Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

jwi

Bestilt: 03.09.19
Ferdig produsert: 31.10.19
Levering: ukjent pr 05.02.20

Brisken

Bestilt: 02.09.19
Ferdig produsert: Oktober 2019
Levering: ankommet Norge, påvei til stavanger nå, utlevering cirka 19 Februari

Krok

Bestilt 04.09.19
Levering av opprinnelig bestilt bil estimert til litt uti mars.
Levert: 04.02.20 selger fant en nesten lik bil som var "ledig".

Hadde bestemt oss for å bryte kontrakt da vi fikk leveringsdato for den alternative bilen. Vi bestilte e-tron 50 pga rask levering.... hadde vi visst i september hvordan det ville bli hadde det ikke blitt audi på oss.

Grandidosa83

Bestilt: 13.09.19

Bilen ble produsert i oktober/november. Ikke hørt noe mer siden. Skjønner forsåvidt at dette nødvendigvis ikke er selgerens feil, men kjenner gleden ved kjøpet svinner hen. Hadde forventet mer av Møller / Audi.

Amadeus

Det står jo massevis av biler på lager, Møller Ålesund kan jo levere bil imorgen, vi kjøpte lagerbil og det ble jo også en del rimeligere en å bestille med ca samme utstyr og den var produsert etter uke 48 med siste oppdatering.

Tin

Sitat fra: Grandidosa83 på torsdag 06. februar 2020, klokken 12:33
Bestilt: 13.09.19

Bilen ble produsert i oktober/november. Ikke hørt noe mer siden. Skjønner forsåvidt at dette nødvendigvis ikke er selgerens feil, men kjenner gleden ved kjøpet svinner hen. Hadde forventet mer av Møller / Audi.

Samme her, skrev kontrakt 2.september. Seneste utlevering I forhold til kontrakt uke 4. Blitt lovet bil hver uke fra uke 2. Nå har de sluttet å svare på mail/tlf, så har gitt beskjed at jeg hever kjøpet I tråd med kontrakten. Tålmodigheten er slutt for min del.

Torbjoern Laundal

E-Tron 50 Adv Sport +++
Bestilt 25.10.19
Produsert Uke 6 2020
Status 06.02.20 under togtransport til havna i Tyskland :)

Grandidosa83

Sitat fra: Torbjoern Laundal på torsdag 06. februar 2020, klokken 20:18
E-Tron 50 Adv Sport +++
Bestilt 25.10.19
Produsert Uke 6 2020
Status 06.02.20 under togtransport til havna i Tyskland :)

Fikk beskjed om at min adv sport +++ stod på toget til bremerhaven i månedskiftet oktober/november. Håper du er mer heldig enn meg.

jonste

Sitat fra: Tin på torsdag 06. februar 2020, klokken 14:59
Sitat fra: Grandidosa83 på torsdag 06. februar 2020, klokken 12:33
Bestilt: 13.09.19

Bilen ble produsert i oktober/november. Ikke hørt noe mer siden. Skjønner forsåvidt at dette nødvendigvis ikke er selgerens feil, men kjenner gleden ved kjøpet svinner hen. Hadde forventet mer av Møller / Audi.

Samme her, skrev kontrakt 2.september. Seneste utlevering I forhold til kontrakt uke 4. Blitt lovet bil hver uke fra uke 2. Nå har de sluttet å svare på mail/tlf, så har gitt beskjed at jeg hever kjøpet I tråd med kontrakten. Tålmodigheten er slutt for min del.

Samme situasjon, varslet siste uke for levering for at kontrakt ikke skulle annuleres.
Vet ikke om dette hadde noen virkning eller om det var random Audi-lotto som slo gjennom. Bilen kommer iallefall for bekreftet utlevering innen fristen jeg satte.
Dette er da bil bestilt 2/9, og som har stått ferdigprodusert i 3 mnd.

Jogex

#504
E-Tron 50 Adv Sport (med hengerfeste)
Bestilt 04.10.19
Produsert Uke 6 2020
Status 06.02.20 på vei til Bremerhaven - Forventet levering mellom uke 8 og 10
e-tron 50 - Bestilt 4/10-19 - Levering uke 15/2020

Martin-

Ikke hold for lenge på pusten, på kaia i Bremerhaven virker det som om det er en ny runde med "Audi-lotto", og biler kan bli stående i ukesvis (vår inkludert, på 4.uke der nå...)
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

JegHaterKontoer

E-Tron 55 egenspec
Bestilt: 24.09.19
Oppdatert spec: 19.10.19
Produsert uke 46
Levert 19.12.19
2020 E-Tron 55, Galaxy Blue

chovden

E50
BEstillt 11\9
Produsert uke 44
Den ble plassert på lager og kom på til havna 11\1 og sist fredag var den hos forhandler, så noen går rett på båt andre står der og en stund.
Fikk breftet av Møller at hverken de eller forhandlere kan påvirke noe, kun Audi tyskland velger hvilken bil som skal flyttes på, så det er Bingo, lite imponert over logistikken til Audi men nå er min vertfall hos forhandler

BHKR

E50 adv.sport +++
Bestilt 21/9 Står til klargjøring hos forhandler.
Utlevering neste uke.

Veldig spent, går fra MB 220 E klasse.

Voltron

Etter lang venting (best. 12/9 - prod uke 48) vant jeg endelig i Audi-shipping-bingo og fikk bilen på fredag. Helt fantastisk å kjøre. Bare å glede seg for dere som fortsatt venter.
E tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA