Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Porsche Taycan

Startet av 944Turbo, fredag 11. januar 2019, klokken 21:25

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: hemi på tirsdag 27. august 2019, klokken 21:12
Bensinbilen min er også raskere, mye er raskere.

Men for elbil er dette absolutt bra.

Jeg ser også på flyten og farten i forskjellige kurver.
hva tror du en 3 P hadde klart hemi, med bøyteseter som Porsche hadde?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi

3'ern faller av på toppen, og ringen liker fart,snittfarten er HØY,  så er nok mye der den hadde tapt.

I tilegg mangler den litt på dynamikken i sving kombinasjoner, og bremsene har tendens til å gi meldinger.

men litt SRF væske og mer sinna pads er mye gjort på akkuratt bremser.

har 3 performance nå og hatt siden de kom ut, og blitt glad i den, men tenkte byte til taycan om ytelsen er vettug og prisen ikke hinsides.

daktari

Her er hele runden. Så ut som han misset et par innbremsinger kanskje? Så ut som det gikk raskt.
https://youtu.be/8m31EgQkswg
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Dampmaskin

Sitat fra: daktari på tirsdag 27. august 2019, klokken 22:02Her er hele runden. Så ut som han misset et par innbremsinger kanskje? Så ut som det gikk raskt.
Omg, jeg gjorde den blemmen å begynne å lese kommentarene under Youtube-videoen. De som mener at Elbilforum er fullt av fanboys har åpenbart ikke vært på Youtube. :D

daktari

Sitat fra: OlafGTE på tirsdag 27. august 2019, klokken 22:44
Sitat fra: daktari på tirsdag 27. august 2019, klokken 22:02Her er hele runden. Så ut som han misset et par innbremsinger kanskje? Så ut som det gikk raskt.
Omg, jeg gjorde den blemmen å begynne å lese kommentarene under Youtube-videoen. De som mener at Elbilforum er fullt av fanboys har åpenbart ikke vært på Youtube. :D
Enig, det var ille!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på lørdag 31. august 2019, klokken 20:16
Dårlige nyheter for prisen?
https://www.dn.no/motor/porsches-nye-elbil-blir-dyrere-enn-mange-har-trodd/2-1-661617
Bare for optimister, jeg har kansellert min reservasjon for lenge siden da dette ble klart. Kombinert med temmelig ordinært utseende.

I tillegg til den prisen kommer også svært kostbart ekstrautstyr og sikkert dyre servicepriser........

Counterpointer

Sitat fra: daktari på lørdag 31. august 2019, klokken 20:16
Dårlige nyheter for prisen?
https://www.dn.no/motor/porsches-nye-elbil-blir-dyrere-enn-mange-har-trodd/2-1-661617
«derfor er vi trygge på at størstedelen av de som står på listen kommer til å kjøpe, sier Scheel.»

Med dette utsagnet tror jeg de brenner seg stygt. 25% frafall er lite på en slik liste 30-40% er mer sannsynlig. Audi hadde 7000 på sin utgangsliste og mente mange skulle komme til, de har solgt 3300 stk pr august, Jaguar har solgt 3500 på ett og etthalvt år, det er bare litt over det de regnet med å selge det første året. Ingen vet hvor mange Tesla hadde på Model 3 men det ble tippet både 20 og 30 tusen, med 11 tusen leverte er det lenge siden lista er tom.

Nå er formodentlig kjøpegruppe for Porsche en velbeslått gjeng, men det er ikke noen grunn til å tro de er vesentlig mer betalingsvillige enn Jaguar og Audi kundene.

Er spent på om de kommer til å levere i 2019 og hvor mange det blir i 2020.

Er også spent på prestanda på grunnmodell, spec på Turbo S er jo bra nok men ikke overveldende så blir interessant å se differansen.

Kanutten

Sitat fra: knut.aulie på søndag 01. september 2019, klokken 08:51
Bare for optimister, jeg har kansellert min reservasjon for lenge siden da dette ble klart. Kombinert med temmelig ordinært utseende.

I tillegg til den prisen kommer også svært kostbart ekstrautstyr og sikkert dyre servicepriser........

Bilen har kanskje ordinært utseende i den forstand at den ser ut som en typisk Porsche. Jeg har aldri opplevt at produksjonsmodeller blir slik som konsept-bilene de er basert på, så det burde ikke overraske noen at den ser litt mer "vanlig ut".

At den blir dyrere enn andre biler burde heller ikke være overraskende - Porsche har aldri vært billig, så hvorfor skulle de bli det nå?

Mange tror at serviceprisene til Porsche er mye høyere enn andre, men dette tror jeg er en myte. Jeg har hatt (og har) både Macan, Panamera og 911, og ingen av dem har spesielt dyr service sammenlignet med andre bilmerker.

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på søndag 01. september 2019, klokken 09:15
Sitat fra: daktari på lørdag 31. august 2019, klokken 20:16
Dårlige nyheter for prisen?
https://www.dn.no/motor/porsches-nye-elbil-blir-dyrere-enn-mange-har-trodd/2-1-661617
«derfor er vi trygge på at størstedelen av de som står på listen kommer til å kjøpe, sier Scheel.»

Med dette utsagnet tror jeg de brenner seg stygt. 25% frafall er lite på en slik liste 30-40% er mer sannsynlig. Audi hadde 7000 på sin utgangsliste og mente mange skulle komme til, de har solgt 3300 stk pr august, Jaguar har solgt 3500 på ett og etthalvt år, det er bare litt over det de regnet med å selge det første året. Ingen vet hvor mange Tesla hadde på Model 3 men det ble tippet både 20 og 30 tusen, med 11 tusen leverte er det lenge siden lista er tom.

Lista er ikke tom. Jeg venter fortsatt. SR-modellen er ikke lansert i Europa eller klar for bestilling ennå dessverre. Håper den kommer snart.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: Kanutten på søndag 01. september 2019, klokken 10:06
Mange tror at serviceprisene til Porsche er mye høyere enn andre, men dette tror jeg er en myte. Jeg har hatt (og har) både Macan, Panamera og 911, og ingen av dem har spesielt dyr service sammenlignet med andre bilmerker.
Det jeg mener er at Porsche kommer til å ta servicepris som de pleier på fossilene, hvordan dette nivået er har jeg ikke sagt konkret men det er høyt på alle fossiler.
Første service på min Soul var 1700 kr og Kia satte den ned til 900 kr rett etterpå. Service på elbiler er egentlig veldig rimelig, noe som er en utfordring for hele bransjen.
Porsche har imidlertid en direktør som har gått ut og sagt at prisen på tjenester til Taycan skal prises som de fossile siden det er kundene vant til...... Det er denne forståelsen jeg har fått av prisnivået.

Som du selv sier, Porsche er dyre biler og det er kundene vant med, men de nye kundene er nok ikke helt den samme gruppa.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på søndag 01. september 2019, klokken 10:32
Lista er ikke tom. Jeg venter fortsatt. SR-modellen er ikke lansert i Europa eller klar for bestilling ennå dessverre. Håper den kommer snart.
Det har du rett i, glemte SR. Tror likevel argumentet holder godt.

daktari

0-100 2,8 s, 0-200 9,8 s
1000 NM
760 hk
blandet forbruk 26,9 kWh/100 km
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

cd 0,22
Brutto batteri 93 kWh
lavere tyngdepunkt enn 911
regen opptil 265 kW med en pedal - bremsepedalen! Jaja.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Lading maks 270kW, dvs samme som maks regen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA