Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk Trunk (+ frunk)

Startet av kirky, tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:51

« forrige - neste »

cmmore

Har da fått montert dette foran, virker helt topp.
Kostet ca 180,-

Da kun automatisk åpning, ikke lukking.

Counterpointer

Sitat fra: cmmore på søndag 31. mars 2019, klokken 19:55
Har da fått montert dette foran, virker helt topp.
Kostet ca 180,-

Da kun automatisk åpning, ikke lukking.
Hvor kjøpte du?

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Mippen

Er det egentlig lov med automatisk åpning av panser? Hvis bilen er i fart og noe skjer så...
Fremtiden er elektrisk.

olekvi

Sitat fra: Mippen på søndag 31. mars 2019, klokken 22:02
Er det egentlig lov med automatisk åpning av panser? Hvis bilen er i fart og noe skjer så...

Om du er i fart og låsen går opp tror jeg ikke akkurat det er de gassdemperene til eller fra som avgjør om du får panseret brettet over frontruta :-)
'19 TM3P


Toalmar

Sitat fra: Mippen på søndag 31. mars 2019, klokken 22:02
Er det egentlig lov med automatisk åpning av panser? Hvis bilen er i fart og noe skjer så...
Åpner seg ikke under fart. Se video i link under


https://www.youtube.com/watch?v=ueLeZifvPaE
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021


Mippen

Sitat fra: Toalmar på søndag 31. mars 2019, klokken 22:37
Sitat fra: Mippen på søndag 31. mars 2019, klokken 22:02
Er det egentlig lov med automatisk åpning av panser? Hvis bilen er i fart og noe skjer så...
Åpner seg ikke under fart. Se video i link under


https://www.youtube.com/watch?v=ueLeZifvPaE

Det er en grunn til at det ikke er vanlig å ha automatisk åpning av panseret. Det er fordi det er en mulig fare for at panseret kan sprette opp hvis sikkerhets mekanismen av en eller annen grunn skulle svikte. Jeg kan ikke garantere at det blir godkjent hvis bilen skal på pkk eller av en eller annen grunn blir stoppet i teknisk rutinekontroll. Panseret på Model 3 er også veldig tynt og er laget i aluminium. På Model S - i hvert fall på tidligere modeller, var det problem med at det kom en knekk eller bulk i panseret. Med litt ekstra motstand på det myke panseret skal det ikke mye til før det samme skjer. Det er mer hensiktsmessig å ha det bak. Bakluke er laget i skikkelig metall og de fleste bruker bagasjerommet bak mest. Spørsmålet er hva Tesla sier når bilen er på service. De er ikke så glad i uoriginalt utstyr.
Fremtiden er elektrisk.

pets

Sitat fra: Toalmar på søndag 31. mars 2019, klokken 21:40
Har selv liggende 2 stk gassdempere for frunk som ble bestilt fra AliExpress. Ikke testet enda, men føler jeg må gjøre det snart.

https://www.aliexpress.com/item/2-PCS-Front-Hood-Lift-Support-Shocks-Struts-For-Jeep-Grand-Cherokee-2005-2010-68025360AA/32963442471.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dWDTAKZ

Har bestilt samme selv, gi gjerne rapport når du har satt dem på!

Toalmar

Grunnen til at jeg har de liggende enda er det samme som Mippen skriverne sitt svar.
Må si jeg er usikker på panseret og hva som skjer med det over tid ja


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

pets

Ifølge i1Tesla har han hatt dem på i over 6mnd uten noen problemer.

Toalmar

Det har jeg også sett og det taler jo til det holder. Må nok tenke litt mere på det først
Synes generelt lukkingen Frunken er hard og jeg føler jeg lager bulk i panseret når jeg trykker ned. Hele greia er problematisk synes jeg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: Toalmar på mandag 01. april 2019, klokken 10:36
Det har jeg også sett og det taler jo til det holder. Må nok tenke litt mere på det først
Synes generelt lukkingen Frunken er hard og jeg føler jeg lager bulk i panseret når jeg trykker ned. Hele greia er problematisk synes jeg
Tips til lukking av Frunk: trykk sakte ned, da virker det som om at man må bruke minst krefter, om man får bedre kontroll på fordeling av trykket.
Enig i at løsningen ikke er ideell.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mippen

Personlig ville jeg ha holdt meg til bakluken hvis jeg skulle bytte. Mindre sjanse for at det skjer noe, og biltilsynet vil ikke si noe på bakluke. Meg bekjent er det få eller ingen biler som har automatisk åpning av panseret originalt. Jeg tror det er gode grunner til det. Jeg tror også at sterkere gassdempere og fjærer påfører ekstra stress til panseret, slik at det over tid blir mer eller mindre deformert - slik vi så på Model S.  Panseret er laget i lett tynn aluminium som tåler lite før det blir deformert.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA