Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Bmwi3

Sitat fra: calefranco på fredag 15. mars 2019, klokken 18:33
Hentet bilen kl.10 i går (Lillestrøm). Ble ropt opp og geleidet ut i hallen av to delivery specialists (en under opplæring). Hun forklarte litt med skjermen osv mens vi satt i bilen, så brukte jeg 5-10 minutter alene til å gå over bilen. Fant ikke noe vesentlig avvik, men fremre glasstaket er noen millimeter "kortere" på den ene siden. Ikke 100% "flush" altså med bakre glasstaket på høyre side. Tror ikke jeg skal lage noe ut av det, men har merket ellers at førerdøren trenger litt mer makt for å lukke den ordentlig, i forhold til de andre dørene. Skal teste igjen de neste dagene, men synes akkurat det er litt plagsomt. Måtte også signere for at jeg overtok bilen på sommerdekk. Var litt små bekymret for det, siden det var rundt null grader og litt snø i lufta og jeg skulle hjem til Oslo, men hovedveiene var helt fine, og man kjører jo rett ut på hovedveien (159?) fra varemessen. Kjørte veldig forsiktig, og det gikk smertefritt.
Bilen er jo nydelig å kjøre, som alle sier, sterk, solid, "reassuring", komfortabel. Fikk samme dekktrykk feilmelding de fleste får, men den er borte nå. Har nå fått en annen feilmelding om SOS anrop system, men tror den kanskje også forsvinner av seg selv.
Tok en kort kveldstur til sentrum og parkerte i Akershus festning garasjeanlegget. Der sleit jeg med å åpne ladeporten i app'n siden bilen var innerst i garasjekjelleren, og hadde mistet all LTE kontakt. Måtte bruke "nødutløseren" plastringen til å åpne den. (Er det vanlig?)
Prøvde ellers å installere app'n på kona sin mobil - hun skal også få låne bilen i ny og ne  ;D men fikk ikke logget henne inn. Andre brukere skal vel ha egen brukerprofil, stemmer ikke det?
Alt i alt, en hyggelig bekjentskap sålangt  :+1:

Du vet at du kan åpne ladeluken ved å trykke på den eller åpne den fra skjermen før du går ut av bilen?
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Toalmar

Da kom dagen da jeg skulle hente min TM3. Bilen ble bestilt 5. januar uten å ha reservasjon fra tidligere. Litt overkant av 2 måneder fra bestilling til levering må man si er bra.
Hadde avtalt utlevering i dag kl 14 jeg ankom varemessen litt over kl 13 da jeg kom med tog fra Gardermoen etter jobbreise. Fikk meg en kopp kaffe og ett kakestykke. Kom i snakk med en annen som skulle hente bil også. Når vi nærmet oss kl 14 så var det nok ca 15 - 20 stk som skulle ha bil. Jeg ble hentet ganske akkurat på klokkeslettet og ble fulgt inn i hallen. Der sto det mange biler som var klare. Det var en hun dame som hjalp meg.
Jeg så over bilen først utvendig uten å finne noe å sette fingeren på, da vi kom til trunken så manglet platen som skal dekke over rommet som lader og ladekabel ligger. De tok en tur for finne dette uten hell og jeg fikk beskjed om at jeg måtte få dette senere via SC.
Tilslutt gikk vi igjennom de forskjellige innstillingene på skjermen før jeg satte nesen hjemover.
Bilen hadde ca 180km rekkevidde noe som holdt uten problemer.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

GOS

Sitat fra: Motorwatt på fredag 15. mars 2019, klokken 18:35
USA lykter:

Tror ikke Tesla tar sjansen på å sende en "ikke typegodkjent" bil ut på veien.

Det er nok feil. Min Model 3 ble levert ut for vel 3 uker siden MED US lykter.....og har ikke fått noe beskjed om å returnere for å bytte. Helst ser jeg for meg å vente til like før første EU kontroll og så få de byttet. US lyktene på S og X er mye sterkere enn EU bilen, antar det er det samme med 3'ern. 3'ern min har mye bedre lys enn S'en min hadde.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Elmo

Sitat fra: GOS på fredag 15. mars 2019, klokken 21:16
Min Model 3 ble levert ut for vel 3 uker siden MED US lykter......
Hvordan ser du forskjellen (ikke på lyset emn på utseendet - altså) ?
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.26.7
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

GOS

Sitat fra: Elmo på fredag 15. mars 2019, klokken 21:55
Sitat fra: GOS på fredag 15. mars 2019, klokken 21:16
Min Model 3 ble levert ut for vel 3 uker siden MED US lykter......
Hvordan ser du forskjellen (ikke på lyset emn på utseendet - altså) ?

Det det på lyskjeglen, mine lyser ikke lenger opp i høyre del av lyset. Lyskjeglen til hver av lyktene er symmetriske om sin senterlinje, det er ikke slik på europa-lys.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

NoAmericano

Sitat fra: GOS på fredag 15. mars 2019, klokken 21:16
Sitat fra: Motorwatt på fredag 15. mars 2019, klokken 18:35
USA lykter:

Tror ikke Tesla tar sjansen på å sende en "ikke typegodkjent" bil ut på veien.

Det er nok feil. Min Model 3 ble levert ut for vel 3 uker siden MED US lykter.....og har ikke fått noe beskjed om å returnere for å bytte. Helst ser jeg for meg å vente til like før første EU kontroll og så få de byttet. US lyktene på S og X er mye sterkere enn EU bilen, antar det er det samme med 3'ern. 3'ern min har mye bedre lys enn S'en min hadde.

Betyr dette at jeg med litt hell kan benytte meg av bilen min noen uker før jeg får lyktene endret når de får inn delene?

eraser

Har is i magen og håper på levering før april. Utleveringssted i bergen, hva tror dere, holder de hva de lover?

Har ikke vært i kontakt med Tesla angående båt eller fjelltur på trailer. Må jeg ringe de for å få forgang på sakene?

calefranco

Sitat fra: Bmwi3 på fredag 15. mars 2019, klokken 20:01
Sitat fra: calefranco på fredag 15. mars 2019, klokken 18:33
Hentet bilen kl.10 i går (Lillestrøm). Ble ropt opp og geleidet ut i hallen av to delivery specialists (en under opplæring). Hun forklarte litt med skjermen osv mens vi satt i bilen, så brukte jeg 5-10 minutter alene til å gå over bilen. Fant ikke noe vesentlig avvik, men fremre glasstaket er noen millimeter "kortere" på den ene siden. Ikke 100% "flush" altså med bakre glasstaket på høyre side. Tror ikke jeg skal lage noe ut av det, men har merket ellers at førerdøren trenger litt mer makt for å lukke den ordentlig, i forhold til de andre dørene. Skal teste igjen de neste dagene, men synes akkurat det er litt plagsomt. Måtte også signere for at jeg overtok bilen på sommerdekk. Var litt små bekymret for det, siden det var rundt null grader og litt snø i lufta og jeg skulle hjem til Oslo, men hovedveiene var helt fine, og man kjører jo rett ut på hovedveien (159?) fra varemessen. Kjørte veldig forsiktig, og det gikk smertefritt.
Bilen er jo nydelig å kjøre, som alle sier, sterk, solid, "reassuring", komfortabel. Fikk samme dekktrykk feilmelding de fleste får, men den er borte nå. Har nå fått en annen feilmelding om SOS anrop system, men tror den kanskje også forsvinner av seg selv.
Tok en kort kveldstur til sentrum og parkerte i Akershus festning garasjeanlegget. Der sleit jeg med å åpne ladeporten i app'n siden bilen var innerst i garasjekjelleren, og hadde mistet all LTE kontakt. Måtte bruke "nødutløseren" plastringen til å åpne den. (Er det vanlig?)
Prøvde ellers å installere app'n på kona sin mobil - hun skal også få låne bilen i ny og ne  ;D men fikk ikke logget henne inn. Andre brukere skal vel ha egen brukerprofil, stemmer ikke det?
Alt i alt, en hyggelig bekjentskap sålangt  :+1:

Du vet at du kan åpne ladeluken ved å trykke på den eller åpne den fra skjermen før du går ut av bilen?
Beklager, uttrykte meg litt klønete (norsk er ikke førstespråket mitt) - mente å si at jeg sleit med å låse opp (unlock) ladeporten for å avslutte ladingen.

GL1

Sitat fra: calefranco på lørdag 16. mars 2019, klokken 06:58
Sitat fra: Bmwi3 på fredag 15. mars 2019, klokken 20:01
Sitat fra: calefranco på fredag 15. mars 2019, klokken 18:33
Hentet bilen kl.10 i går (Lillestrøm). Ble ropt opp og geleidet ut i hallen av to delivery specialists (en under opplæring). Hun forklarte litt med skjermen osv mens vi satt i bilen, så brukte jeg 5-10 minutter alene til å gå over bilen. Fant ikke noe vesentlig avvik, men fremre glasstaket er noen millimeter "kortere" på den ene siden. Ikke 100% "flush" altså med bakre glasstaket på høyre side. Tror ikke jeg skal lage noe ut av det, men har merket ellers at førerdøren trenger litt mer makt for å lukke den ordentlig, i forhold til de andre dørene. Skal teste igjen de neste dagene, men synes akkurat det er litt plagsomt. Måtte også signere for at jeg overtok bilen på sommerdekk. Var litt små bekymret for det, siden det var rundt null grader og litt snø i lufta og jeg skulle hjem til Oslo, men hovedveiene var helt fine, og man kjører jo rett ut på hovedveien (159?) fra varemessen. Kjørte veldig forsiktig, og det gikk smertefritt.
Bilen er jo nydelig å kjøre, som alle sier, sterk, solid, "reassuring", komfortabel. Fikk samme dekktrykk feilmelding de fleste får, men den er borte nå. Har nå fått en annen feilmelding om SOS anrop system, men tror den kanskje også forsvinner av seg selv.
Tok en kort kveldstur til sentrum og parkerte i Akershus festning garasjeanlegget. Der sleit jeg med å åpne ladeporten i app'n siden bilen var innerst i garasjekjelleren, og hadde mistet all LTE kontakt. Måtte bruke "nødutløseren" plastringen til å åpne den. (Er det vanlig?)
Prøvde ellers å installere app'n på kona sin mobil - hun skal også få låne bilen i ny og ne  ;D men fikk ikke logget henne inn. Andre brukere skal vel ha egen brukerprofil, stemmer ikke det?
Alt i alt, en hyggelig bekjentskap sålangt  :+1:

Du vet at du kan åpne ladeluken ved å trykke på den eller åpne den fra skjermen før du går ut av bilen?
Beklager, uttrykte meg litt klønete (norsk er ikke førstespråket mitt) - mente å si at jeg sleit med å låse opp (unlock) ladeporten for å avslutte ladingen.
Helt fersk eier selv, og ønsket også å slippe å bruke app. Jeg gjorde som en video jeg tidligere har sett;  åpnet bagasjelokket, da løste kabelen ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

t bob

Fulgt med mye på forumet frem mot levering, og man blir jo nesten paranoid av det  :)
Regner med at det er lettere å skrive om dårlige erfaringer her - dersom alt er bra glemmer man jo forum og all frykt...
Så - alt bra her! Bestilte bil online midt i januar, LR, oppgradert AP, blå med hvitt interiør (dritlekkert, men smak og behag), vinterdekk, cash, ingen innbytte. Fikk VIN (203...) og antatt leveringstid midt i februar, fikk leveringsdato på Lillestrøm oppgitt på FI i slutten av februar. Ble oppringt for registreringsdetaljer uka før levering, troppet opp på leveringsdato den 13, spiste bolle, så film, fikk bil! Strøkent eksemplar såvidt jeg kan se, men nå er jeg passert 50 så synet er kanskje ikke hva det var (i likhet med de fleste av de fremmøtte så det ut til, jeg var vel midt i aldersgruppa haha). Eneste jeg klarte å finne var kanskje en millimeters misalignment mellom bakre og fremre glasstak, men det er mulig at det bakre panelet faktisk er litt smalere. Man må ha skyvelær for å oppdage det - bilen ser virkerlig helt strøken ut. Har ikke rukket å kjøre mer enn 100 km så langt, men dette er det mest utrolige fremkomstmiddelet jeg har eid noengang - det er virkelig et helt nytt konsept! Har kjørt Leaf i mange år, så jeg er vant til el-bil. Men dette er mye mer og noe helt annet! Skjønner godt at bilprodusentene rundt om i verden er urolige, for å si det sånn...
Bare ville dele euforien - lykke til, alle som ikke har fått bilen ennå! Pust med magen, dette blir bra, og jeg har full tillitt til at Tesla følger opp det som evt. skulle mangle til slutt. Er imponert at de klarer logistikken rundt alt dette her - jeg har opplevd mye, mye verre fra tradisjonelle bilforhandlere opp igjennom tidene...
God helg - jeg drar på elektrisk harrytur til Sverige i dag, noe som pleide å være en øvelse i rekkeviddeangst med Leaf'en!
(ps: når du skal hente bil på varemessa, se etter de små mini-muffin'ene med 3-tall på, de er kjempegode!)
;D

bno

#1075
Kjekk tilbakemelding.
Det er en absolutt feiende flott kombi du har der. Så en her i Sandnes hos Tesla forleden. Det sagt kan jeg si at jeg nå er nullstilt ift. Tesla. Beløpene er returnert og jeg starter da fra scratch der jeg var for tre år siden med den forskjell at jeg kan få bilen fortere.

Lykke til alle sammen. At the end of the day så føler jeg at sorti vi opplevde legges jeg nå bak oss. Dykker ned i ny bestilling før mandag og tar det derfra.



GOS

#1076
Sitat fra: bno på lørdag 16. mars 2019, klokken 11:58
Kjekk tilbakemelding.
Det er en absolutt feiende flott kombi du har der. Så en her i Sandnes hos Tesla forleden. Det sagt kan jge si at jeg nå er nullstilt ift. Tesla. Beløpene er returnert og jeg starter da fra scratch der jeg var for tre år siden med den forskjell at jeg kan få bilen fortere.

Lykke til alle sammen. At he end of the day så føler jeg at sorti vi opplevde legger jeg nå bak meg. Dykker ned i ny bestilling før mandag og tar det derfra.

Lykke til bno. Krysser fingrene for at du får den raskt, at det denne gang går knirkefritt og at du blir superfornøyd.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

bno


Olings

@bno Skal se du får din andre før jeg får min første. Bitter? Jeg? Bestilte 6. desember... >:(
Men heller sen levering enn å gå gjennom det du har måttet utstå!

Lynkjapp

Sitat fra: bno på lørdag 16. mars 2019, klokken 11:58
Dykker ned i ny bestilling før mandag og tar det derfra.

Godt å se deg tilbake på hesten! Vi får håpe og tro at du var skikkelig uheldig med én beslutningstaker i Teslas organisasjon (den som bestemte at de i det hele tatt skulle prøve å levere ut din bil) og at det ikke er en systemfeil.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA