Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Elbilmannen87

E tron!

Sandra87

Min skal fraktes til ett sted hvor de skal legge sånn coating eller hva det heter også. Så regner selv med i slutten av januar.

Frode Nylund

Kommer 2 båter denne uken idag 6 jan og 9 Jan.
Kan håpe på E-tron 50 kommer med en av de.
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Viking800

Jeg bestilte en Advanced sport den 2. januar i år. Forespeilet levering en av de første ukene i mars.

Carnet

Bestilte 06.11 (med blandt annet hengerfeste) og fikk beskjed at bilen er i Norge om ca 3 uker.

geiro

Bestilte min 11.9, produsert i uke 44...

Pratet med min selger igår (Erik Arnesen) og han sa at bilene som var produsert før typegodkjenningen og som har stått på lager i påvente av godkjenning ble begynt sendt igår, han ante ingenting om når min bil ble sendt, og hadde heller ingen erfaring med biler som ventet på typegodkjenning før heller, naturlig nok, han anslo 2-3 uker, usikker på om det er til bilen kommer til Norge eller til jeg får den, men stresser meg ikke opp og tar det som det kommer.

Frode Nylund

#411
Synes det er rart at mange biler er ferdigprodusert å parkert på havna i Bremen , istede for å få de sendt til kjøper å få betalt for de.
Noe som skurrer! 🤔
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

janbanan

Sitat fra: Frode Nylund på tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:17
Synes det er rart at mange biler er ferdigprodusert å parkert på havna i Bremen , istede for å få de sendt til kjøper å få betalt for de.
Noe som skurrer! 🤔
Du kan lese litt om hva som skurrer her. https://www.nettavisen.no/livsstil/frykter-fullt-elbil-kaos-i-2020-kan-fa-lange-ventelister-eller-desperat-priskrig/3423904228.html
Ganske heftige bøter bilprodusentene ikke overholder utslippskravene.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Frode Nylund

Jo ser den, men tenker at biler som er solgt å ferdigprodusert burde blitt sendt aspa 1.1.2020
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

janbanan

@Frode, der er vi helt enige. Går og venter selv, min e50 ble produsert for leeenge siden.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

SortRzoe2016

jeg bestilte Advanced sport den 03.09 med hengerf. og fikk da fortalt at bilen kom antageligv. i des. 2019..i kontrakten står det senest uke 5, 2020..snakket med selger før jul ...nå sier han at bilen blir produsert uke 5 og levert 3-4 uker etter dette..altså uke 8-9..samme selger nevnte også at det ikke ble levert en eneste audi etron 50 i 2019 i norge...men det stemmer jo heller ikke...får heller ikke opp noe mer info i mitt bilhold...kun at den er bestilt...så vi får vente og se..

kjoerge

De som ble bestilt tidlig ble nok satt innerst på lageret  :P Tar nok tid å komme inn dit.

Det er visst eksempler på at biler som nylig er produsert er ankommet Norge.  ::)

SortRzoe2016

i mitt tilfelle er jo ikke bilen produsert ennå...i følge selger

jonste

Litt surt at dette lottosystemet på bestilling og levering er fullstendig uforutsigbart.

E50 ble annonsert for kjapp levering i 2019, og oppfordret til å bestille pga "begrenset" antall.

De som bestilte i starten, for rask levering, ser jo ut til å få bilene veldig sent i forhold til senere bestillinger.

Fikk også høre at Audi norge, ikke anser dette som forsinket levering av bil ut fra kontrakt.

Bilen kommer nok etterhvert, bare litt frustrerende med datoer som flyttes litt uforutsett.

kjoerge

Sitat fra: SortRzoe2016 på tirsdag 07. januar 2020, klokken 13:47
i mitt tilfelle er jo ikke bilen produsert ennå...i følge selger

Har du ikke fått vite hvilken uke den skal produseres (og om den er produksjonsbekreftet)? Selger kan se i systemet når den skal produseres, hvor i produksjonen den er og hvor langt den er kommet i evt leveringsprosess (den sjekkes inn og ut av fabrikk, bremerhaven, båt etc).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA