Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

HalvorV

#255
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 04. februar 2019, klokken 11:09
Utrolig at de klarer å lage et takstativ som er så klønete å montere. Knaselyden er 26 minutter og 30 sekunder ut i denne videoen, forresten:


https://youtu.be/FtPiRoXFhNU


Nå fremstår vel ikke han der som direkte kompetent heller da... nærliggende å bruke betegnelsen udugelig.
Tror samtlige av mine 3 barn som er 7-12år kunne klart det der bedre, han klarer faen ikke klistre på beskyttelsen uten å føkke det til.
Men sånn er det jo når enhver løk har tilgang på et kamera og youtube-konto.
Tesla Model Y Perfomance

My2cents

Sitat fra: TRM på mandag 04. februar 2019, klokken 09:21
Sandvold bekrefter pr mail til meg at takstativ kommer. Det er foreløpig ikke klart når det kommer, eller hva det vil koste.

Ser ut for at det blir avbestilling da siden han ikke klarer å svare på når det kommer - med Tesla tid så kan det bli til høsten for alt vi vet. At han ikke klarer å kontakte Tesla sentralt for å få en ca. dato er jo helt utrolig - vitner om ekstremt dårlig informasjonsflyt internt i bedriften, noe vi jo flere her inne på forumet har fått bevis på ved flere anledninger siste uken dessverre.

Dani3l

Det kan jo være at Tesla sentralt ikke har en ca-dato, heller.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

My2cents

Sitat fra: Dani3l på mandag 04. februar 2019, klokken 12:43
Det kan jo være at Tesla sentralt ikke har en ca-dato, heller.
Det har jeg vanskelig for å tro, at de ikke skal ha kontakt med sin tredjeparts leverandør.

Dani3l

Spekulasjon selvfølgelig, men ser for meg at 3. partsleverandør forsøker å komme opp med en ny og bedre patent for innfesting, og inntil det er gjort kan de neppe si en dato for når nye takstativ er i produksjon.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

daktari

Det stemmer vel ikke at taket på S og 3 er herdet (tempered), ikke laminert. Hvis man kikker nøye ser man at det er dobbelt lag - har sette det selv på bilen på Skøyen. Samme med Model S med soltak - vet ikke med panotak, men herdet glass vil gå i tusen knas ved krasj. Den sprekken tyder på laminering. Bekvemt for SeaSucker å slippe ansvar selvfølgelig ved å skylde på Tesla.


Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

TRM

Sitat fra: daktari på mandag 04. februar 2019, klokken 15:26
Det stemmer vel ikke at taket på S og 3 er herdet (tempered), ikke laminert. Hvis man kikker nøye ser man at det er dobbelt lag - har sette det selv på bilen på Skøyen. Samme med Model S med soltak - vet ikke med panotak, men herdet glass vil gå i tusen knas ved krasj. Den sprekken tyder på laminering. Bekvemt for SeaSucker å slippe ansvar selvfølgelig ved å skylde på Tesla.
Seasucker er forøvrig ikke helt enig med seg selv (med forbehold om upresis spørsmålstilling):

- kommunikasjon med Seasucker -

"Your ticket is now solved!
   
Seasucker and Tesla Model 3

          Austin
   Mon, 02/04/19 2:03 pm   

   Hi T*****!

Yes, the Monkey Bars will fit on your Model 3.

If you have any questions please let me know!
Austin   




   T*****
   Mon, 02/04/19 8:24 am   

   Message: Will the Monkey Bar fit on the glassroof on Tesla Model 3?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

daktari

Ja, kanskje upresist svar.
Han karen med en hel sykkel på taket, festet med 3 fester foran og kun ett bak. Det blir ganske stor vektarm selv med en lett racer - uten å ha regnet på det.
Sikkert mindre problem med langrennsski.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Lynet

Glasset er nok både herdet og laminert.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Magnus Hansen

#264
Det ser vel ut som det er den norske importøren som konmer med dette, eller er det seasucker sentralt? Går ganske mange S og 3 med seasucker uten at jeg har hørt om noe ødelagt tak.** Det er vel trolig at det er noen som vil være på den sikre siden og ikke få pes/erstatningsansvar for ødelagte tak.

Ellers virker det vel nå igjen som vi er trygge på at det kommer offisielt stativ?  :) Tidsmessig er jeg fornøyd bare det kommer før neste skisesong.

** der leste jeg om ødelagt tak på grunn av sykkel :( Hadde sikkert vært Kuréren ikke feste på bakruten..?

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 04. februar 2019, klokken 10:57
Når folk sier: "det blir takbøyler, men vet ikke når" så tolker jeg det som "vi har veldig lyst å selge takbøyler, men vi vet ikke hvordan vi skal klare det teknisk, siden han idioten som kom med ideen å putte festebraketten under glasset ikke tenkte på at braketten klemmes mot glasset, og glasset lager knakelyd (ref monteringstestvideo)"
Det er nok ikke glasset som lager knaselyd. Glass er nemlig bemerkelsesverdig stille helt til det sprekker. Det er nok innfestingen av festebøylene i takbuen som knaser (lakk som sprekker og punktsveis som gir etter?)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Eller plasten i selve stativet, eller skruen som knirker mot stativet når han drar til.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mthoring

Sitat fra: Handyman på mandag 04. februar 2019, klokken 20:00
Sitat fra: Lynet på mandag 04. februar 2019, klokken 17:15
Glasset er nok både herdet og laminert.
Det er nok i alle fall laminert:
https://www.consumerreports.org/car-safety/laminated-glass-reduce-risk-exploding-sunroofs/

Etter det jeg kjenner til så er det laminert, men ikke herdet på S. Mens bakruta er herdet. Ref en diskusjon jeg hadde med Riis Bilglass, når jeg bytta tak på min.

Kan ikke forstå at det skal være et problem med noen langrennski festet med Seasucker på taket. Men ville ikke brukt det til sykkel / takboks selv.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

My2cents

Har forespurt Rack Attack i USA + Yakima i Europa om dette alternativet er godkjent av Tesla. De selger det ihvertfall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA