Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Overload

Startet av OhmPaPa, mandag 21. januar 2019, klokken 22:21

« forrige - neste »

OhmPaPa

Tellet akkurat nå opp 5 artikler med bilde av en Tesla på forsiden av VG.

Har hatt Tesla selv i noen få måneder - men er i ferd med å bli skikkelig lei av alt Tesla-fokuset i nettavisene. Ikke rart om folk som ikke har Tesla også får fnatt.

Det kan da ikke bare være at saker om Tesla er det folk klikker på? Må da være flere enn meg som er gått lei av å klikke på all denne spammen?

Totalt sett 8 artikler med "bil" som tema på forsiden. En om lastebiler på sommerdekk, en om rallycross. En om de 49 viktigste bilene i 2019.

Klykken

Tesla engasjerer fordi de har lyktes i det konservative gubbelandmarkedet som bil er, med sin nytenkning. Derfor benyttes de i alt som har med elbil og tildels bil og gjøre.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

OhmPaPa

Ja - Tesla har utvilsomt vært flinke både på bilene og på markedsføringen.

Men de aller fleste elbil-eiere har jo Nissan, VW, Renault eller andre merker enn Tesla. Så skulle tro de ga flere klikk. Jeg klikker helst på nyheter om den bilen jeg selv har.

I en lignende situasjon så har jeg en Android-telefon mens 90% av artiklene i media er om iPhone. Har antatt at det er fordi mange i media har Apple-utstyr. Sikkert en OK telefon det også. Men jeg blir litt lei av ensidig fokus.

Ingen stor sak selvfølgelig. Det er bare lettere irriterende og samtidig interessant med de samfunnsmessige årsakene til hvorfor det er slik.

Øyvind.h

Tesla genererer klikk fordi alle har en mening om merket.
Derav flotte artikler som "Tesla-drosje krasjet", "Tesla parkering vekker harme", Tesla opp Tesla ned osv.

De andre merkene skaper ikke samme engasjement fra tilhengere og motstandere. Dermed frontes merker. Tesla har også vært gode på å spille på media.

Se for deg tyske stive trauste direktører sende en bil opp i verdensrommet. Det skjer bare ikke.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ferry

Sitat fra: OhmPaPa på mandag 21. januar 2019, klokken 22:21
Må da være flere enn meg som er gått lei av å klikke på all denne spammen?

Absolutt. Og derfor har jeg sluttet med det  :o
Hvis du ikke liker å lese VG så kan du jo gjøre noe så enkelt som å la være.

bno

#5
Det forteller meg at folk etter hvert er gått lei av disse MSM. Skitt inn skitt ut. Dette er indoktrineringsmedier som er til for å vaske hodene på folket. Utgangspunktet var at de skulle fungere som den 4de statsmakt. Det er mange, mange år siden det forholdt seg slik at de holdt politikerne og demokratiet i ørene. Nå som de er kjøpt opp av eliten og pressestøtten bidrar svært mye så serveres det dritt og fake news og CB der. Med alle de våkne folka her på forumet tenker jeg at dette indoktrinerings systemet ikke biter. Vend dem ryggen. Det samme gjelder selvsagt mother of all fake news NRK og TV2. Like it or not. Pass dere og for de som ikke har våknet av tornerose søvnen og får gjort sine disposisjoner er det bare synd på. Tro (jeg er ingen ungfole) meg dette er bare toppen av isfjellet. Mitt råd er å søke seg til medier som er mer sannferdige og ikke løper kapitalens ærend. For tradisjonelle medier (MSM) har vendt folket ryggen. De finnes så let litt etter sannhets journalistikk og forlat sjornalistene og fake news. Ha en fin dag!

cra

Det er lenge siden jeg sluttet å klikke meg inn på MSM. VG og Dagbladet har jeg ikke lest på årevis, med unntak av en og annen artikkel jeg har sett link til i ulike forum eller fått tilsendt. Hovedårsaken er at det har vært altfor mange artikler der overskrift overhode ikke samsvarer med innholdet i artikkelen. Journalistene Klikkhorene (for det er de de er nå, hverken mer eller mindre) tenker kun på å få opp antall visninger, og skyr ingen midler. Ser at det desverre går den veien med stadig flere nettaviser.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Klykken

Hvor får du din informasjon og nyheter fra da?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Lepet65

Sitat fra: Klykken på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:44
Hvor får du din informasjon og nyheter fra da?

Trommer og røyksignal . .

cra

Sitat fra: Lepet65 på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:49
Sitat fra: Klykken på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:44
Hvor får du din informasjon og nyheter fra da?

Trommer og røyksignal . .

Jeg hører på radio når jeg kjører bil, og ser av og til nyhetene på TV. Skummer overskrifter på lokalavisene. De fleste sakene der er uinteressante og/eller bak betalingsmur, men overskriftene er som regel nok til at jeg får med meg om det skjer større ting. I de tilfellene finner jeg mer informasjon på nettet, og det uten å gå via "Se-og-hør"-avisene som VG og Dagbladet har blitt. Det er uansett ikke mange nyheter man "trenger", i alle fall ikke av den lista som presenteres på nettavisene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bno

#10
Har ikke TV lisens og ser heller ikke på TV. Tivoliavisene som har som oppgave å hjernevaske og indoktrinere er out for lengst. Jeg er helt avvendt. Ikke vanskelig å finne medier som idag ikke er oppkjøpt av Schibstedt gruppen eller Ameida. I tillegg er det viktig å få med seg int. nyheter samt bruke youtube flittig. Vil ikke reklamere for norskse nettsteder da det må man finne ut selv, bare ikke kst bort tiden på hovedstrømsaviser. NYT og CNN er giftige. 

"Mediene lyver kanskje ikke i det de snakker om. Men deres løgnaktighet finner vi i det de ikke snakker om."
Kilde: https://resett.no/2019/01/31/ytringsfrihetsforbundet-utdeler-sitt-andre-stipend/

Vesel

#11
Ahem... Sterkt uenig med bno. Rister på hodet.  :(

Vi bombarderes riktignok med løgner og misinformasjon fra alle bauger og kanter, men mainstream media er ikke blant dem dette kommer fra. Du får knapt mer pålitelig informasjon enn fra aviser og TV-nyheter som VG,  Aftenposten, NRK, New York Times og BBC. I likhet med bøker og forskningsartikler så stilles det strenge krav før publisering. Enhver luring kan ikke publisere hva de vil der. Faktasjekk, sitatsjekk, redaktøransvar. Hele formålet til disse nyhetskildene er å få frem sannheten.  Sier ikke at avisene ikke iblant sensasjonaliserer, tar feil eller at det til og med kan foregå kameraderi, men i forhold til alt annet så har vi ingenting bedre i dag. Vil si du til og med kan stole mer på MSM enn på dine egne venner, og kanskje til og med deg selv.

Nyhetskildene du bør mistro er de som ikke er mainstream, som Nyhetsspeilet, Breitbart, Infowars, Youtube-kanaler, diverse blogger, forumer m.m. Her er det ingen som kontrollerer eller faktasjekker innholdet. De har ofte en agenda, der sannheten i grunn er likegyldig.

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

stefse

De andre har en agenda de også.
Alle har en agenda.
Its a war out there.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

bno

#13
@Vesel
Respekterer det du sier. Jeg rister ikke på hodet da det ville være en hersketeknikk og en uting i en diskurs. Man må respekterer sine meningsmotstandere. Jeg er dypt uening i alt du fremfører og jeg vil oppfordre enhver og til å tenke selv. Sannheten er det stikk motsatt av det du fremfører. Generisk synes jeg synd på folk som i mange tiår har blitt og blir indoktrinert av disse fake news media. La dere ikke lure. Hjernevaskingen er alvorlig. men nå skal jeg la dette ligge. MSM må leve av clickbait i tillegg er de kjøpt og betalt av pressestøtten. Vil nødig bidra til en diskusjon rundt tema og velger derfor å avlutte dette her og nå. Enhver oppegående vil se hva som skjer...

Burger

bno: I det du skriver "Tivoliavisene som har som oppgave å hjernevaske og indoktrinere er out for lengst." så er det lov til å riste på hodet.

Husk det er viktigere å være kritisk til det man er enig i, fordi det passerer alle våre mentale forsvarsmekanismer. Det man er uenig i finner man automatisk motargument i mot.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA