Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk til Performance

Startet av Chisnate, mandag 14. januar 2019, klokken 06:53

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: Spiro på onsdag 20. mars 2019, klokken 21:21
Så bra  :+1: virker som alle her inne vil ha 18 eller 19 " på vinterstid
Neida, du kan fint bruke 20".
Det er samme dekkbredde (235), forskjellen er profilen der 20" vil ha 35 og 19" vil ha 40.

Men hvis du vil ha org hjul, er det 20" med R3 som gjelder.

HalvorV

Byttet til vinterdekk, ble helt OK med 18"
Tesla Model Y Perfomance

hemi

Jeg var skeptisk up front til 20" vinter, men det fungerer over all forventning.

Har brukt uka til å kjøre min mor frem og tilbake til sykehus og hun har kommentert "hvor rolig og komfortabel den er"

Pleide kjøre henne i i3.

Counterpointer

Sitat fra: hemi på onsdag 20. mars 2019, klokken 23:26
Jeg var skeptisk up front til 20" vinter, men det fungerer over all forventning.

Har brukt uka til å kjøre min mor frem og tilbake til sykehus og hun har kommentert "hvor rolig og komfortabel den er"

Pleide kjøre henne i i3.
Hadde vært interessant å gjort en sammenligning med mine R3 på 18'.

Den er generelt stille (MYE stillere enn 20' Pilot Sport 4), men har litt svak «romlelyd» på noen typer grov asfalt.

Randeboy

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 21. mars 2019, klokken 18:19
Sitat fra: hemi på onsdag 20. mars 2019, klokken 23:26
Jeg var skeptisk up front til 20" vinter, men det fungerer over all forventning.

Har brukt uka til å kjøre min mor frem og tilbake til sykehus og hun har kommentert "hvor rolig og komfortabel den er"

Pleide kjøre henne i i3.
Hadde vært interessant å gjort en sammenligning med mine R3 på 18'.

Den er generelt stille (MYE stillere enn 20' Pilot Sport 4), men har litt svak «romlelyd» på noen typer grov asfalt.

Er ikke noen tvil at 18" vil være mere komfortabelt og bedre dimensjon som vinterhjul generelt. Jo større dimensjon og lavere profil, jo hardere er dekksidene, som absolutt ikke er en fordel på vinterhjul.

thorerik

Sitat fra: HalvorV på onsdag 20. mars 2019, klokken 22:27
Byttet til vinterdekk, ble helt OK med 18"

Hvilke felger er dette og hvor fikk du tak i dem?
Er det 3mm spacer du bruker?

Er selv på jakt etter 18" til vinterdekka på min fremtidige P.


Jesper Arntzen

Noen som vet om 18» aero passer P med spacere?

geear

Tror ikke de har stor nok innerdiameter for å gå klar kalipperne bak. Må ha felger med tynnere gods.

thorerik

Vekker liv i en eldre tråd.

Har en 2019 performance med 19 uoriginale vinter hjul. Fulgte med en mindre god løsning fra forhandler den gang, som er en plastikk ring man la mellom hjulet og rotor (leppe/nav  eller hva som er det tekniske navnet)
Men de har begynt å knekke og bør vel byttes ut med en 3mm spacer etter hva jeg har lest.

Vet noen hvor man kan få kjøpt noe slikt i norge?

jlan

Det kalles sentreringsringer. Og det er litt delte meniger om det er nødvendig. Konene på boltene skal jo i utgangspunktet sentrere hjulet riktig.

En 3mm spacer må jo evt være for å korrigere innpress. Hvis den skal gjøre noen nytte med sentreringen må du evt ha en spacer med sentrering (hub centric spacer).
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

hemi

tyder på billige drittfelger desverre.

å ha ring, er mye bedre enn å ikke ha.

basere seg på bare sentrere på kon er ikke ideelt.

thorerik

Takk for gode svar.
Vil dere anbefale å kjøpe en slik som dette, fremfor kun en senterring?

https://www.ebay.com/itm/273612151118?hash=item3fb48e194e:g:MKwAAOSwYPJdz0Ot

trykkertor

Sitat fra: thorerik på torsdag 30. september 2021, klokken 21:20
Takk for gode svar.
Vil dere anbefale å kjøpe en slik som dette, fremfor kun en senterring?

https://www.ebay.com/itm/273612151118?hash=item3fb48e194e:g:MKwAAOSwYPJdz0Ot
Tuller du nå?
Spacers hjelper jo ikke med sentrering av hjulet.
Spacers forandrer innpress, og brukes kun hvis det er ønskelig.
Spacers "stjeler" mm fra mutterne og hvor mye gjenger de griper over.
Spacers øker vel risikoen for boltknekk, siden knekkpunktet ligger 3mm lengre ute enn mottaksflaten. (Vekt x arm.)

hemi


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA