Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mange i-Pace på finn.no

Startet av kln66, onsdag 16. januar 2019, klokken 09:05

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Vind på mandag 28. januar 2019, klokken 10:13
Model 3 mere drivers car - det er en påstand som henger i luften.  Har ikke kjørt modell 3, men har kjørt model S performance og I-Pace, og vil påstå at I-Pace er betraktelig bedre å kjøre enn S, og tviler da på at Modell 3 er bedre.
Model 3 (iallfall med P bak) er et nytt ballgame, en annen bil enn Model S, som er mer GT-bil, eller e-klasse/5-serie.

Anbefaler denne for alle som er kjøreglade PÅ EKTE (for eksempel liker banekjøring):
https://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2019/tesla-model-3-performance-track-mode-release-version-review/

De kjørte Model 3 Performance på 1:21,49. Det er omtrent likt med Porsche Cayman GT4, og nesten et sekund raskere enn Ferrari 458.

i-Pace gikk rundt samme banen på 1:27, som er i området rundt Subaru WRX STi.

Denne testen mot BMW M2 Competition er også kjekk, men ha i bakhodet at dette er en standard Model 3 LR de tester, ikke Performance:

https://www.youtube.com/watch?v=HycUgd6fTWI

Ser ellers at du sier at Model 3 er mye mindre enn i-Pace i baksete og bagasjerom. Hadde vært interessant med noen mål her. For min del opplevdes i-Pace mindre enn ventet, mens Model 3 opplevdes større enn ventet, men så handler nok det om forventninger også. Har bare sett de med flere ukers mellomrom.

Uansett uenig i at de ikke er i samme segment, i elbilverden er nesten alle biler i samme segment enn så lenge, på kryss og tvers alt etter hvilke egenskaper man er ute etter.

Tellus


geear

Sitat fra: Tellus på mandag 28. januar 2019, klokken 16:02
Enda en tråd som sporer av...
Diskusjonen gikk på om Model 3-lanseringen påvirket antall i-Pace på Finn, altså om de er konkurrenter. Er det avsporing?

Personlig tror jeg at det er mange som er litt usikre i elmarkedet generelt nå, både på vegne av Model 3, e-tron og alt mulig annet som skjer. Kanskje til og med usikkerhet rundt endringer på Model X og S påvirker markedet. Som eier av Model X så kjenner jeg det selv og. Det er mye penger som står i en bil.

Vannkraft

Sitat fra: gr på mandag 28. januar 2019, klokken 16:31
Sitat fra: Tellus på mandag 28. januar 2019, klokken 16:02
Enda en tråd som sporer av...
Diskusjonen gikk på om Model 3-lanseringen påvirket antall i-Pace på Finn, altså om de er konkurrenter. Er det avsporing?

Vel det minner mistenkelig om en avsporing - det er en helt utrolig mengde med tilsvarende eksempel her på I-Pace forumet. De er godt ledet an av noen som helst vil diskutere Tesla, denne gang model 3.

Det er selvfølgelig helt greit å hevde at det er mange I-Pace til salgs fordi noen heller vil ha en model 3, men innleggene her bærer preg av noe helt annet.

Please stop - vi er rett og slett lei!

Tiger123


HKH

Ja. Vinterhjul 21500,- Hengerfeste 19000,- Så antagelig litt mer, såvidt jeg kan forstå.

Chimp

Ikke gal pris det, er vel ekte skinn også.

HKH

Ekte skinn da den har Driver Assist Pack, skinn er en forutsetning.

Counterpointer

Sitat fra: Chimp på lørdag 09. februar 2019, klokken 10:58
Ikke gal pris det, er vel ekte skinn også.
Hvis ikke jeg har misforstått har alle I-Pace ekte skinn. Det er to varianter hvor Windsor er den dyreste.
Det finnes seter i mikrofiber, men det er de dyreste du får! Mye dyrere enn skinn.

daktari

Nei Knut, det er et standardsete i kunstskinn også som er basis.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer


daktari

Luxtec er navnet på basis-"skinnet". Varme i forsetene er ekstra på disse, og koster 3300,-.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

HKH

Luxtec sies å være ok, det får i hvert fall jeg håpe, siden min kommer med det om noen uker. Slitesterkt og holder fasongen

Einar_S

Jeg har og har hatt biler med skinnseter, og har ikke problem med klam rumpe.

En av de hadde sort skinn. Da hadde jeg slike problem, og at det brasa i flesket på varme sommerdager. Men etter å ha tatt lærdom av det og gått for lyst skinn: no problem.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Hjertis

Er det ikke rom for salg av brukt bil på I-pace markedet? Bilen min(FE) har ligget ute siden januar, men reduseringer i pris. Men det er ca 1 promille som tar kontakt. Jeg har fått ny jobb, og da går det rett og slett ikke med rekkevidden til katta så må bytte... men blir litt skremt av at det er så stille. Kjøpes det bare lav-spec biler på finn?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA