Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

eleseus

Sitat fra: trykkertor på lørdag 30. mars 2019, klokken 22:44
Sitat fra: eleseus på lørdag 30. mars 2019, klokken 21:49
Jeg ble ropt opp etter en time og holdt på å få bilen til en annen fyr. Så var det tilbake til køen igjen, men bilen var like rundt hjørnet, sa de. Deretter ringte de meg og sa det tok to timer. Kjøp deg en middag, sa de. tesla betaler.
Ny telefon, bilen er i Drammen. Vi snakkes neste uke, sa de. Javel. Mon det.

Hva spiste du til middag?

Reinsdyr. Dessverre ikke noe skryte av det heller.  >:(

------------------------
Oslo

helge89

Plukket opp i dag på Lillestrøm. Etter 30 min var det en hyggelig kar som ringte meg opp og fortalte at bilen stod til vask og var klar 30 min senere. Fikk innpass til å gå litt rundt på MC-messa som bøting på ventinga. Det endte opp med å ta 2 timer før jeg kunne komme og se bilen. Jeg fikk så mye tid jeg ville til å titte på bilen.

Hadde en lang sjekkliste, men var nesten bortkasta. Fant bare små riper i lakken mest sannsynlig fra dårlig vasking, samt et lite hakk topp av frontruta. Alt ble notert og skulle bli utbedret innen måneden.

Fikk nok ikke sjekket hele lista, som han sa var det best å sjekke mot steinsprut da man ikke kunne garantere for når det hadde skjedd hvis man oppdager etter man hadde kommet hjem. Alt annet skulle man kunne ta på garanti selv etter man hadde reist derifra.

De hadde satt på vinterdekk, selv om jeg hadde allerede avbestilt vinterhjula og avtalt at den skulle settes på med sommerdekk. Fikk lov å kjøre hjem på de og mest sannsynlig beholde dekkene men få igjen for beløpet for vintersettet. Egentlig ganske greit da jeg hadde planer om å kjøpe nye sommerfelger uansett og sette vinterdekk på de felgene som skulle følge med. Vianor ville legge om til sommerdekk gratis og ta vare på vinterdekka mest sannsynlig, men alt det her må bekreftes med Tesla kundeservice uansett.

Ellers, ingen større tekniske problemer. Dog jeg ikke får lagt inn kredittkort på account. Så er litt spent hvordan supercharing faktureres. Noen som har hatt det samme?

Ventinga var litt vel, 3,5 time totalt fra inngang til utkjøring. Ingen bugs, ingen advarsler på kjøringa hjem. Autopilot var kalibrert på 5 min og tok kommandoen fra Lillestrøm til Tønsberg uten problem.

Høydepunkt å se Tesla Bjørn hente sin. Han ventet nærmere 2,5 minutt. Shiiiiiiiiet  8)

De skulle levere 640 biler den dagen, og holde på helt til midnatt. Så før vel gi de litt kodus for at de orker å holde ut.

Walts

Hentet selv bilen i dag på Lillestrøm, tok vel rundt 30-40min før jeg ble ropt opp.
Han som hentet meg mente først jeg skulle gå over bilen uteni regnet men fikk de til å kjøre den inn.

Oppdaget noen feil, var en ripe foran hvor man fester tauekrokken, dette kom det en kar bort å ordnet på et par min.
Uten det så var den ene lykten litt skjev og ladeluken skjev, han skrev ned og tok bilde av feilen. De skulle da komme tilbake til meg senere om når det kunne bli fikset, men han trodde det kunne bli lenge til.
Kablene manglet også i bilen men det gikk han å hentet.

Han som hjalp meg kunne ikke så mye om bilen, var ganske tydelig innleid hjelp. Men han som kom bort å fikset ripen hadde en del mer peiling.

Fikk ganske god tid med bilen, tror det ble rundt en time. På vei ut så jeg TeslaBjørn fikk sin bil
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

Rolf Gjerdsjø

Hentet min på torsdag, og hadde time kl 1600. Etter litt rot med noen papirer rundt betaling de hadde feilregistrert, så fikk jeg bilen, men ikke før kl 1730. Fant ingen riper, skader eller dårlig tilpasning noe sted, så kan ikke klage der.
De hadde imidlertid montert på vinterhjulene, selv om jeg hadde bedt spesifikt om å få den på sommerhjul - det var et irritasjonsmoment. Særlig fordi jeg er usikker på om de faktisk kommer frem innen en uke eller ikke, slik som kaoset har vært er jeg redd det går lang tid før jeg ser noe til dem. Mulig jeg bare er pessimistisk.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Spinner

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 30. mars 2019, klokken 23:50Særlig fordi jeg er usikker på om de faktisk kommer frem innen en uke eller ikke, slik som kaoset har vært er jeg redd det går lang tid før jeg ser noe til dem.
Det varierer nok basert på hvor man er, men jeg fikk melding fra Vianor tre dager etter at jeg hentet bilen om at sommerdekkene var klare. Hentet 26. mars, fikk melding 29. mars.

Olofm

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 30. mars 2019, klokken 23:50
Hentet min på torsdag, og hadde time kl 1600. Etter litt rot med noen papirer rundt betaling de hadde feilregistrert, så fikk jeg bilen, men ikke før kl 1730. Fant ingen riper, skader eller dårlig tilpasning noe sted, så kan ikke klage der.
De hadde imidlertid montert på vinterhjulene, selv om jeg hadde bedt spesifikt om å få den på sommerhjul - det var et irritasjonsmoment. Særlig fordi jeg er usikker på om de faktisk kommer frem innen en uke eller ikke, slik som kaoset har vært er jeg redd det går lang tid før jeg ser noe til dem. Mulig jeg bare er pessimistisk.

Hentet bil med vinterdekk tirsdag. Fikk melding fra Vianor at sommerdekken var der på fredagen.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Belse

Henta en 3er Long range i går på Lillestrøm . 45 min ventetid. Bilen var uten opplagte feil. Hyglig betjening som sto på med sjappa ful av kunder.
Førsteinntrykk av bilen, tigt og fine kjøreegenskaper, litt mindre ratt en jeg liker, lettere og være presis med litt større ratt. Dog ikke noe stort problem.
En god del slappere motor en jeg hadde forventa, ok fra stillestående og opp til landveishastihet, men overraskende dau i forbikjøringer.
Hadde jeg vist at det var såpass slapt, hadde jeg nok valgt performensutgaven i steden.
Dog skal jeg stort sett bruke den fram og tilbake på jobb, så kan nok leve helt fint med dette.

Genax

Sitat fra: Belse på søndag 31. mars 2019, klokken 09:02
Henta en 3er Long range i går på Lillestrøm . 45 min ventetid. Bilen var uten opplagte feil. Hyglig betjening som sto på med sjappa ful av kunder.
Førsteinntrykk av bilen, tigt og fine kjøreegenskaper, litt mindre ratt en jeg liker, lettere og være presis med litt større ratt. Dog ikke noe stort problem.
En god del slappere motor en jeg hadde forventa, ok fra stillestående og opp til landveishastihet, men overraskende dau i forbikjøringer.
Hadde jeg vist at det var såpass slapt, hadde jeg nok valgt performensutgaven i steden.
Dog skal jeg stort sett bruke den fram og tilbake på jobb, så kan nok leve helt fint med dette.

sikker på at du ikke har innstilling på Chill mode og ikke standard mode?

Belse

Sitat fra: Genax på søndag 31. mars 2019, klokken 09:06

sikker på at du ikke har innstilling på Chill mode og ikke standard mode?
Ja

ElbilJohn

Enkelte er godt vant når det kommer til kreftene under panseret. De som har hatt vanlige biler tror jeg får mer enn nok skyv. Det kiler i magen når jeg trykker pedalen i bunn.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

DagfinnN

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 30. mars 2019, klokken 23:50
Særlig fordi jeg er usikker på om de faktisk kommer frem innen en uke eller ikke, slik som kaoset har vært er jeg redd det går lang tid før jeg ser noe til dem. Mulig jeg bare er pessimistisk.
Om det skulle vise seg at hjulene kommer fram/du får melding, så fint om du sier fra. Dermed kan andre bli litt mindre engstelig.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Inop

Noen som vet om gårsdagen (lør 30. Mar) var siste dag med utleveringer på Lillestrøm eller er det utleveringer i dag også?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

GL1

Er det lov å spørre hva du sammenlikner med?
Jeg føler jeg kjører rakett hvis den står i standard mode... Kan ikke si jeg merker mye forskjell på f.eks 20-80 eller 80-120/130, forbikjøringer går som en drøm. Jeg er kanskje ikke så godt vant, kommer fra Golf 122hk 1,4TSI.. Chill mode er mer enn nok for  meg i hverdagen, også til trygge forbikjøringer.

Har lest at ytelse har sammenheng med temperatur og hvor fullt batteriet er. Kan det forklare din opplevelse, dersom det var lav State Of Charge og kald batteripakke da du hentet bilen?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Elmo

Sitat fra: Inop på søndag 31. mars 2019, klokken 10:00
Noen som vet om gårsdagen (lør 30. Mar) var siste dag med utleveringer på Lillestrøm eller er det utleveringer i dag også?
Folk har sagt på FB at det har utlevering idag - søndag
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Inop

Hehe, skikkelig hardkjør de har lagt opp til!
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA