Premium versus non-Premium?

Startet av Handyman, onsdag 23. januar 2019, klokken 12:57

« forrige - neste »

Amoss

Ok, så standard interiør vil ikke inneholde oppvarmede tekstil forseter?

Vel da ser det nesten ut til at jeg må gå for SR+ med "Partial Premium Interior", og heller bite i det sure "skinn"setet... :p

Ser ikke noe jeg "" ha som ikke er med i denne pakken.
Model S 85D

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på fredag 01. mars 2019, klokken 00:02
Ok, så standard interiør vil ikke inneholde oppvarmede tekstil forseter?

Vel da ser det nesten ut til at jeg må gå for SR+ med "Partial Premium Interior", og heller bite i det sure "skinn"setet... :p

Ser ikke noe jeg "" ha som ikke er med i denne pakken.

Det er litt diffust ennå. Elektrisk justering i den nye PPI-pakken ja, men er det med minne?
In-car streaming media er kun oppført under premium interiør. Får man det bare med Premium interiør eller er det slik at man kan få det med Partial mot å betale abonnement?

Begge disse tingene er et must for oss. Skulle dog gjerne hatt stoffseter i denne kombinasjonen også. Og AWD sammen med SR-batteri...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på fredag 01. mars 2019, klokken 00:47
Det er litt diffust ennå. Elektrisk justering i den nye PPI-pakken ja, men er det med minne?

I følge Handymans post over:
Sitat fra: Handyman på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:34
All Interiors Include:
...
Custom driver profiles
Så vil mene det ja. Men hvordan det kan stemme i.o.m. at:
Standard Interior Includes:
Manual seat and steering adjustment
...
... vet ikke jeg :p

In-car streaming media er kun oppført under premium interiør. Får man det bare med Premium interiør eller er det slik at man kan få det med Partial mot å betale abonnement?

Begge disse tingene er et must for oss. Skulle dog gjerne hatt stoffseter i denne kombinasjonen også. Og AWD sammen med SR-batteri...

Selv har jeg egen musikk og gir egentlig "beng" i både streaming og radio - det være seg FM eller DAB.
Men stoffsetene er jeg helt på linje med deg på. Satt i kveld på med en jeg samkjører med til en fritidsaktivitet litt lengre unna, og den bilen var utstyrt med skinnseter. Var kjapp med å lene meg frem for å trykke på setevarmeren da jeg kjente det iskalde skinnsetet under/bak meg...

Setter også stor pris på setevarmer uansett. Har en vond rygg som liker godt varmen i seteryggen (den under sitteflaten er det strengt talt ikke så viktig med - så lenge det ikke er skinnseter). Så må jeg velge skinn for å få setevarmeren så får jeg heller bite i det sure skinnsetet.
Model S 85D

Handyman

Sitat fra: Amoss på fredag 01. mars 2019, klokken 02:55

I følge Handymans post over:
All Interiors Include:
...
Custom driver profiles
Så vil mene det ja. Men hvordan det kan stemme i.o.m. at:
Standard Interior Includes:
Manual seat and steering adjustment
...
... vet ikke jeg :p
Custom driver profiles (CDP) er vel mye mer enn instilling av setene, så tipper at man må stille inn setene og rattet manuelt men at resten endres av CDP.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Amoss

Sitat fra: Handyman på fredag 01. mars 2019, klokken 08:15
Custom driver profiles (CDP) er vel mye mer enn instilling av setene, så tipper at man må stille inn setene og rattet manuelt men at resten endres av CDP.

Sant nok, men er jo nettopp sete- og ratt-innstillinger som i det minste jeg ser på som den viktigste biten.
Model S 85D

Balrog

Spotify i bilen er alene verdt Premium.

God lyd i bilen er alene verdt Premium

Varme i seter er kjekt

Skikkelig setetrekk er alene verdt Premium

Skikkelig innebygget navi er mer enn kjekt

Skikkelig midtkonsoll som i Model 3 har jeg savnet i 5 år i Model S

Ta en kikk på finn.no etter brukte Model S og se hva du ser etter og prioriterer når du vurderer biler der. Årsmodell? km-stand? Pris? Batteristørrelse? Servicehefte? Farge? Ekstrautstyr? All erfaring viser at ekstrautstyr gjør en bil utrolig mer lettsolgt, men man får selvsagt ikke igjen i noe nærheten av hele merkostnaden. Men så liker jo mennesker å spandere litt på seg selv, ellers hadde man antagelig greid seg godt med en Renault Zoe.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Amoss

Sitat fra: Balrog på fredag 01. mars 2019, klokken 11:30
Skikkelig setetrekk er alene verdt Premium

Å, kommer premium med skikkelige setetrekk til å ha utenpå skinnimiatsjonen? ;)

Sitat fra: Balrog på fredag 01. mars 2019, klokken 11:30
Ta en kikk på finn.no etter brukte Model S og se hva du ser etter og prioriterer når du vurderer biler der.

Pris, batteri, tekstilseter, ikke-pianofinish, grønnfarge, km-stand.

Model S 85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA