Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

DeepFu

T-spor er T-spor. Det er jo en "standard" som er laget for at utstyr skal passe uansett utforming på stativene.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

offpist1

Jeg har bestilt dette sykkelstativet, skal melde tilbake om det passer i T-Sporet når jeg får takstativet.

https://www.backpacking-united.com/no/thule-upride

pberg

SitatT-spor er T-spor. Det er jo en "standard" som er laget for at utstyr skal passe uansett utforming på stativene

Det er minst et par varianter av dette. Originalt Thule er litt mindre enn f.eks. BMWs originalstativer. Det betyr ikke at det ikke passer, men det kan være det ikke sitter helt som det skal.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Milo

Monterte takboks i dag. Thule Motion XT Alpine.
Har hatt takstativ lenger enn bilen da jeg bestilte fra USA.

daktari

Sitat fra: DeepFu på onsdag 27. mars 2019, klokken 18:22
T-spor er T-spor. Det er jo en "standard" som er laget for at utstyr skal passe uansett utforming på stativene.
nope, Whispbar/Yakima og Thule har forskjellig bredde på Ten. Thule sin T er smalere enn Whispbar sin.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

GOS

#455
Sitat fra: Milo på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:02
Monterte takboks i dag. Thule Motion XT Alpine.
Har hatt takstativ lenger enn bilen da jeg bestilte fra USA.

Legger du ut bilder fra andre vinkler også? Var å så på den samme boksen i dag....men må vente på stativet som ble bestilt i dag.


Var det greit å få på plass stativet?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

DeepFu

Har både Thule og Whispbar, og brukt skibokser, sykkelstativ og skistativ med T-spor av ymse merker om hverandre. Har aldri opplevd at det ikke passer.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

tmn

@DeepFu joa, teknisk sett er jo T-spor.. T-spor. Men det finnes ulikheter ved dem også. Her er eks. på skjermbilde fra et av Thules egne sykkelstativer om hva den kan festes på. Så det er sikkert greit å være obs på at det finnes ulikheter ved dem.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

daktari

Yakima/Whispbar har litt bredere spor enn Thule, så en T-skrue fra Thule vil passe på Yakima, men kan gli et par mm frem tilbake i en Whispbar. Jeg har dog brukt det.

En T-skrue fra Whispbar vil neppe passe på et Thule-stativ, den blir et par mm for bred vil jeg anta.

T-skruene følger vanligvis med den dingsen man skrur på takstativet, altså sykkelholder, kajakk, ski etc.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

davelarue

Noen som vet når takstativ blir tilgjengelig for kjøp?

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ganton

Får kjøpt, men levering er vel noe uklart. Jeg fikk bestilt, order confirmed og invoice selv om det står sold out.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

SurSnasen

Sitat fra: davelarue på søndag 31. mars 2019, klokken 19:51
Noen som vet når takstativ blir tilgjengelig for kjøp?

Kommer nok et ras av svartebørs-emner på Finn når de som fikk bestilt i det korte vinduet i forrige uke får sine takstativ.

Handyman

Sitat fra: ganton på søndag 31. mars 2019, klokken 20:41
Får kjøpt, men levering er vel noe uklart. Jeg fikk bestilt, order confirmed og invoice selv om det står sold out.
Hvordan fikk du bestilt når bestill-knappen er deaktivert?
Epost?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Rsk1

Bestillknappen var da aktiv, selv om det sto "sold out" på bildet
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA