen likevel får bilen senere enn ved en rettferdig utlevering. Mine antagelser.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tom

Har hvert på steg 3 en uke nå,fikk sms nå,på italiensk  :o om levering mellom 14/3 og 27/3 stavanger.

Odd G.

#443
Jeg reserverte min model 3 i november 2015 og bekreftet bestillingen 3.1 2019. Har Tesla S85D jeg ønsket å bytte og fikk raskt pristilbud på innbytte, med svarfrist på 1 dag (?). Etter at jeg bekretet ja til tilbudet, fikk jeg verken svar eller annen bekreftelse tilbake. Ved å forsøke å skrive email til innbytteteamet og selger som hadde kontaktet meg tidligere, fikk jeg ført en bekreftelse og en uke seiner ennå en bekreftelse og beklagelse på manglende respons.
I dag imidlertid fikk jeg SMS fra Tesla på Italiensk. Jeg er ikke veldig stødig i Italiensk, men det ser ut til at min bil kan leveres fra 14.3 til 27.3. Utlevering er tideligere avtalt til Stavanger. Tror innbytteteamet til Tesla 3 har mistet oversikten....
Tidspunkt for reservasjon og bestilling betyr tydeligvis ingenting. Forstår at flere som bestilte i desember/januar allerede har fått sin bil. Det er dårlig forrentelse på å "låne" Tesla 10.000kr over 3 år.
Odd G.

Tesla X 75D 2018
Tesla S 75D 2018 (Solgt)
Tesla S 75D 2017 (Solgt)
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

stranger1891

Noen som vet hvor langt tid tar det for utlevering?

larsmartin

Sitat fra: Handyman på mandag 25. februar 2019, klokken 09:20
Sitat fra: larsmartin på mandag 25. februar 2019, klokken 08:55
Ahh, skjønner lite! Jeg har hatt reservasjon siden 31/3-16 og konfigurerte samme dag det ble mulig, får ikke levering før i slutten av mars...

Vet om flere som ikke har hatt reservasjon engang som får levert samtidig. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer?
Grunnen er nok svært enkel. En (retteferdig) utlevering iht reservering/bestilling ville ta alt for lang tid (ikke minst produksjonsmessig). Det kan ikke Tesla ta seg råd til.
Nå prøver de å levere ut flest mulig biler mest mulig effektivt. Det resulterer i at noen langt bak i køen får biler tidlig, men det trenger ikke bety at de tidlig i køen likevel får bilen senere enn ved en rettferdig utlevering. Mine antagelser.

Ja, det stemmer nok dessverre. Har solgt gammel bil og trenger virkelig denne bilen, det hadde vært fint om den kom snart...

larsmartin

Sitat fra: Odd G. på mandag 25. februar 2019, klokken 09:25
Jeg reserverte min model 3 i november 2015 og bekreftet bestillingen 3.1 2019. Har Tesla S85D jeg ønsket å bytte og fikk raskt pristilbud på innbytte, med svarfrist på 1 dag (?). Etter at jeg bekretet ja til tilbudet, fikk jeg verken svar eller annen bekreftelse tilbake. Ved å forsøke å skrive email til innbytteteamet og selger som hadde kontaktet meg tidligere, fikk jeg ført en bekreftelse og en uke seiner ennå en bekreftelse og beklagelse på manglende respons.
I dag imidlertid fikk jeg SMS fra Tesla på Italiensk. Jeg er ikke veldig stødig i Italiensk, men det ser ut til at min bil kan leveres fra 14.3 til 27.3. Utlevering er tideligere avtalt til Stavanger. Tror innbytteteamet til Tesla 3 har mistet oversikten....
Tidspunkt for reservasjon og bestilling betyr tydeligvis ingenting. Forstår at flere som bestilte i desember/januar allerede har fått sin bil. Det er dårlig forrentelse på å "låne" Tesla 10.000kr over 3 år.

Fattern bestilte for en uke siden uten reservasjon - fikk samme SMS i dag. Jeg har fortsatt ikke hørt noe  :-1:

Handyman

Sitat fra: Odd G. på mandag 25. februar 2019, klokken 09:25
Jeg reserverte min model 3 i november 2015 og bekreftet bestillingen 3.1 2019. Har Tesla S85D jeg ønsket å bytte og fikk raskt pristilbud på innbytte, med svarfrist på 1 dag (?). Etter at jeg bekretet ja til tilbudet, fikk jeg verken svar eller annen bekreftelse tilbake. Ved å forsøke å skrive email til innbytteteamet og selger som hadde kontaktet meg tidligere, fikk jeg ført en bekreftelse og en uke seiner ennå en bekreftelse og beklagelse på manglende respons.
I dag imidlertid fikk jeg SMS fra Tesla på Spansk. Jeg er ikke veldig stødig i Spansk, men det ser ut til at min bil kan leveres fra 13.3 til 27.3. Utlevering er tideligere avtalt til Stavanger. Tror innbytteteamet til Tesla 3 har mistet oversikten....
Tidspunkt for reservasjon og bestilling betyr tydeligvis ingenting. Forstår at flere som bestilte i desember/januar allerede har fått sin bil. Det er dårlig forrentelse på å "låne" Tesla 10.000kr over 3 år.
WOW ... meget tidlig reservasjon! Spesielt siden det ikke ble åpnet for dette før 31/3-16  ;)
Spansk? Andre har fått på Italiensk.
Prøv:
https://translate.google.no
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ragged_Glory

Det renner inn nye Model 3 til klargjøring hver dag i Sandnes.

K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

N0ya

Sitat fra: Tom på mandag 25. februar 2019, klokken 09:24
Har hvert på steg 3 en uke nå,fikk sms nå,på italiensk  :o om levering mellom 14/3 og 27/3 stavanger.

Nøyaktig det samme skjedde meg for en time siden, samme datoer og utleveringssted. Jeg må ringe Tesla for å verifisere...
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA