Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk til Performance

Startet av Chisnate, mandag 14. januar 2019, klokken 06:53

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Chisnate på tirsdag 15. januar 2019, klokken 12:48
Virker som at det er mye uvitende folk som jobber i tesla nå om dagen. Ringte på nytt for å få de til å sende meg prisliste på vinterdekkene, fikk nå opplyst at det bare var 20" som passet og disse ble kun levert med pirelli dekk. Begynner faktisk å tvile litt på det Performance valget  ::)
Kan fort vise seg at personen du pratet med faktisk ikke er uvitende.
Pr nå er det nok det som er det rette svaret.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Chisnate

Beklager! formulerte meg helt feil, mente at det er mange uvitende da veldig mange har fått tilbud om 18" og 19". Selv fikk jeg tilbud om 19" forrige uke! :)

Krizz


Krizz

Så Tesla har ikke noe annet enn 20" å tilby Performance, med mindre de har spesialprodusert egne felger for performance for EU, noe jeg tviler sterkt på.

leifarneb

Dekk Sjekk AS i Askim har 19" PH Turbin med Continental CVC og TPMS for 14990,-

Har bestilt disse der og de kommer ferdig tilpasset Performance.

LAB

Krizz

Hvor ser du 19" med conti til den prisen?

Skal ikke være mulig med en slik pris inklusiv mva med de dekkene uten å tape penger.

De har super pris på 18" med conti, passer dog ikke performance: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=136285605

geirgp

Sitat fra: leifarneb på tirsdag 15. januar 2019, klokken 14:31
Dekk Sjekk AS i Askim har 19" PH Turbin med Continental CVC og TPMS for 14990,-

Har bestilt disse der og de kommer ferdig tilpasset Performance.

LAB
Tilpasset hvordan? fra fabrikk? Millet av forhandler? Senterringer?


Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk

Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

hemi

du får jo 235 35?  20 R3
hvorfor leverer de ikke det?

ToWalkOrDrive

Bare for å stille et dumt spørsmål. 20" har så vidt jeg forstår 35mm høy profil. 18" har 45mm. Det er en 10mm på hver side = 20mm, mens felgstørrelsen er 51 mm i forskjell, men dekket skal ha lik omkrets ytterst. Hvor i huleste ble det av de siste 31mm i total profilhøyd / 2 = 15,5mm på hver side. Burde ikke da profilen på 18" vært 60,5mm????
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 15. januar 2019, klokken 23:28
Bare for å stille et dumt spørsmål. 20" har så vidt jeg forstår 35mm høy profil. 18" har 45mm. Det er en 10mm på hver side = 20mm, mens felgstørrelsen er 51 mm i forskjell, men dekket skal ha lik omkrets ytterst. Hvor i huleste ble det av de siste 31mm i total profilhøyd / 2 = 15,5mm på hver side. Burde ikke da profilen på 18" vært 60,5mm????
Profilen er en prosentandel av dekkbredden og ikke et mål i milimeter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Handyman på onsdag 16. januar 2019, klokken 00:17
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 15. januar 2019, klokken 23:28
Bare for å stille et dumt spørsmål. 20" har så vidt jeg forstår 35mm høy profil. 18" har 45mm. Det er en 10mm på hver side = 20mm, mens felgstørrelsen er 51 mm i forskjell, men dekket skal ha lik omkrets ytterst. Hvor i huleste ble det av de siste 31mm i total profilhøyd / 2 = 15,5mm på hver side. Burde ikke da profilen på 18" vært 60,5mm????
Profilen er en prosentandel av dekkbredden og ikke et mål i milimeter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Aha! Thank you, Handyman!
Ved å google det du sa om prosent fant jeg nå en fin oversikt over hva alle tallene betyr.
https://www.dinside.no/motor/hemmeligheten-bak-tallene/61224979
Tesla Model Y                         2021-

olavxxx

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 16. januar 2019, klokken 05:40
Sitat fra: Handyman på onsdag 16. januar 2019, klokken 00:17
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 15. januar 2019, klokken 23:28
Bare for å stille et dumt spørsmål. 20" har så vidt jeg forstår 35mm høy profil. 18" har 45mm. Det er en 10mm på hver side = 20mm, mens felgstørrelsen er 51 mm i forskjell, men dekket skal ha lik omkrets ytterst. Hvor i huleste ble det av de siste 31mm i total profilhøyd / 2 = 15,5mm på hver side. Burde ikke da profilen på 18" vært 60,5mm????
Profilen er en prosentandel av dekkbredden og ikke et mål i milimeter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Aha! Thank you, Handyman!
Ved å google det du sa om prosent fant jeg nå en fin oversikt over hva alle tallene betyr.
https://www.dinside.no/motor/hemmeligheten-bak-tallene/61224979
Beste er å finne rulleomkrets kalkulator. 235/40-19 er god match for 235/35-20.

leifarneb

Sitat fra: Krizz på tirsdag 15. januar 2019, klokken 16:00
Hvor ser du 19" med conti til den prisen?

Skal ikke være mulig med en slik pris inklusiv mva med de dekkene uten å tape penger.

De har super pris på 18" med conti, passer dog ikke performance: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=136285605

Bare ring dem.... de har fast tilbud til denne prisen. 19" med CVC. Ferdig tilpasset Performance. Hvorvidt de miller/freser eller om felgene er levert slik fra fabrikk vet jeg ikke. Dekk Sjekk er store på felg og dekk her på østlandet. Dette er andre gang jeg kjøper hjul der.. bra service og priser.

LAB

geear

Kan og løses med spacer eller større senterhull og senterring uten kant.

Cronos

Kan noen kort forklare utfordringene med vinterhjul til P for en som ikke har tid til å følge med?

Er det slik at Tesla ikke leverer med vinterhjul ved utlevering? Er det noe som ikke passer?











P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA