Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innkjøp av gulvmatter (helst fra Norge)

Startet av HermanGatevold, mandag 21. januar 2019, klokken 01:47

« forrige - neste »

Pocoloco

Sitat fra: Svein Erik på torsdag 21. februar 2019, klokken 08:43
Det er de samme som i tesla sin nettbutikk. Jeg spurte ikke om pris men det er nok tilsvarende $145
Ser at det står 190$ på tesla siden. Vil det si at man ikke betaler moms på de prisene?
Tesla Model ≡ 06.04.19

ElbilJohn

#76
Sitat fra: Pocoloco på torsdag 21. februar 2019, klokken 09:25
Sitat fra: Svein Erik på torsdag 21. februar 2019, klokken 08:43
Det er de samme som i tesla sin nettbutikk. Jeg spurte ikke om pris men det er nok tilsvarende $145
Ser at det står 190$ på tesla siden. Vil det si at man ikke betaler moms på de prisene?

https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-3-all-weather-interior-mats.html

Edit: du hadde vært inne på canada shop´n.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Pocoloco

Tesla Model ≡ 06.04.19

Handyman

Sitat fra: Pocoloco på torsdag 21. februar 2019, klokken 09:25
Sitat fra: Svein Erik på torsdag 21. februar 2019, klokken 08:43
Det er de samme som i tesla sin nettbutikk. Jeg spurte ikke om pris men det er nok tilsvarende $145
Ser at det står 190$ på tesla siden. Vil det si at man ikke betaler moms på de prisene?
MVA skal vetales på alle kjøp over 350,- NOK (sum av vare og frakt).
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Pocoloco

Sitat fra: Handyman på torsdag 21. februar 2019, klokken 18:22
MVA skal vetales på alle kjøp over 350,- NOK (sum av vare og frakt).

Er klar over import reglene, mente bare om man slapp å betale moms hvis man kjøpte direkte på (norsk) butikk som jeg forsto av innlegget til Svein. Er det ikke sånn det fungerer med vinterdekk, TWC, osv?

Men jeg har skjønt nå hvorfor prisen jeg fikk var feil :)
Tesla Model ≡ 06.04.19

Handyman

Sitat fra: Pocoloco på tirsdag 26. februar 2019, klokken 11:25
Sitat fra: Handyman på torsdag 21. februar 2019, klokken 18:22
MVA skal vetales på alle kjøp over 350,- NOK (sum av vare og frakt).

Er klar over import reglene, mente bare om man slapp å betale moms hvis man kjøpte direkte på (norsk) butikk som jeg forsto av innlegget til Svein. Er det ikke sånn det fungerer med vinterdekk, TWC, osv?

Men jeg har skjønt nå hvorfor prisen jeg fikk var feil :)
Aha.. Vinterhjul er ikke MVA-pliktig når det kjøpes sammen med bilen, og jeg antar at matter kanskje heller ikke er det dersom Tesla hadde kunnet tilby det. Men TWC er uansett MVA-pliktig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

P85D

Jeg gikk til anskaffelse av trunk matte fra Gytis.
Matten er ganske tynn og gummi/hardplast aktig. Ok passform.

Deretter gikk jeg til innkjøp av originale gulvmatter fra Tesla Skøyen, de har fått inn en del på lager. Disse er i myk gummi og betydelig tykkere enn Gytis matten. Jeg liker kvaliteten på de originale gulvmattene mye bedre enn trunk matten fra Gytis.

Trunk matten fra Gytis kom på 1.590,- inkl mva og frakt.
Originale gulvmatter fra Tesla kom på 1.650,- inkl mva i butikk

Jeg angrer litt for at jeg ikke gikk for orinal trunk matte.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

P85D

Sitat fra: Vesel på torsdag 28. februar 2019, klokken 21:11
Sitat fra: P85D på torsdag 28. februar 2019, klokken 21:03
Jeg angrer litt for at jeg ikke gikk for orinal trunk matte.
Finnes det da? Link?
Tesla selger frunk, trunk og kupé matter.

Det finnes ingen norsk tesla shop enda, men kan kjøpes direkte fra tesla butikken over skranken.

https://shop.tesla.com/us/en/category/vehicle-accessories/model-3.html#tesla.car.accessories.model.3.m3.interior

MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Vesel

Sitat fra: P85D på torsdag 28. februar 2019, klokken 21:16

Tesla selger frunk, trunk og kupé matter.

Det finnes ingen norsk tesla shop enda, men kan kjøpes direkte fra tesla butikken over skranken.

https://shop.tesla.com/us/en/category/vehicle-accessories/model-3.html#tesla.car.accessories.model.3.m3.interior
Aha. Bagasjeromsmatta til Tesla ser helt lik ut WeatherTechs bortsett fra logoen. Tipper det også faktisk er samme matte. Isåfall har du i det minste spart 60 kr.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Balrog

Hentet gulvmatter på Tesla Skøyen, tok 20 minutter kostet 1650 for foran og bak (ikke frunk og trunk)

Utmerket passform, samtidig som de ikke ser ut som vaskebaljer, men tar unna det aller meste. Gummimattene innebærer ikke at man slipper å banke av seg det verste av snø og skitt før man går inn i bilen.

Passformen er som nevnt god, men det beste med dem er at de later til å være usedvanlig enkle å gjøre reine, og har skikkelige fester på undersiden så de ikke sklir rundt.

Jeg er litt usikker på om jeg bør la stoffmattene ligge under dem eller fjerne dem. Hva gjør dere andre?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Vesel

Sitat fra: Balrog på fredag 01. mars 2019, klokken 11:17
Jeg er litt usikker på om jeg bør la stoffmattene ligge under dem eller fjerne dem. Hva gjør dere andre?
Jeg kommer nok til å legge dem ut på Finn.no. Jeg har kjøpt vaskebaljene til 3D Maxpider da.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

najtrox

Jeg var innom tesla skøyen nå og fikk tak i det siste settet med matter til Model 3 samt. Aero wheel caps!

Trunk matte hadde de ikke og han visste ikke når det kom heller.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Toalmar

Sitat fra: najtrox på fredag 01. mars 2019, klokken 11:35
Jeg var innom tesla skøyen nå og fikk tak i det siste settet med matter til Model 3 samt. Aero wheel caps!
Hva betalte du får Aero Wheel cap settet?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA