Kjøring fra Lillestrøm til Grorud med sommerdekk !!!

Startet av stranger1891, tir 22. jan 2019, kl. 14:26

« forrige - neste »

Vesel

Sitat fra: Cowboystrekk på tor 24. jan 2019, kl. 09:42
Blir ikke overraska om bilen blir levert med helårsdekkene Michelin MXM4 slik som Model S ble tidligere for RWD. Da er du litt bedre rusta til vinterføre såfremt det ikke er is, men litt snø\slaps går greit om du kjører rolig.
Tror det har blitt mer eller mindre bekrefta at ihvertfall i Norden så blir bilen levert med sommerdekk fra Michelin.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Jarv!s

Men for dem som har bestilt vinterdekk, vil dette være ferdig montert på ved overtakelse av bil? Kan hende det er skrevet et sted, så beklager hvis jeg har oversett det..
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Handyman

Tesla bekreftet dette da jeg ble oppringt. Hver enkelt bestemmer selv hvilke hjul bilen leveres med.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jodd

Noen som vet diameter på tappen som stikker opp på JackPad'en?

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

trykkertor

Sitat fra: jodd på tor 24. jan 2019, kl. 12:12
Noen som vet diameter på tappen som stikker opp på JackPad'en?
It's America.

Den måler 1tommer i diameter og i tapp-høyde.
25.4 x 25.4 mm

ok67

Sen eg har kjøpt frå reverselogic har tappdiameter på ca 23,5 mm p ein oring som gir ca 25,5 mm total diameter. Høgde på tappen er ca 17,5 mm.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

trykkertor

Tror ikke dette er helt vitale mål for bilens skyld.
Ser ut til at en diameter på 24-26mm her helt innafor.
Høyde på 15-25mm innafor.

O-ringen er sikkert med på å holde din adapter på plass oppe i hullet selv om jekken ikke er på plass.
Min har ikke o-ring, så jeg må sikkert sikte meg inn med adapter stående på jekk.

S4e

Sitat fra: trykkertor på tor 24. jan 2019, kl. 18:21
Tror ikke dette er helt vitale mål for bilens skyld.
Ser ut til at en diameter på 24-26mm her helt innafor.
Høyde på 15-25mm innafor.

O-ringen er sikkert med på å holde din adapter på plass oppe i hullet selv om jekken ikke er på plass.
Min har ikke o-ring, så jeg må sikkert sikte meg inn med adapter stående på jekk.

Mindre diameter går også helt sikkert fint. Viktigst er vel at den er kraftig nok til å hindre at pad som hviler mpt løftepunkt sklir.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Tunk

Så denne
https://www.youtube.com/watch?v=AX_LwBnUinw . Han hadde lagd ved å borre hull i hockeypuck og borret 7/8 " hull med tilsvarende rør. Han anbefalte at den ikke var så tight at den satt fast selv i hullet. Har vært folk som har glemt padden i hullet og mistet den ved kjøring med skade på andre kjøretøy. Kommer til å lage noe i den gaten selv.

Vesel

Har fått jackpadden i posten nå.

Bilder

Den var mye mindre enn jeg så for meg. Virker til å være av god kvalitet, men om en slik er verdt 340-350 kr fremfor en universal-løftebeskyttelse fra Biltema til 40 kr, får en selv bedømme. Unngår såvidt fortolling per i dag.  :laugh:

Hoveddelen er 62 mm i diameter. Den oransje o-ringen er ca 25 mm i diameter, og tappen er ellers ca 23 mm på det bredeste. Skruen i bunnen passer en 6 mm unbrako, men jeg tror den bare er der som feste for tappen. Er egentlig ikke sikker om det er meningen vi skal bruke det festet for å løsne jackpadden eller noe.
Hoveddelen, det som vil stikke nedenfor bilen når pucken er montert, er 30 mm høy, og hele pucken 47 mm høy.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

RuneW

Sitat fra: Vesel på tor 31. jan 2019, kl. 12:06

Bilder

Den var mye mindre enn jeg så for meg. Virker til å være av god kvalitet, men om man tenker en slik er verdt 340-350 kr fremfor en universal-løftebeskyttelse fra Biltema til 40 kr, kr får en selv bedømme. Unngår såvidt fortolling per i dag.  :laugh:

Hoveddelen er 62 mm i diameter. O-ringen er ca 25 mm i diameter, og tappen er ellers ca 23 mm på det bredeste. Skruen i bunnen passer en 6 mm umbrako, men jeg tror den bare er der som feste for tappen. Er egentlig ikke sikker om det er meningen vi skal bruke det festet for å løsne jackpadden eller noe.
Hoveddelen, den som vil stikke nedenfor bilen, er 30 mm høy, og hele pucken 47 mm høy.

Takk for fine bilder!

Lurer på hva som er poenget med at den er så tykk (30mm) skulle tro det holdt i lange baner med noe som var 10mm tykt når det er flate ting som presser fra begge ender (topp av garasjejekk og bunn av bil).
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Vesel

Har stusset selv på hvorfor den er så tykk. Den bygger jo ganske mye ned da, så man vil behøve lavprofiljekk. Må kanskje ha det uansett på denne bilen. Kanskje det er noen jekker som har så dyp "klo"?

Handyman

Det er nok for at kantene på «løfteskåla» som på noen jekker er ganske dyp ikke skal kunne ta oppi bilen.
Klossen plasseres med tappen i hullet før man skyver jekken under.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

snd

Sitat fra: Vesel på tor 31. jan 2019, kl. 12:06

Bilder

Den var mye mindre enn jeg så for meg. Virker til å være av god kvalitet, men om en slik er verdt 340-350 kr fremfor en universal-løftebeskyttelse fra Biltema til 40 kr, får en selv bedømme. Unngår såvidt fortolling per i dag.  :laugh:

Hoveddelen er 62 mm i diameter. Den oransje o-ringen er ca 25 mm i diameter, og tappen er ellers ca 23 mm på det bredeste. Skruen i bunnen passer en 6 mm unbrako, men jeg tror den bare er der som feste for tappen. Er egentlig ikke sikker om det er meningen vi skal bruke det festet for å løsne jackpadden eller noe.
Hoveddelen, det som vil stikke nedenfor bilen når pucken er montert, er 30 mm høy, og hele pucken 47 mm høy.

I mine øyne tilfører alle slike pucker unødvendig risiko/ustabilitet. Har man en jekk med flat overflate bør det være den beste løsningen.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Roy Aasen

Pucken til Tesla hindrer akkurat denne ustabiliteten. Sikret mot å skli mot understellet blir det også.
Er verdt hver krone.

( Så kan jo selvsagt en nevenyttig lage en slik selv også)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA