Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Økt ladepris på SuC

Startet av elbil-1, fredag 18. januar 2019, klokken 17:07

« forrige - neste »

fredag

Dette er småpenger for de som bruker superchargerne riktig, dvs bare på langdistansereiser.

Ingen bør kjøpe Tesla og basere seg på å lade på superchargerne til hverdags, for å spare penger på installasjon av ladeboks hjemme. Folk som skal kjøpe elbil bør ha lademulighet hjemme eller på jobb.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

OhmPaPa

Well - Elon har sagt (twittret antar jeg) at superladere er for langturer og for Tesla-eiere som ikke kan lade hjemme eller på jobb.

Har selv en kompis med Tesla som bor slik at hjemmelading er umulig. Det er jo fortsatt bra for miljøet at han har kjøpt seg Tesla.

Vesel

#17
Finnes plenty av lademuligheter som ikke er superchargers for dem som ikke kan lade hjemme eller på jobb. Type 2 er genialt. Sjekk www.plugshare.com.

Jeg ville aldri latt være å kjøpe elbil selv om jeg ikke kun lade hjemme. Det er jo bare noe tull når det er lettere å finne et sted å lade enn det er å finne et sted å fylle drivstoff. Faktisk så vurderer jeg å droppe å installere vegglader hjemme for det er ikke sikkert jeg kommer til å bruke den noe særlig.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Øyvind.h

Ulempen er å klare å omsette en bil som kun er hurtigladet den dagen den skal selges.
Det er info som vil være ulovlig å holde tilbake og som vil skremme bort kjøpere.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

DagfinnN

Sitat fra: Vesel på mandag 21. januar 2019, klokken 17:22
Jeg ville aldri latt være å kjøpe elbil selv om jeg ikke kun lade hjemme. Det er jo bare noe tull når det er lettere å finne et sted å lade enn det er å finne et sted å fylle drivstoff. Faktisk så vurderer jeg å droppe å installere vegglader hjemme for det er ikke sikkert jeg kommer til å bruke den noe særlig.
Frisk mot. Rapporter tilbake om et år så får jeg høre stemninga da.
Enig at det er lett å finne ladepunkter. Men fossil fyller du på 5 min - det gjør du ikke med lading - ennå. Type 2 med 16 ampere tar sine timer. Det kan bli mye venting. Men er du fleksibel kan du få det til.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Vesel

Sitat fra: DagfinnN på mandag 21. januar 2019, klokken 18:17
Frisk mot. Rapporter tilbake om et år så får jeg høre stemninga da.
Enig at det er lett å finne ladepunkter. Men fossil fyller du på 5 min - det gjør du ikke med lading - ennå. Type 2 med 16 ampere tar sine timer. Det kan bli mye venting. Men er du fleksibel kan du få det til.
Det skal jeg.  :+1:
Er fleksibel, tilpasningsdyktig og tålmodig jeg. Er ennå i 20-årene, så det er heller pengene det skorter på. Får komme tilbake om 20-30 år også og se om jeg ikke har blitt lei og skaffet meg hjemmelader innen da. Har så mange ideer for hvordan jeg raskest mulig kan spare inn Model 3-en.  8)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA