Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med forvarming - ustabil

Startet av lettrus, torsdag 24. januar 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

lettrus

Noen ganger når jeg starter forvarming fra appen, forblir bilen like kald. Jeg hører det klikker i noen releer, og jeg kan se at varmetrådene i bakruten begynner å tine isen, men det er det eneste som skjer - varmen i frontruten og i kupeen er fraværende når jeg kommer tilbake etter 20 minutter. Jeg vet ikke om det slik at bakrutevarmen starter alene, eller om alt starter som det skal men stopper raskt, men bakrutevarmen er raskere slik at det bare er der jeg ser resultat.

Noen som har samme problem? Jeg klarer ikke å se noe mønster, noen ganger funker det helt fint. Jeg bruker defroster-valget på appen.

2017-modell.

leafnor

Og batteriet er med strøm, eller ladekabel er tilkoblet nettet?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

lettrus


hELgenen

I menyen på bilen så kan jeg i alle fall velge mellom defrost og oppvarming...Aner ikke hvordan det er i appen, men du har ikke oversett en avkryss et eller annet sted?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA