Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

eGolf bruktpris og salgstid

Startet av rlnd, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

Råde

1200 for en uke siden. 500 nå.

Det er vel stor forskjell på om man har skinn og VP eller ikke. Av prisen på 199k tyder det på at senking kan treffe en smal målgruppe med lite å velge i (heldige meg) men jeg selger ikke bil nr 2. Den skal gå og gå.

Enig i 10 mil for kort rekkevidde som bil nr 1, men som nr to er den veldig midt i blinken.

For 1,5 år siden lå det 90 stk ute og markedet var glohett. Jeg kunne fått 250k, nå kanskje 170? Men fortvil ikke. Snart kommer kanskje momsspøkelset igjen og da blir det fart.
e-Golf | X75D

Fossilbil

Sitat fra: Råde på torsdag 21. mars 2019, klokken 22:51
1200 for en uke siden. 500 nå.



Hvis vi skiller på Pre-Facelift (115hk) og Facelift (136hk hk), samt tar vekk leasing så blir tallene fra Finn slik.


  • 115 Hk - 585stk Pris :137000 - 268000
  • 136 Hk - 589 stk Pris : 250000 - 396000

1262 stk E-Golf til salgs.. (1334 inkl leasing)

Så tallet har ikke gått ned fra 1200 til 500..

Tallene er litt med forbehold, da noen annonserer 100kw utgaven som 100hk

Råde

#32
Sant. Trodde ikke jeg hadde filtre på...

Markedssituasjonen har nok gått fra unormalt til en slags normal, men for oss med helt veteran-eGolf så tror jeg nye markeder åpnes etter hvert som prisene faller slik at de vil bli kunstig høye etter hvert allikevel.
e-Golf | X75D

geear

1262 nå ja, så det bare øker og øker og øker. Og null respons.

Sitat fra: Pippus på mandag 18. mars 2019, klokken 13:34
Koffør e dæ lite attraktivt mæ eGolf i s.sjyen?? Dokker har jo førbindelse mæ fastlanjet :laugh:
Sa jeg håpet at VW i Sandnessjøen solgte e-Golf til 135k fordi det var lite attraktivt der oppe... for det er en forbausende lav pris fra en forhandler.

ReneM

Tror egentlig at det hele er bare en stabilisering fra untakkstilstand til normaltilstand.

At en 5 år ganmel bil bare har tapt mindre enn 30% av nypris er helt vanvittig. At de nå har falt til ca. 50% er mer normal. Det føles kanskje at de bare synker og synker, men egentlig kommer til tilbake på en normalkurve.

Tror også at dette er fordi elbiler blir mer tilgjengelig. Tesla gikk fra 2 år leveringstid til 2 måneder, VW gikk fra et år til lagervare, Jaguar henter man ut på dagen, Soul, Zoe, Tesla S/X er lagervarer, Leaf er omtrent 0 leveringstid.

Mener forresten at 1. Gen e-Golf eiere har ingenting å frykte. På vår bil er maksimal tap 260.000 kr. Heldighvis er golfen Tysk og den går ikke ned til 0. Jeg sitter med en avskrivning på ca. 2500kr mnd (educated guess).

De som har ting å frykte er de som har kjøpt seg bil over det de hadde råd til. Ser at de for eksempel ligger flere Tesla ut som har tapt seg 200.000 ila 2 år. Tesla model S fra sen 2014 for 330.000kr. Jeg snakket med en kompis som var kjempestolt over en millionbil som han kunne selge uten tap. Hvis renten går opp, og etterspørsel synker blir de sittende igjen med biler som har en høyere avskrivning en det de betaler ned. Tar man med at flere har tegnet lån på 10 år er det et kjempeproblem de må håndtere.

Sier at han kompis sitter igjen med bilen om 7 år, uten garanti, og han må betale 10.000 i nye dekk, 20.000 i service og 7.000 i lån. Da tror jeg nok at noen kommer til å angre valget.

Jeg er meget fornøyd med bilen. Golf er bil nr1 og gjør en kjempejobb. Tror ikke man kan gå mer bil for pengene akkurat nå :)
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

geear

Har hatt e-Golf ganske lenge, og selv om det er en god bil så er jeg dypt uenig i at det er mest elbil for pengene, ganske langt i fra faktisk. e-Niro er for eksempel mye mer for pengene enn e-Golf. Det sier jeg fordi jeg har begge. Den mangler mulighet for å lade på kvasi 3-fas (men lader like raskt, bare på 1-fas) og min subjektive oppfatning er at den ikke kjører like bra som e-Golf, ellers slår den e-Golfen på alt som er målbart.

Ellers ingen krisestemning fra min side mtp bruktbilpriser, men syns det er kjedelig at det har bråsnudd rett før vi skulle selge, og kjedelig å se at antallet biler for salg eksploderer. Er redd det gir påfyll til elbilskeptikere. Det så nesten ut som vi skulle selge for nesten samme pris som vi kjøpte for, for 2,5 år siden. Nå må vi nok ta et verditap på 25 lapper, pluss at jeg har brukt 6000,- på den i tillegg til forsikring og strøm.

Mrpositive

Nå virker egolf salget mitt til oppkjøper som en veldig god deal for meg. Solgte en grå 2016 mod med 50k på telleren. Kun VP, vinterpakke og diktpakke som ekstra til 190k. Den hadde i tillegg en liten skade ved venstre hjulbue som de tok på sin regning. Oppkjøper har den på finn.no per d.d til 220k. Lykke til. Jeg hadde også null respons foruten denne oppkjøperen. Jeg solgte for 1mnd siden.

ReneM

Sitat fra: gr på søndag 24. mars 2019, klokken 15:14
Har hatt e-Golf ganske lenge, og selv om det er en god bil så er jeg dypt uenig i at det er mest elbil for pengene, ganske langt i fra faktisk. e-Niro er for eksempel mye mer for pengene enn e-Golf. Det sier jeg fordi jeg har begge. Den mangler mulighet for å lade på kvasi 3-fas (men lader like raskt, bare på 1-fas) og min subjektive oppfatning er at den ikke kjører like bra som e-Golf, ellers slår den e-Golfen på alt som er målbart.

Ellers ingen krisestemning fra min side mtp bruktbilpriser, men syns det er kjedelig at det har bråsnudd rett før vi skulle selge, og kjedelig å se at antallet biler for salg eksploderer. Er redd det gir påfyll til elbilskeptikere. Det så nesten ut som vi skulle selge for nesten samme pris som vi kjøpte for, for 2,5 år siden. Nå må vi nok ta et verditap på 25 lapper, pluss at jeg har brukt 6000,- på den i tillegg til forsikring og strøm.

Kanskje jeg skulle vært litt mer presis. Mente ikke at den er mest for pengene totalsett. Enig i at det er mye bra å velge fra. Mente at den er kanskje mest for pengene som bruktbil til 150-170k.

I den prisgruppe konkurrerer den med Leaf, Zoe, e-up. Da er en Golf, med skinn, VP, Dynaudio, ACC og CSS en meget god deal. Vi kjører 99% av tiden tur-retur jobb (60km), da fungerer Golf helt ypperlig. Regner derfor også med at prisfallet kommer til å stabilisere snart.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

geear

Det er jeg enig i, e-Golf er godt over Leaf, Zoe og e-Up i kvalitetsfølelse og kjøreegenskaper. For noen er nok rekkevidde viktigere enn alt annet, og da er det klart at Zoe 400km er en god klasse over e-Golf 190km.

Ble ikke kvitt vår e-Golf på en måned, tross at jeg satte den ned med 25k, til under prisestimatet til Finn. Vurderer om vi bare skal beholde den og heller legge Niroen på Finn...  ???

Fikk bud på hhv. 120 og 135k fra oppkjøpere, ellers helt dødt, ikke en eneste henvendelse utenom.

Marzo

Når ser vi første bilen til under 100k?


rlnd

Sitat fra: gr på mandag 25. mars 2019, klokken 09:05
Det er jeg enig i, e-Golf er godt over Leaf, Zoe og e-Up i kvalitetsfølelse og kjøreegenskaper. For noen er nok rekkevidde viktigere enn alt annet, og da er det klart at Zoe 400km er en god klasse over e-Golf 190km.

Ble ikke kvitt vår e-Golf på en måned, tross at jeg satte den ned med 25k, til under prisestimatet til Finn. Vurderer om vi bare skal beholde den og heller legge Niroen på Finn...  ???

Fikk bud på hhv. 120 og 135k fra oppkjøpere, ellers helt dødt, ikke en eneste henvendelse utenom.

Bor du i eller i nærheten av en by? På meg så virket det som om biler som er litt utenfor byene ligger lengre enn de som selges i byene.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Fossilbil

Skulle noen ha en sen 2015 eller 2016 med under 50k på telleren til salgs til en fornuftig pris, så er jeg av intr. :)

geear

#42
Sitat fra: rlnd på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:01
Sitat fra: gr på mandag 25. mars 2019, klokken 09:05
Det er jeg enig i, e-Golf er godt over Leaf, Zoe og e-Up i kvalitetsfølelse og kjøreegenskaper. For noen er nok rekkevidde viktigere enn alt annet, og da er det klart at Zoe 400km er en god klasse over e-Golf 190km.

Ble ikke kvitt vår e-Golf på en måned, tross at jeg satte den ned med 25k, til under prisestimatet til Finn. Vurderer om vi bare skal beholde den og heller legge Niroen på Finn...  ???

Fikk bud på hhv. 120 og 135k fra oppkjøpere, ellers helt dødt, ikke en eneste henvendelse utenom.

Bor du i eller i nærheten av en by? På meg så virket det som om biler som er litt utenfor byene ligger lengre enn de som selges i byene.
Bor sentralt i Norges tredje største tettsted (Stavanger/Sandnes). Totalt bompengetexas også her, med rushtidsavgift. Overrasket over at ikke folk hiver seg etter rimelige golfer med gratis passering.

Forøvrig 1298 biler nå, så har steget med 36 biler til siden fredag.

ReneM

Sitat fra: Marzo på tirsdag 26. mars 2019, klokken 09:57
Når ser vi første bilen til under 100k?

Ikke langt unna:

https://www.finn.no/143091787

Men karen skriver at han vil ha over 124.000 nede i annonsen. Det ser forresten ut som om interiøret er vasket med trykkrens i samme sleng ;)
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

02jan

Tror det er kjøpers marked nå for kompakte/ små elbiler.
Hadde min i3 med noen mnd. Gjenstående fabrikkgaranti , og bil pleiet som en «baby» med 70% rabatt (230' verditap), annonsert 2 uker Oslo. Liten interesse, og veldig lave bud.
Har trukket bil fra markedet, bruker opp bilen selv.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA