Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jåleklubben - svart/hvitt interiør

Startet av Magnus Hansen, lørdag 19. januar 2019, klokken 17:33

« forrige - neste »

Linka

Sitat fra: knut.aulie på fredag 01. februar 2019, klokken 21:18
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 01. februar 2019, klokken 20:24
Ellers interessert i andre konkrete forslag. Vanskelig å finne særlig på nettet på hva wipes inneholder.  Men det står vel på pakkene..
Jeg hadde lysegrå seter i min Soul. Kjørte 60 k km med den. Disse setene sugde til seg jeans farge. Det jeg brukte på dem etter å ha forsøkt mye forskjellig så fant jeg ut at det beste var å bruke en liten sprayflaske med rent vann og mikrofiberklut for glass. Setene så veldig fine ut når jeg solgte bilen og det er rimelig og miljøvennlig.

Glyserin tilsettes kremer, såper og håndsprit som mykgjørende for huden, så skeptisk.

Men en våt mikrofiberklut i en ziplock-pose (for å holde den våt) er jo praktisk å ha tilgjengelig.  Eller sprayflaske som nevnt over. Den kan man ha litt mild såpe i også, som ble nevnt i noen innlegg over.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Toalmar

Har mann konkludert med at man kan bruke våtservietter uten parfyme?
I videoen linket til under så sier han helt klart han bruker " de billigste Unscented Baby Wipes", men er det på samme type "stoff"???


https://youtu.be/yEkmPaoBYZs
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Linka

Sitat fra: Toalmar på søndag 10. februar 2019, klokken 09:41
Har mann konkludert med at man kan bruke våtservietter uten parfyme?
I videoen linket til under så sier han helt klart han bruker " de billigste Unscented Baby Wipes", men er det på samme type "stoff"???


https://youtu.be/yEkmPaoBYZs
Det er ikke parfymen jeg ville bekymret meg for, men «oljelaget» man gjerne får etter våtservietter beregnet for babyer. Prøv å tørk hendene med våtservietter så merker du fort hvilke som er ekstra oljete.

Vi bruker en del våtservietter her i huset, og kommer helt sikkert til å tørke bort noe gris mens vi står med våtservietter i hånden for å tørke den saynnsynlige kilden (et barn) til flekken. Tviler på at setene tar nevneverdig skade. Men kommer uansett til å ha en tørr og en våt klut i en tett pose, slik at vi er klar for større mengder søl. (Typisk kaffi). Har man en halvliterflaske med vann tilgjengelig så får man til og med vridd om kluten. (Dette er like mye verktøy for å kunne vaske barn som setene).

Jevnlig rengjøring blir uansett med bøtte, klut og vann.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 01. februar 2019, klokken 20:24
SitatAqua   
Glycerin   
Citric acid   
Lactic acid   Skin
Sodium benzoate   
Sodium Hyaluronate

Ellers interessert i andre konkrete forslag. Vanskelig å finne særlig på nettet på hva wipes inneholder.  Men det står vel på pakkene..
Fra US-manualen:
Caution: Using solvents (including
alcohol), bleach, citrus, naphtha, or
silicone-based products or additives on
interior components can cause damage.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Torjus

Trenger jeg setebeskytter under barnestolene eller er det ikke nødvendig? Hvis jeg trenger det er det noen som kan anbefale noen som ikke farger av på de hvite setene?

noGas

Jeg klippet til liggeunderlag fra biltema på min tmx med hvite seter. Svertet ikke av. Anbefaler og ligge unna aliexpress løsninger, der har jeg motsatt erfaring.

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Linka

Sitat fra: NoTorjus på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:16
Trenger jeg setebeskytter under barnestolene eller er det ikke nødvendig? Hvis jeg trenger det er det noen som kan anbefale noen som ikke farger av på de hvite setene?

Vi har et trekk fra BeSafe og et annen ukjent merke. Kjøpt på Babyshop eller Barnas hus. Virker ikke som det er noe som farger av, uten å han prøvd på hvite seter ennå da...(venter...). Skrubbes i hvert fall jevnlig uten at kluten misfarges.

Så lenge det er et gruppe 2 sete (1-4 år), ville jeg hatt setetrekk for å spart meg det verste griset. (Spark i ryggen, enorme mengder sand og smuler). En babystol og de setene fra 4år pluss involverer etter min erfaring lite eller ingen gris. (Bilsyke barn, visst det er lov å spise is, drikke andre ting enn vann o.l. i bilen er du i en annen risikosone)

Legger nok et tynt avklipt laken under sittedelen på stolen til 7-åringen for å ta gnissing fra setet. (Just in case).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Toalmar

Noen som vet om en beskyttelse og legge i førerstol hvis mann har behov for det. Må være enkelt å legge ut
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Linka

#39
Sitat fra: NoTorjus på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:16
Trenger jeg setebeskytter under barnestolene eller er det ikke nødvendig? Hvis jeg trenger det er det noen som kan anbefale noen som ikke farger av på de hvite setene?

Dette fungerer bra til gruppe 2 sete: https://www.barnashus.no/besafe-sparketrekk-black-7043485051641.html?refSrc=245517&nosto=nosto-page-product2

Ellers et par andre alternativer, bla. et spesielt egnet til gruppe 3 stolene (fremovervendte putestolene)
https://www.barnashus.no/catalogsearch/result/?q=setebeskytter


Sent from my iPhone using Tapatalk

trykkertor

Husk også å vaske det nye seteunderlaget først.
Mange produkter slipper mye av sin avfarging ved første vask.


Mrpositive

#42
Har nettopp fått en TMX med ultrahvite seter. Venter barn og har derfor gått til innkjøp av denne https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/innvendig-bilstyling/setetrekk/setebeskyttelse-000960/

Noen tanker om at denne kan farge av? Den vil jo ligge i et konstant trykk under bilstolen. Burde jeg vaske den før bruk evt?
Er også intr i tips til konkrete produkter jeg kan bruke for å holde setene nye/rene. Så kommer til å følge med her :+1:


Edit: kan den vaskes i maskin, eller bør den vaskes for hånd?

KMOH

#43
Vet inte om det bara är jag som tänkt på det men sett många svarta skinn säten i nyare Model S och X som fort blir "slappa i skinnet", men de vita och delskinn ser ut att hålla bättre ? Var väldigt nöjd med mina ultra white vegan säten i min model S 2017 modell, har nu beställt samma till model 3: )

Toalmar

Må bli en beskytter også for førerstolen for min del. Har ikke brukt mye tid enda på å finne en god løsning. Er egentlig ikke veldig god kunde på Biltema da jeg synes kvalitet på mye der er for dårlig, men denne tror jeg at kommer til å bli med i bilen. Den er laget i nylon og jeg vil tro den ikke sverter heller
https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/verkstedinnredning/beskyttelse/setebeskytter-2000017046
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA