Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Låse opp kabel fra ladeport uten Tesla-knapp på ladekabel?

Startet av HCO, tirsdag 29. januar 2019, klokken 10:43

« forrige - neste »

Macnus

UMC er jo greit, men hva med Type 2 til Type 2 som vil brukes på andre ladeplasser?  ???
Trådstarter har ikke det på sin kabel, og det har ikke jeg heller. Og som jeg forstod hos Tesla, så er de kablene som følger med heller ikke med dette. Veldig enkelt på E-Up, lås opp bil, kabel er åpen i 10 sekunder før den låser igjen. Enkelt å greit. Hvordan er det på Model 3? Jeg lader noe på jobb, og lurer på det samme..  ;)
Fryktelig tungvint løsning å måtte opp med telefon, av med hansker, åpne telefonen, åpne app, trykke på knapp.. ::)
Med telefonen i lomma, bilen åpner, kabel er løs, ville vært lettvint, men finner ikke om det er sånn..?

Klykken

Du må uansett av med hansker/votter for å bruke skjermen i bilen...
Har du FOB kan du benytte den i alle fall (hold inne bakenden noen sekunder).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

hemi

du kan holde finger/hånd på dørhåndtak bak elns på tesla model 3 sies det

Magnus Hansen

Sitat fra: hemi på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:55
du kan holde finger/hånd på dørhåndtak bak elns på tesla model 3 sies det

Det vekker bilen, men løser det også ut kabelen?

Counterpointer

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:58
Sitat fra: hemi på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:55
du kan holde finger/hånd på dørhåndtak bak elns på tesla model 3 sies det

Det vekker bilen, men løser det også ut kabelen?
Det er det som sies. Bør jo også være sånn.

Magnus Hansen

Noen som har fått bil og lader på annen stasjon enn TWC? Løser kabelen seg fra bilen uten å måtte gå inn i appen å knote?

GOS

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 04. mars 2019, klokken 15:07
Noen som har fått bil og lader på annen stasjon enn TWC? Løser kabelen seg fra bilen uten å måtte gå inn i appen å knote?

??

Med det som leveres med Model 3 så må du enten bruke telefonappen eller gå inn i bilen for å løse ut kabelen når du lader med Type 2 (med mindre det er TWC)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

atta

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 04. mars 2019, klokken 15:07
Noen som har fått bil og lader på annen stasjon enn TWC? Løser kabelen seg fra bilen uten å måtte gå inn i appen å knote?

Har ikke funnet noen annen måte, men håper det kommer enklere måter å gjøre det på. Har forsøkt å bruke dørhåndtaket på bakdøren, men låser seg ikke opp når den åpnes (verken delvis eller helt).

Meth0dical


bno

Sitat fra: Amoss på tirsdag 29. januar 2019, klokken 11:09
Sitat fra: HCO på tirsdag 29. januar 2019, klokken 11:06
Ja, jeg regner med at det kan gjøres fra appen, men det blir en ganske annen operasjon enn å bare trykke på nøkkelkortet (som jeg gjør på Zoe'n).

Så vidt jeg har forstått så vil det tilbys FOB også til Model 3 (antagelig noe man må kjøpe ved siden av). Vil overraske meg dersom dette ikke vil være mulig å gjøre fra denne fob'en.
Det er beskrevet i manual mener jeg. Det går greit med KeyFob

Counterpointer

Nødløsning er manuel kabel som sitter oppe til venstre inne i bagasjerommet. Rett innenfor ladekontakten på en måte.

GL1

Sitat fra: atta på mandag 04. mars 2019, klokken 16:37
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 04. mars 2019, klokken 15:07
Noen som har fått bil og lader på annen stasjon enn TWC? Løser kabelen seg fra bilen uten å måtte gå inn i appen å knote?

Har ikke funnet noen annen måte, men håper det kommer enklere måter å gjøre det på. Har forsøkt å bruke dørhåndtaket på bakdøren, men låser seg ikke opp når den åpnes (verken delvis eller helt).
Har du prøvd koffertlokket? Mener jeg så en video hvor ladeporten åpnet seg når bagasjelokk ble åpnet.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Handyman

Sitat fra: knut.aulie på mandag 04. mars 2019, klokken 20:15
Nødløsning er manuel kabel som sitter oppe til venstre inne i bagasjerommet. Rett innenfor ladekontakten på en måte.
Er det ikke en snor el. som løser ut kontakten mekanisk, og ikke en elektrisk kabel?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på mandag 04. mars 2019, klokken 21:00
Sitat fra: knut.aulie på mandag 04. mars 2019, klokken 20:15
Nødløsning er manuel kabel som sitter oppe til venstre inne i bagasjerommet. Rett innenfor ladekontakten på en måte.
Er det ikke en snor el. som løser ut kontakten mekanisk, og ikke en elektrisk kabel?
Manuel=ikke elektrisk i mitt hode

La oss kalle det en vaier med en plastring på

Lach

Det finnes en mulig løsning på «problemet» disse kabelene skal ha samme funksjonalitet som TWC.
https://www.evchargeking.com/en/tesla-charging-cables
Noen her på forumet som kan bekrefte?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA