Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Tin

Sitat fra: Voltron på mandag 10. februar 2020, klokken 16:20
Etter lang venting (best. 12/9 - prod uke 48) vant jeg endelig i Audi-shipping-bingo og fikk bilen på fredag. Helt fantastisk å kjøre. Bare å glede seg for dere som fortsatt venter.

Samme her. Ventet og ventet, men hentet bilen i dag. Latterlig mye bil for pengene. Bare glede seg.

kjoerge

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar for nyproduserte biler å komme på båt? Min 50 kom til Bremerhaven idag (men kom ikke med dagens båt...). Bilen var ferdig produsert på tirsdag.

naivsupr

Sitat fra: kjoerge på fredag 14. februar 2020, klokken 19:34
Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar for nyproduserte biler å komme på båt? Min 50 kom til Bremerhaven idag (men kom ikke med dagens båt...). Bilen var ferdig produsert på tirsdag.
Det er vel der bingoen for alvor trer i kraft. Stått to uker på havna for vår del. Men det er jo ingenting i forhold til de med biler som havnet innerst på lageret i høst (FirstInLastOut).
Med tunge batteribiler på båt er det visstnok ikke plassen som begrenser antall biler, men vekten. Det er med andre ord ikke stappfullt på dekk, og det hoper seg litt opp på havna. (Ref: uttalelse fra bilselger)
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

kjoerge

Sitat fra: naivsupr på fredag 14. februar 2020, klokken 20:12
Sitat fra: kjoerge på fredag 14. februar 2020, klokken 19:34
Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar for nyproduserte biler å komme på båt? Min 50 kom til Bremerhaven idag (men kom ikke med dagens båt...). Bilen var ferdig produsert på tirsdag.
Det er vel der bingoen for alvor trer i kraft. Stått to uker på havna for vår del. Men det er jo ingenting i forhold til de med biler som havnet innerst på lageret i høst (FirstInLastOut).
Med tunge batteribiler på båt er det visstnok ikke plassen som begrenser antall biler, men vekten. Det er med andre ord ikke stappfullt på dekk, og det hoper seg litt opp på havna. (Ref: uttalelse fra bilselger)

Og den kom ikke med idag heller?

naivsupr

Sitat fra: kjoerge på fredag 14. februar 2020, klokken 20:20

Og den kom ikke med idag heller?
Jeg fikk e-post i ettermiddag om at den fortsatt sto på havna. Men jeg er usikker på om sporingen forteller at bilen er ombord på båten, eller om dette registreres først ved anløp når bilen trilles ut på kaia på Bekkelaget. Mulig noen her kjenner til dette.
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

kjoerge

Sitat fra: naivsupr på fredag 14. februar 2020, klokken 21:05
Sitat fra: kjoerge på fredag 14. februar 2020, klokken 20:20

Og den kom ikke med idag heller?
Jeg fikk e-post i ettermiddag om at den fortsatt sto på havna. Men jeg er usikker på om sporingen forteller at bilen er ombord på båten, eller om dette registreres først ved anløp når bilen trilles ut på kaia på Bekkelaget. Mulig noen her kjenner til dette.

I følge selger, ser de hvis bilen er på båten.

harol

E-tron 50 Advanced Sport, Bestilling registrert 15. oktober, antatt levering uke 8, senest levering uke 16.

Bilen har nå hatt status "i Produksjon" i flere uker, så lite sannsynlig levering uke 8!, men lever i håpet at vi får den i Mars en gang.

Bestillte Advanced Business 50 20 september.
Bilen er på kaien i følge selger. Helt umulig og si noe angående leveringstid. Her må en kun vente.
Bilen produsert for noen uker siden, kom hurtig til kai der den står med svært mangen andre. ser ikke ut som det på noen måter er køsystem der. litt underlig synest jeg. 

devotio

Min e-tron 50 adv. business ble bestilt 4. november, produsert i uke 4, på båten nå. Skal hente den på onsdag i neste uke.
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

jonste

Da jeg fått min 50 adv business.
Det tok sin tid, med mye frustrasjon grunnet lottosystemet med forsendelse. best 2/9, prod uke 44, levert for lakkbehandling uke 7 og utlevert uke 8.

No-name


kjoerge

Sitat fra: devotio på torsdag 20. februar 2020, klokken 13:35
Min e-tron 50 adv. business ble bestilt 4. november, produsert i uke 4, på båten nå. Skal hente den på onsdag i neste uke.

Er det båt på vei til Norge nå? Ser ut som Autoprestige bare skulle til Sverige (men den går kanskje videre til Oslo etter den har losset litt?)

Hyperstress

Hvor ofte går det båt til Norge?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

harol

Sitat fra: harol på torsdag 20. februar 2020, klokken 07:54
E-tron 50 Advanced Sport, Bestilling registrert 15. oktober, antatt levering uke 8, senest levering uke 16.

Bilen har nå hatt status "i Produksjon" i flere uker, så lite sannsynlig levering uke 8!, men lever i håpet at vi får den i Mars en gang.

Bil ferdig produsert 20. Februar og ute av fabrikk  :+1: så gjenstår det å se hvor lang tid det tar før den er på båten!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA