Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken lader skal jeg velge? Tesla Wall Charger eller noe annet?

Startet av fjesme, torsdag 31. januar 2019, klokken 19:54

« forrige - neste »

fjesme

Hei

Skal installere lader til en Tesla i garasjen.
Skal legge helt nytt elektrisk anlegg.
Legger inn 3x16a for å få 32a. (sier elektrikeren)
Det han også sier er at jeg bør velge en annen lader enn den jeg hadde tenkt.
Har en Tesla Wall Charger jeg hadde tenkt å installere.
Bør jeg velge noe annet?
Ladehastighet blir vel det samme uansett?
Vil det bli så mye å spare på en intelligent lader? Kan jo stille ladetidspunkt uansett fra bilen.

Hvilke alternativer har jeg?

elektrolux

Vet du om du har 230V IT nett eller 400V TN nett.

Tesla sin ladestasjon lar deg koble til begge typer strøm, men du vil ikke få få mer enn 3,6 kW lading fra et 3 x 230V IT nett
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Pauli

Jeg lurer på det samme, for meg så står det mellom en TWC eller kanskje tibber sin. Tenkte det ville være lurt om det plutselig kommer en bil i familien uten type2.
Håper noen med erfaring kan komme med noen velmente råd.
Leaf 24 kWh -14 solgt
Soul 30 kWh -18
Model 3 LR -21

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på fredag 01. februar 2019, klokken 11:12
Vet du om du har 230V IT nett eller 400V TN nett.

Tesla sin ladestasjon lar deg koble til begge typer strøm, men du vil ikke få få mer enn 3,6 kW lading fra et 3 x 230V IT nett

Det er feil, han vil kunne få 4,2kW fra 3x230V. Teslaen vil da lade på 2 faser, 9.25A per fase (16 delt på roten av 3).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA