Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

CEM07

Sitat fra: Erl på fredag 28. februar 2020, klokken 14:14
Sitat fra: kjoerge på fredag 28. februar 2020, klokken 13:48
Sitat fra: Hyperstress på fredag 28. februar 2020, klokken 13:08
Min skulle vært produsert U5, men den var ikke på kaia før 12.02. Ikke hørt noe om utlevering.

Vil jo anta at den kom med på samme båt som min, men det hadde vært interessant å sjekke. Hvis den ikke kom med, er det jo virkelig bingo.

Min er produsert uke 6 og kom til havna 10/2 og står der fortsatt. Tror også det er flere med produksjon både uke 3 og 4 som står der fortsatt (var iallfall det før båten som kom til Oslo i morges). Så en del innslag av Lotto/bingo er det.

Men ser mange rapporterer at bilen er kommet til Norge, så håper vår nærmer seg båttransport.
Min står fortsatt på kaia, var ikke med på båten i dag heller. Produsert i uke 4.
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

AE50AS

Er det faste dager båten går over med E-tron? Og hvor ofte går båten? 🙂

mahuns

Sitat fra: AE50AS på mandag 02. mars 2020, klokken 10:18
Er det faste dager båten går over med E-tron? Og hvor ofte går båten? 🙂

Varierer litt. Ankommer Oslo ca 2 ganger pr uke. Ligger i Oslo nå.
2020 E-tron 50 AS
2007 Mazda 3

kjoerge

Sitat fra: Orbit på torsdag 20. februar 2020, klokken 19:48
De seiler for tiden to ganger i uken.

https://auto.uecc.com/Softship.Schedule/

Se link fra Orbit. Velg fanen "Vessel" og søk etter Autoprestige.  :)

Electric cars in Norway


TM3P2020

Da er bilen ankommet Norge og klar for utlevering mot slutten av neste uke. Har fått en uspesifisert anbefaling fra forhandler om «lakkbehandling». Andre som har fått dette gjort og er det nødvendig?

pellethedog

Vedr lakkbehandling fikk jeg levert bilen med keramisk Ditec, da som en del av leveransen og slipper da mva på den behandlingen (pris her var 6000,-). Bil levert fra Møller Bergen. Jeg var i alle fall fornøyd med den behandlingen. Valget er vel litt avhengig av hvor mye egeninnsats man ønsker å legge i bilpleie fremover.

SortRzoe2016

bestilt e-tron 50 sport 3/9 2019..ferdig produsert uke 5, skal nå endelig utleveres av bilforhandler i slutten av neste uke...
gleder meg veldig..:)

Elmic

Sitat fra: SortRzoe2016 på onsdag 04. mars 2020, klokken 10:42
bestilt e-tron 50 sport 3/9 2019..ferdig produsert uke 5, skal nå endelig utleveres av bilforhandler i slutten av neste uke...
gleder meg veldig..:)

Gratulerer 😀
Fikk beskjed fra selger i går at bilen nå er på toget nordover, så i løpet av et par uker er det utlevering. Bilen ble produsert i uke 7, så syns i grunnen det har gådd kjapt med tanke på skrekkhistoriene man har lest her.

Teller timene nå til vi har bilen ☺️
Bestilt e-tron 50 Advanced Business ++ 16.10.19

harol

Sitat fra: Elmic på onsdag 04. mars 2020, klokken 16:23
Sitat fra: SortRzoe2016 på onsdag 04. mars 2020, klokken 10:42
bestilt e-tron 50 sport 3/9 2019..ferdig produsert uke 5, skal nå endelig utleveres av bilforhandler i slutten av neste uke...
gleder meg veldig..:)

Gratulerer 😀
Fikk beskjed fra selger i går at bilen nå er på toget nordover, så i løpet av et par uker er det utlevering. Bilen ble produsert i uke 7, så syns i grunnen det har gådd kjapt med tanke på skrekkhistoriene man har lest her.

Teller timene nå til vi har bilen ☺️

Lykke til. Jeg fikk beskjed forrige uke bilen var på vei nordover også med toget. Men fikk kontrabeskjed igår, da var bilen enda på fabrikken!  :o

Elmic

Sitat fra: harol på torsdag 05. mars 2020, klokken 07:22
Sitat fra: Elmic på onsdag 04. mars 2020, klokken 16:23
Sitat fra: SortRzoe2016 på onsdag 04. mars 2020, klokken 10:42
bestilt e-tron 50 sport 3/9 2019..ferdig produsert uke 5, skal nå endelig utleveres av bilforhandler i slutten av neste uke...
gleder meg veldig..:)

Gratulerer 😀
Fikk beskjed fra selger i går at bilen nå er på toget nordover, så i løpet av et par uker er det utlevering. Bilen ble produsert i uke 7, så syns i grunnen det har gådd kjapt med tanke på skrekkhistoriene man har lest her.

Teller timene nå til vi har bilen ☺️

Lykke til. Jeg fikk beskjed forrige uke bilen var på vei nordover også med toget. Men fikk kontrabeskjed igår, da var bilen enda på fabrikken!  :o

Aj Aj. Den er kjip! Går liksom greit å vente flere mnd fra man har bestilt bilen, men når man først har fått beskjed om at den er på vei, så begynner det å krible.
Bestilt e-tron 50 Advanced Business ++ 16.10.19

CEM07

Sitat fra: Elmic på torsdag 05. mars 2020, klokken 08:00
Sitat fra: harol på torsdag 05. mars 2020, klokken 07:22
Sitat fra: Elmic på onsdag 04. mars 2020, klokken 16:23
Sitat fra: SortRzoe2016 på onsdag 04. mars 2020, klokken 10:42
bestilt e-tron 50 sport 3/9 2019..ferdig produsert uke 5, skal nå endelig utleveres av bilforhandler i slutten av neste uke...
gleder meg veldig..:)


Gratulerer 😀
Fikk beskjed fra selger i går at bilen nå er på toget nordover, så i løpet av et par uker er det utlevering. Bilen ble produsert i uke 7, så syns i grunnen det har gådd kjapt med tanke på skrekkhistoriene man har lest her.

Teller timene nå til vi har bilen ☺️

Lykke til. Jeg fikk beskjed forrige uke bilen var på vei nordover også med toget. Men fikk kontrabeskjed igår, da var bilen enda på fabrikken!  :o

Aj Aj. Den er kjip! Går liksom greit å vente flere mnd fra man har bestilt bilen, men når man først har fått beskjed om at den er på vei, så begynner det å krible.

Spørsmålet er jo hvor lenge den blir stående å vente på båt fra Bremerhaven. Min har stått på kaia i over 5 uker nå. Synes dette er litt spesielt når jeg leser om andre som har fått utlevert biler produsert etter min. Som andre har skrevet før meg, her er det ingen logikk.
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

Øyvis Prøyvis

Jeg lurer på hva slags logistikksystem de kjører. Jeg var så heldig at jeg fikk utlevert bilen min på mandag. Herlig bil å kjøre  :) Jeg bestilte 26/9 og bilen ble produsert i slutten av uke 5
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

harol

Sitat fra: Øyvis Prøyvis på torsdag 05. mars 2020, klokken 10:27
Jeg lurer på hva slags logistikksystem de kjører. Jeg var så heldig at jeg fikk utlevert bilen min på mandag. Herlig bil å kjøre  :) Jeg bestilte 26/9 og bilen ble produsert i slutten av uke 5

FILO (First in - Last out!!) kanskje?

AE50AS

Så utrolig frustrerende at det ikke er no logikk på når bilen kommer, min var produsert uke 5, mange som har venta mye lengre uten at bilen har vært på lager?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA