Mange i-Pace på finn.no

Startet av kln66, ons 16. jan 2019, kl. 09:05

« forrige - neste »

daktari

Det meste blir solgt på finn.no hvis prisen er lav nok.
Vet ikke hva du ønsker å få, men det ligger ca 100 I-pace ute. De fleste fra 800.000 og oppover.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Tellus

Tiden hvor man omtrent fikk igjen pengene eller til og med kunne selge med gevinst etter noen måneder er nok over. Og da tenker jeg på alle elbiler.
Vi må nok venne oss til at nye elbiler stort sett taper seg 5% i der du kjører ut av butikken. Noen måneder senere må du kanskje 10% ned i pris.

Hvis ingen kontakter deg så var du nok priset bilen for høyt.

JPM

Sitat fra: Hjertis på man 01. apr 2019, kl. 22:03
Er det ikke rom for salg av brukt bil på I-pace markedet? Bilen min(FE) har ligget ute siden januar, men reduseringer i pris. Men det er ca 1 promille som tar kontakt. Jeg har fått ny jobb, og da går det rett og slett ikke med rekkevidden til katta så må bytte... men blir litt skremt av at det er så stille. Kjøpes det bare lav-spec biler på finn?

Salg handler kun om èn ting, pris. Tilbudet av elbiler i den prisklassen +/- er såpass mettet, at prisen må være riktig. Rimelig mange som har mottatt Model3 i prisklassen 470-600K, som også prøver å selge, og med all gratis markedsføringen de får i media, taper jaguar terreng.
I en måned hvor 50% av alle registrerte biler (mars) var el-biler, er ikke en ipace til 800K lettsolgt. Dessverre.

Ingeniøren

En lokal forhandler dumpet prisen 50' og da gikk den med en gang...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

xyzzy

Er det ikke rom for salg av brukt bil på I-pace markedet? Bilen min(FE) har ligget ute siden januar, men reduseringer i pris. Men det er ca 1 promille som tar kontakt. Jeg har fått ny jobb, og da går det rett og slett ikke med rekkevidden til katta så må bytte... men blir litt skremt av at det er så stille. Kjøpes det bare lav-spec biler på finn?

Hvilken pris og hvor i landet? FE har jo også veldig mye utstyr, og det er ikke sikkert alt blir like verdsatt av potensielle kjøpere. Taktrekk i skinn, f.eks.

chargedup

Er enig med de over her. Pris er absolutt viktigste punkt å skille seg ut på!
Mange potensielle bruktbilkjøpere på finn.no vet ikke forskjell på utstyrsnivå, noen ønsker seg ikke store felger eller bryr seg om taket er trukket i skinn eller om det er hvitt eller sort. Har lagt merke til at selv biler priset til under 700' har tatt lang tid i det siste. Biler i høy prisklasse og "gubbete" merke er nok enklere å få solgt som forhandler, spesielt merkeforhandler.

Hadde man kjøpt en ny fossilbil til 650-900' (feks F-pace) kunne man fort forventet å tape 100' på å ha den i et par måneder. I-pace S (slik prisen er på finn.no) står seg fortsatt veldig godt i forhold til fossilmarkedet på bruktbiler, selvfølgelig godt hjulpet av prisøkningen fra Jaguar. Det er klart at flere elbiler (type E-tron og model 3) på veien, kort leveringstid på ny bil og et massivt fall i pris på brukte model S (muligens model X også?) fra desember/januar til mars ikke er noen fordel for annenhåndsverdien av I-pace.
iX3
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE-EQE 43AMG

bjotings

Noterer at fortsatt at svært mange av de usolgte I-Pacene på Finn er gjennom forhandlere, og hvor bilene har gått helt minimalt typisk - mindre en 200 mil.
I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

Hjertis

Sitat fra: xyzzy på tir 02. apr 2019, kl. 11:59

Hvilken pris og hvor i landet? FE har jo også veldig mye utstyr, og det er ikke sikkert alt blir like verdsatt av potensielle kjøpere. Taktrekk i skinn, f.eks.
Olso/Akershus, 859'

Hjertis

Sitat fra: xyzzy på tir 02. apr 2019, kl. 11:59

Olso/Akershus, 859', hengerfeste og oppgradertefelger på sommer/vinterdekk 20''....

daktari

Øvre prisklasse det Hjertis?

Noen som har fått solgt, og kan dele verditap pr måned?
Mine I-Pace videoer

Stikkkontakt

Jeg gav 863.000 nylig for en fabrikkny FE med 22+20, metallic og performance seter.

daktari

Sitat fra: Stikkkontakt på tir 02. apr 2019, kl. 18:17
Jeg gav 863.000 nylig for en fabrikkny FE med 22+20, metallic og performance seter.
Norsk bil fra forhandler? Rabatt?
Mine I-Pace videoer

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på tir 02. apr 2019, kl. 18:40
Sitat fra: Stikkkontakt på tir 02. apr 2019, kl. 18:17
Norsk bil fra forhandler? Rabatt?

Ja. Ja.
Dyr lakkbehandling også.

Det som kommer til å kjøre prisen i dass på S, X og I-Pace er bruktimport av e-tron. Allerede nå er det over 15% rabatt på nye biler i Tyskland. Jeg tror vi er nede på 600000 for en godt utstyrt e-tron med noen få tusen km i løpet av året. Godt utstyrt=150-200.000 i ekstrautstyr og 5 års fabrikkgaranti.

Øyvind.h

Går det greit å dra av mva på Etron eksport?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: Øyvind.h på tir 02. apr 2019, kl. 19:52
Går det greit å dra av mva på Etron eksport?

Ja, men i verste fall må du betale med i Tyskland og få den refundert når bilen er bekreftet eksportert.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA