Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innkjøp av gulvmatter (helst fra Norge)

Startet av HermanGatevold, mandag 21. januar 2019, klokken 01:47

« forrige - neste »

bno


bjodnes

iOn 2012 modell
2013 model S 85

Vesel

#62
Sitat fra: bjodnes på fredag 15. februar 2019, klokken 13:58
https://www.aliexpress.com/item/Scotabc-3Dtype-Car-Floor-Mats-Fit-for-2017-2019Tesla-Model-3-All-Weather-Waterproof-Car-Carpet/32947567954.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.260.742d3c00VP0n09

Noen som har kjøpt slike, eller har erfaring med kinamatter? Ser kanskje litt ut som en dunjakke fra oslo-vest, men likte at de dekket så mye.
Synes de så litt kjipe ut til å ha i kupéen. Litt for plushy igjen også kanskje? Har vurdert denne da til å ha i bagasjerommet. Hadde vært perfekt til når jeg vil "campe" med bilen. Problemet er at den har ikke kant, så eventuelt søl vil bare renne ut i kanten. Spørs om det ikke bare blir 3D Maxpider i bagasjerommet også. Den dekker hele bagasjerommet og har skikkelig kant.

For noen måneder siden frakta jeg en kanne diesel som var lekk, i bagasjerommet på en Peugeot 208. Den var det ikke noen skikkelig matte i bak, så hele den originale filtmatta med treplate gikk i oppløsning.  ::)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Vesel

#63
Fikk mattene fra 3D Maxpider i posten i dag. Så greie ut, men var litt bøyde rundt forbi etter flatpakkinga og postgangen. Retter seg vel ut igjen etterhvert. Regner med jeg kjøper den store bagasjeromsmatta fra dem også, men neppe den for frunken.

Utgaven av baksetematta jeg fikk var den med tilbaketrukket kant i midten. Kjøpte fra mobile_power1 på Ebay. Bildet der viste matter med kant lengre foran, men tror det egentlig er mattene til Model S... Tror faktisk ikke det eksisterer matter fra 3D Maxpider til Model 3 med kant fremme slik som det! Uansett så plager dette meg lite.

Fulgte forresten med et lite bånd av filt. Noen som vet hva det er til? Kanskje bare noe rester fra produksjonen.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

RuneW

Sitat fra: Vesel på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:16
Tror faktisk ikke det eksisterer matter fra 3D Maxpider til Model 3 med kant fremme slik som det!

Nei, det kan jeg garantere at det ikke gjør (per i dag). Jeg har skrevet MYE fram og tilbake med diverse selgere om akkurat dette. Dessverre er dette jeg vet kommer til å plage meg såpass mye at jeg må se meg om etter noe annet. Mulig at det blir noe billig/midlertidig ræl i håp om at de flytter kanten til et mer logisk sted enn midt under føttene på den som havner i midten bak.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

tss_trd

#65
Sitat fra: Vesel på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:16
Følte forresten med et lite bånd av filt. Noen som vet hva det er til? Kanskje bare noe rester fra produksjonen.

Kan det være til å legge mellom matten og fothvileren på førerplassen? Har hørt noen klage over gnisselyder fra undersiden av matten når den trykkes mot fothvileren i hardplast. Ref, videoen over fra 3:50.

Tom

#66
Sitat fra: RuneW på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:24
Sitat fra: Vesel på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:16
Tror faktisk ikke det eksisterer matter fra 3D Maxpider til Model 3 med kant fremme slik som det!

Nei, det kan jeg garantere at det ikke gjør (per i dag). Jeg har skrevet MYE fram og tilbake med diverse selgere om akkurat dette. Dessverre er dette jeg vet kommer til å plage meg såpass mye at jeg må se meg om etter noe annet. Mulig at det blir noe billig/midlertidig ræl i håp om at de flytter kanten til et mer logisk sted enn midt under føttene på den som havner i midten bak.
Fikk disse i dag og var skeptisk til den kanten bak men ser ikke ut som det er noe problem,det er ikke sånn at denne kanten er veldig hard,den flexer ned noe og merker ikke noe særlig til den med sko på..(testet i sofaen)
På side plassene havner denne kanten under beina og vist du da ikke sitter med helt samle ben.
Men merket lite til den..
Mattende ser meget bra ut synes jeg..

Noen bilder..
https://photos.app.goo.gl/icy7hSwXARYCogW78

indianrunner70

Sitat fra: Vesel på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:16
Fikk mattene fra 3D Maxpider i posten i dag. Så greie ut, men var litt bøyde rundt forbi etter flatpakkinga og postgangen. Retter seg vel ut igjen etterhvert. Regner med jeg kjøper den store bagasjeromsmatta fra dem også, men neppe den for frunken.

Utgaven av mattene jeg fikk var den med baksetematter med tilbaketrukket kant i midten. Kjøpte fra mobile_power1 på Ebay. Bildet der viste matter med kant , men tror det egentlig er mattene til Model S... Tror faktisk ikke det eksisterer matter fra 3D Maxpider til Model 3 med kant fremme slik som det! Uansett så plager dette meg lite.

Følte forresten med et lite bånd av filt. Noen som vet hva det er til? Kanskje bare noe rester fra produksjonen.

Jeg har også bestilt MAXpider til hele bilen, også trunk/frunk.. hvor lang tid tok leveringen? Jeg har også sjekket det med plasseringen av kanten ifm midtre del ifm baksetene og de har bekreftet at det ikke fins noen med fremskyvet kant som for TMS..men jeg orket ikke vente på noe nytt design, det er ikke ofte jeg kommer til å kjøre med 3 i baksetet uansett.

Tom


indianrunner70

#69
Sitat fra: Tom på onsdag 20. februar 2019, klokken 00:16
Bestilte 7.2 fikk di i dag fra samme selger...

Jeg bestilte 09.02.. kom på at jeg kunne sjekke "tracking"... var vist ankommet Munchen i går, så da tøffer de vel videre med bil og båt til nordligere breddegrader og blir levert i slutten av uka.. blir greit å få på skikkelige matter med en gang i stedet for den orginale duken som følger med bilen.

Vesel

Sitat fra: Tom på onsdag 20. februar 2019, klokken 00:16
Bestilte 7.2 fikk di i dag fra samme selger...
Samme, så tok bare 13 dager for oss når fortollinga var forhåndsbetalt.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Vesel

#71
Sitat fra: tss_trd på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:53
Sitat fra: Vesel på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:16
Følte forresten med et lite bånd av filt. Noen som vet hva det er til? Kanskje bare noe rester fra produksjonen.

Kan det være til å legge mellom matten og fothvileren på førerplassen? Har hørt noen klage over gnisselyder fra undersiden av matten når den trykkes mot fothvileren i hardplast. Ref, videoen over fra 3:50.
Godt mulig!
Den lå løst oppi posen, men jeg prøvde å plassere den der du foreslo. Passer rimelig godt. Den sitter fast, men litt løst, på det velcroaktige materialet.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Svein Erik

Fikk bekreftet fra SC i Trondheim i dag at man kunne bestille originalmatter nå. Ingen leveringstid ennå...

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Svein Erik

Det er de samme som i tesla sin nettbutikk. Jeg spurte ikke om pris men det er nok tilsvarende $145

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA