Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trådløs ladeplate til bilen. Skal du ha?

Startet av Vesel, tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:33

« forrige - neste »

Nickelilltroll

#15
.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Vesel

#16
Ser ut som Jeda nylig har lansert en ny generasjon av laderen sin. Ser betraktelig bedre ut enn den forrige, og har fått et utseende mer likt Nomad og Taptes. Kan lade i landskapsmodus. Sikkert greit om man vil se film mens man supercharger (mo)bilen. Den har nemlig fått støtte for 15 w lading også ved bruk av sigarettenneruttaket. Vet ikke i hvilken grad det lar se gjøre å se film på skjermen til bilen. Jeg hadde gått for Jeda over Nomad i dag, men enn så lenge er jeg fornøyd med Taptes.  :)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

elbil

Til dere som har bestilt ladeplate fra Tapetes.
Fikk den i løpet av 14 dager, og betalte 473,32 kr. Den ser helt fin ut, lader godt, og har god plass til to smart telefoner som er større enn min Samsung S8+. Har ennå ikke ladet telefonen over en lengre periode, men i løpet avkort tid ladet den slik jeg er vant med fra den ladepluggen jeg bruker til daglig. Den har 2 ladepunkter, og det er derfor ikke mulig å lade i "landskap" posisjon slik det er på noen andre.
Peugeot iOn

Vesel

#18
Sitat fra: elbil på mandag 18. februar 2019, klokken 11:38
Til dere som har bestilt ladeplate fra Tapetes.
Fikk den i løpet av 14 dager, og betalte 473,32 kr. Den ser helt fin ut, lader godt, og har god plass til to smart telefoner som er større enn min Samsung S8+. Har ennå ikke ladet telefonen over en lengre periode, men i løpet avkort tid ladet den slik jeg er vant med fra den ladepluggen jeg bruker til daglig. Den har 2 ladepunkter, og det er derfor ikke mulig å lade i "landskap" posisjon slik det er på noen andre.
Jepp, jeg ladet også mobilen min med omtrent samme hastighet som Samsung trådløse nattbordslader da Taptes var tilkoblet samme USB-uttak. Det store spørsmålet er hva ladehastigheten blir i Model 3. Forskjellige USB-uttak kan gi dramatisk forskjellige ladehastigheter, for noen yter mer effekt enn andre. Typisk av hva jeg har sett av integrerte USB-uttak i biler, så yter de lav effekt. Med litt romstering kan man plugge kraftigere USB-lader i sigarettenneruttaket i bilen da, og så snike til en forlenger gjennom hele midtkonsollen og bak dit. Da frigjør man også viktige USB-uttak foran for minnepenn til dashcam og sentry-funksjonene.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

kc

Sitat fra: elbil på mandag 18. februar 2019, klokken 11:38
Til dere som har bestilt ladeplate fra Tapetes.
Fikk den i løpet av 14 dager, og betalte 473,32 kr. Den ser helt fin ut, lader godt, og har god plass til to smart telefoner som er større enn min Samsung S8+. Har ennå ikke ladet telefonen over en lengre periode, men i løpet avkort tid ladet den slik jeg er vant med fra den ladepluggen jeg bruker til daglig. Den har 2 ladepunkter, og det er derfor ikke mulig å lade i "landskap" posisjon slik det er på noen andre.

Jeg har testet lading i ca 2.5 time fra 17% til 78% med en S8 og det var litt varmeutvikling på telefon, men ikke mer enn normalt. Undersiden av platen var ikke merkbar varm. Posisjonering var heller ikke noe problem og telefonen ladet med et realtivt tykt originalt gummicover fra Samsung uten problemer. Har ikke testet uten cover, men trolig er effekt tapet mindre og lading noe hurtigere.

zotune

#20
Sitat fra: Vesel på søndag 17. februar 2019, klokken 22:09
Ser ut som Jeda nylig har lansert en ny generasjon av laderen sin. Ser betraktelig bedre ut enn den forrige, og har fått et utseende mer likt Nomad og Taptes. Kan lade i landskapsmodus. Sikkert greit om man vil se film mens man supercharger (mo)bilen. Den har nemlig fått støtte for 15 w lading også ved bruk av sigarettenneruttaket. Vet ikke i hvilken grad det lar se gjøre å se film på skjermen til bilen. Jeg hadde gått for Jeda over Nomad i dag, men enn så lenge er jeg fornøyd med Taptes.  :)
Noen som vet om jeg trenger USB hub med denne for å få plass til Dashcam USB stick?
Edit: Endte opp med anbefalingene han gir i videoen her: https://www.youtube.com/watch?v=peI1nTkokZI

kc

Sitat fra: zotune på mandag 18. februar 2019, klokken 12:04
Sitat fra: Vesel på søndag 17. februar 2019, klokken 22:09
Ser ut som Jeda nylig har lansert en ny generasjon av laderen sin. Ser betraktelig bedre ut enn den forrige, og har fått et utseende mer likt Nomad og Taptes. Kan lade i landskapsmodus. Sikkert greit om man vil se film mens man supercharger (mo)bilen. Den har nemlig fått støtte for 15 w lading også ved bruk av sigarettenneruttaket. Vet ikke i hvilken grad det lar se gjøre å se film på skjermen til bilen. Jeg hadde gått for Jeda over Nomad i dag, men enn så lenge er jeg fornøyd med Taptes.  :)
Noen som vet om jeg trenger USB hub med denne for å få plass til Dashcam USB stick?

Ja, dersom du ønsker å lade to telefoner samtidig trenger du usb-hub. Trenger du kun lade èn telefon derimot, bruker du bare en av usb pluggene og har en ledig.

HalvorV

Hva får man ekstra ved å gå for en Nomad vs de billigere alternativene?
Er jo "bare" en ladeplate?
Tesla Model Y Perfomance

Vesel

Sitat fra: HalvorV på mandag 18. februar 2019, klokken 12:45
Hva får man ekstra ved å gå for en Nomad vs de billigere alternativene?
Er jo "bare" en ladeplate?
I forhold til Jeda nå, lite. Synes Nomad sin er et hakk lekrere da, og Nomad har 2 års garanti. Jeda har ingen, Taptes 30 dager.

I forhold til Taptes får man nok bedre byggekvalitet og mer kvalitetsfølelse. Muligens derfor også lengre levetid på produktet. Jeg mener dette alene ikke forsvarer den høye prisen, derfor jeg gikk for Taptes. Er spent på holdbarheten til Taptes, så hvis den slutter å funke hadde jeg gått for Jeda i dag.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

olavxxx

Kjøpte trådløs lader fra RpmTesla (med to pucks og sigaretttennerlader).
https://www.rpmtesla.com/collections/model-3-interior-parts/products/model-3-qi-wireless-fast-charging-pad-upgrade-49-w-20-off


Jeg valgte å kjøpe den uten Tesla logo, synes det var så harry med teslalogo.
Har kjøpt veldig mye fra rpmtesla :P

najtrox

Ville nok gått for Taptes sin nå pga pris. Men har valgt å utsette kjøpet litt for å se om jeg egentlig trenger det.

Orcuz

Sitat fra: najtrox på mandag 18. februar 2019, klokken 19:22
Ville nok gått for Taptes sin nå pga pris. Men har valgt å utsette kjøpet litt for å se om jeg egentlig trenger det.
Hadde jeg kjøpt det jeg egentlig trenger, så hadde jeg kjøpt en brukt prius eller noe
Er mye fetere med trådløs lader, enn det er uten trådløs lader ;)

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk


olavxxx

Jeg må selge min Mate 20X og kjøpe noe som støtter trådløs lader.
Kanskje importere en Huawei Magic 2 eller noe, men mate 30 kommer vel snart :P

Vesel

#28
Sitat fra: olavxxx på mandag 18. februar 2019, klokken 20:28
Jeg må selge min Mate 20X og kjøpe noe som støtter trådløs lader.
Kanskje importere en Huawei Magic 2 eller noe, men mate 30 kommer vel snart :P
Vurderte en stund å droppe å kjøpe S10, og kjøpe Huawei Mate 20 Pro til 8000 kr istedet, for S10 kommer trolig til å koste 11-12 000 kr her til lands.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Toalmar

Må jo selvsagt ha trådløs lading i bilen. Har vurdert ferdig ladeplate, men kun tenke meg å lage denne selv. Fant tegning av dette på nett og har printet ut den nå. i tillegg har jeg bestilt 2 stk
Wireless Energypad Qi Fast Charger som skal ligge inne i platen. Selve platen skal ligge under den originale gummiplaten som ligger i konsollen. Blir spennende og se om dette blir ok.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA