Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av brukt e-golf

Startet av Ronny-, torsdag 17. januar 2019, klokken 14:27

« forrige - neste »

Ronny-

Jeg sitter litt på gjerdet i forhold til kjøp av e-golf.
Begynte å pusle med tanken i desember, men reagerte på at det var 400stk 300km egolfer ute på finn.
I dag er tallet 494. (tall ekskludert leasing, men inkludert nybiler)

Dvs. mange biler blir liggendes usolgte lenge og bare siste døgn er det lagt ut 22 nye biler for salg.
Jeg kan hente en helt ny godt utstyrt golf til 350 000 hos møller forhandleren jeg har kontakt med i dag, og ser at flere møller butikker averterer helt nye biler som de har på lager.

Allikevel annonseres det ett år gamle biler for samme pris.
Er det ikke rimelig å anta at vi vil få en korreksjon i markedet snart her nå?
Eller er det noen faktorer jeg ikke tar med?

rsomby

Selgere på finn er ikke alltid å takt med markedspriser... De er generelt litt for optimistiske.
Hvis det er så mye å velge mellom så sett opp dine viktigste kriterier og velg og vrak.
Er nok endel elbilselgere som nå ønsker å begrense tapet og selge unna pga oppgraderinger til bla. tesla model 3 og andre med økt rekkevidde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA