Toyota må bite i det sure eplet

Startet av Arha, tor 31. jan 2019, kl. 23:18

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: bno på søn 03. feb 2019, kl. 07:33
Sitat fra: olavxxx på lør 02. feb 2019, kl. 21:14
......, men at de er kjent for at snitteieren er 50-60 år gammel mann med hatt og gåstokk.
Hva F... mener du med dette? >:( :D Biased fjortis eller? Kom hjem til meg så skal du få være med som passasjer noen runder på track med min Kawa ZX6R.

https://www.youtube.com/watch?v=ODyjebHq2RU

Tenker DU trenger rullator bort til nærmeste toalett etter turen. Jeg er snart 66 år og klar for det meste... :D Nettopp heimkommen etter å ha kjørt min Nissan EP300 pick-up 9000 Km på tre måneder på thailandske trafikkert veier. En trafikk kultur som tar pusten av de fleste. Da må man også ha hodet på rett plass og persepsjonskvoten inntakt.

Så cut the crap (hersketeknikk) og pass på deg sjøl ungdom. :+1: :D :D

Sitat fra: olavxxx på lør 02. feb 2019, kl. 21:14
Så ja, de må ikke bare innovere med drivlinjen, de må ha seg en real makeover.
For øvrig når det gjelder Toyota så er jeg delvis enig. Synes nok at det er lite spenst i designet eks. vis en sak jeg vurderte når jeg kjøpte min Nissan Pick-Up i Asia. Det sagt synes jeg at denne bilen fra Toyota bærer bud om noe nytt. Denne kommer nå til Norge.

https://www.youtube.com/watch?v=A0-_W-zQkKQ

NB! Er ikke Toyota fanboy og har aldri eid en.

Nå ser jeg frem til min TM3 om en måneds tid.
He he, du eier vel neppe en Toyota Auris Hybrid vil jeg tro? :P
De må kanskje se på Volvo, som også var et "traust" merke, hvordan de fikk bredere appell.

Nå er også Volvo litt treg til elbilmarkedet, men de har klart å gå over til å være litt mer hip/premium produsent.
Selv om jeg ikke kjøper en hubid eller fossil i 2019, ville jeg valgt en T8 fra Volvo fremfor en Auris for å si det sånn :P

Nå er sikkert aurisen billigere i drift, men skal jo være litt morsomt å kjøre også.

bno

Enig!
Kunne ikke tenkt meg å kjøpt en Toyota. Leid en Auris Hybrid i Spania/portugal i fjor. Prøvde ved et par anledninger hybrid delen. Bare tull. Fremtiden ligger i Tesla teknologi, men det er noen lyspunkt designmessig synes, men men

olavxxx

Sitat fra: bno på søn 03. feb 2019, kl. 20:04
Enig!
Kunne ikke tenkt meg å kjøpt en Toyota. Leid en Auris Hybrid i Spania/portugal i fjor. Prøvde ved et par anledninger hybrid delen. Bare tull. Fremtiden ligger i Tesla teknologi, men det er noen lyspunkt designmessig synes, men men
Det er jo litt trist at den råeste Toyotaen (Supra) er lansert med "bare" 350 fossilhester.
Hadde blitt imponert om året var 2000, men 350 fossilhester i 2019 er jo litt "meh".

Hadde de hatt supra bilen med model 3 performance drivverk, hadde det vært interessant bil.
Men klart den hadde jo vært mindre praktisk enn model 3 da, men da hadde den hatt ytelse til å leke med heftige sportsbiler. Supraen koster jo ca 1 million i Norge, med 350 Hk :P

Men skal faktisk innrømme at Supra er litt tøff da, men 350 fossilhester *gjesp*

bno

Måkemannen

Noen sjans for at de puster liv i Celica?

JorgenM

Gjenoppstår som Celectrica kanskje? :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

olavxxx

Sitat fra: JorgenM på man 04. feb 2019, kl. 17:56
Gjenoppstår som Celectrica kanskje? :)
Det hadde vært kult.

Synes flere bilprodusenter burde gå "back to roots" med elektrifisering.
Honda sin Urban EV er jo sykt kult design på synes jeg, har lyst å se samme fra Volvo med P1800, jeg vet VW sier de skal lage VW BUS (har sett bilder av den), men her kan flere produsenter finne gamle og kule bildesign som de kan freshe opp litt.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA