hvilken elbil har størst plass i baksetet?

Startet av Fonn, man 28. jan 2019, kl. 21:33

« forrige - neste »

Fonn

Noen som vet hvilken bil som har størst plass i baksetet? (ikke Tesla)
håper å få plass til 2 bakovervent seter og en pute
det jeg kunne tenke meg er Ioniq eller Golf

Ebe

Med beltefeste er nv200 bred. Men med isofix blir den normal+, desverre
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Fonn

har vert å sett på en nv200, det blir litt for lite bil desverre

chriso89

Kia soul er relativt stor i baksete hvertfall

Zimon

Ioniq er ganske bred og god beinplass om man ikke kjører fremsetene helt bak. Er Isofix fester på begge sider, så om du ikke har superbrede isofix barneseter så får du nok plass til pute eller slikt i midten.

Ta med setene du vil teste med til en Hyndai forhandler og evt andre biler som er aktuelle på de andre prefesansene dine.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

lars667

Vil si Golf har god bakseteplass. Har to tenåringer som trives godt der, også med nedfelt midtluke (til ski osv.).
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Ebe

Din egen salgsannonse? Som du har postet i 5-6 andre tråder også? Spam kalles dette...  :-1:
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Thomas Parsli

Sitat fra: Fonn på man 28. jan 2019, kl. 21:33

Audi e-Tron E55 tipper jeg, har ikke sjekket målene.

Skal du ha en middels stor bil til 400.000,- eller en SUV til 850.000,-?
Skal du ha en bil som går 200km eller 500km om sommeren?
Skal du ha en bil som går 120km eller 350km de verste vinterdagene?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Trekkoppbil

Det spørs om løsningen er å drasse med seg setene og prøve ulike biler.
Man kan vurdere både bredde og lengde i kupeen. Lengda kan være kritisk i enkelte biler, dersom det sitter noen langbeinte i framsetene.

Av og til ser man tråder med spørsmål om bakseteplass, men det ser ikke ut som at folk er så flinke til å hente fram konkrete data for å sammeligne bilene.

Det er enorm plass i baksetet på Rav4 EV, men den faller ut, fordi det er egentlig en Tesla med Toyota-karosseri.

Orbit

Fra elbilforeningens vintertest:

Sitat fra: https://elbil.no/hvilken-elektrisk-suv-vinner-bagasjerommet/Vi så likevel på premissene for barnesete, gjennom denne oppmålingen av baksetene (total bredde baksete / avstand mellom Isofix-festene, i cm):

Hyundai Kona: 129 / 36
Kia e-Niro: 131 / 36
Jaguar I-Pace: 129 / 41
Audi e-tron: 131 / 41
Tesla Model X: 141,5 / –

For å få plass til pute i midten, er nok det siste målet viktigst.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

1317142119

Golf (og de fleste andre biler i C-segmentet) er for trange for tre seter ved siden av hverandre. Hvis du ikke ønsker at barna skal hate bilkjøring resten av livet, så gjør du lurt i å hoppe opp minst en bilklasse og kjøper enten D-segment eller familievan. Ulempen er da at du ikke får elbil. Eventuelt kjøpe en av de større elSUVene, men da koster det langt mer enn det smaker etter min mening.

Edit: det siste tallet i tabellen over sier alt i grunn. En barnepute er fort 40 cm bred, så hvis tallene over er fra ISOFIX-festene, så vil ingen av bilene over ha plass til pute (barnestolene er bredere enn ISOFIX-festene de har målt fra).

Amatøren

Holde ut litt til og se på ID. Buzz?

Sitat fra: VolkswagenID. Buzz er fremtidens familiebil med stor fleksibilitet.

ID. Buzz er verdens første multifleksible elbil, med en modus for helautomatisk kjøring. Elbilen er en aldri så liten plassensasjon med inntil 7 eller 8-seter, to bagasjerom, stor fleksibilitet og alt det en familie trenger for å dra på tur.

Reservasjon av den nye elbilen ID. Buzz.

Det er forventet at du vil kunne reservere din nye ID. Buzz i god tid før vi åpner for salg i 2022 for å sikre deg en bil så tidlig levert som mulig. Vi vil oppdatere nettsiden vår fortløpende når dette blir mulig - følg med!
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Øyvind.h

Sitat fra: Orbit på ons 20. mar 2019, kl. 00:45
Fra elbilforeningens vintertest:

Sitat fra: https://elbil.no/hvilken-elektrisk-suv-vinner-bagasjerommet/Vi så likevel på premissene for barnesete, gjennom denne oppmålingen av baksetene (total bredde baksete / avstand mellom Isofix-festene, i cm):

Hyundai Kona: 129 / 36
Kia e-Niro: 131 / 36
Jaguar I-Pace: 129 / 41
Audi e-tron: 131 / 41
Tesla Model X: 141,5 / –

For å få plass til pute i midten, er nok det siste målet viktigst.
Jeg testet to vanlige forovervendte seter i Etron. Mulig et lite barn kunne sittet i midten, men det var veldig smalt. I Model X kan en voksen sitte fint mellom de samme setene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorgenM

Vi sjekket ut i-Pace og fant ut at den har 5 cm mer plass i bredden i baksetet enn Model S. Så i-Pace er kanskje en av de med bredest baksete?
Men nå nevnte du ikke budsjettet ditt...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA