Skrevet av Emne: Kjempetrøbbel med ladeluka!  (Lest 5816 ganger)

Clips

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Kjempetrøbbel med ladeluka!
« Svar #30 på: torsdag 03. oktober 2019, klokken 11:44 »
 :+1: :+1:

Limodriver

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #31 på: fredag 04. oktober 2019, klokken 00:05 »
Erfaringen så langt er at pakningen spenner ganske mye og luken er nå litt vrien både å åpne og lukke. Det er viktig å trykke rett over låsen. Det blir spennende å se om luke og lås tåler belastningen.

TorT

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #32 på: fredag 04. oktober 2019, klokken 11:24 »
Litt det jeg har vært bekymret for. Så var innom den lokale forhandleren i dag og kikket på demobilen.

Som du sier, viktig å trykke på akkurat rett plass. Der symbolet er, rett over låsen.

Tror jeg går for å få pakningen montert.

Limodriver

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #33 på: fredag 04. oktober 2019, klokken 18:26 »
Vi får gå vinteren i møte med godt humør, positiv innstilling og pakningen montert. Det kan ikke bli verre enn at en fjerner pakningen igjen.

Det er mulig Hyundai får reklamasjoner på hengsler og lås som følge av større belastning enn det er beregnet for, men det vil tiden vise.

TB

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #34 på: fredag 04. oktober 2019, klokken 19:33 »
Regner med at spennet i pakningen vil avta noe når pakningen har fått "satt seg"?

Nå fikk jeg montert pakningen kort tid etter jeg fikk bilen, men har erfart luka er noe tregere enn før - må trykke på riktig plass - men så langt ikke noe stort problem - forstår å få opp luka vinterstid kunne være en utfordring uten pakning montert.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

TorT

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #35 på: lørdag 12. oktober 2019, klokken 11:10 »
Har fått montert pakning. Har jo vært litt voldsomme regnbyger i det siste, og sett at pakningen blir gjennomvåt.

Er litt spent på om selve pakningen blir våt og fryser fast til vinteren. Og at man må rive opp ladeluka til vinteren. Og dermed ødelegge pakningen.  :o

Og nå til noe annet. Kikket på en kundebil som var solgt, og stod i lokalet.

Den hadde en forbedret ladeluke. De har laget den tykkere, på innsiden, så den er vel tettere? Uten pakning?

Martin Eden jr

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #36 på: fredag 15. november 2019, klokken 10:18 »
Fikk montert den nye pakningen for en måneds tid siden. Nå når første frosten kom, sto luka fastere enn noen gang før - heelt umulig å åpne, selv etter ei natt i garasjen! Kjørte til forhandler som mente problemet var "snurrelåsen" på innsida - denne er nå byttet, og ser at forhandleren da har tatt bort den nye pakninga igjen... vet ikke hvorfor. Spent på om dette funker...

Limodriver

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #37 på: torsdag 21. november 2019, klokken 21:47 »
Jeg har samme erfaring i snø og kulde. Pakningen gjør ladeluken vanskeligere enn den var tidligere. Dette synes ikke å være noen god løsning på ladelukeproblemet og med en pakningsløsning må en bruke annet pakningsmarteriale/design.