Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

espenfjo

Sitat fra: Kiuhek på torsdag 06. juni 2019, klokken 21:31
Sitat fra: espenfjo på torsdag 06. juni 2019, klokken 19:27
Ser at Prometheus Leader kom med et relativt stort lass i dag. Alle bilene som er synlige på kamera8/pos11 kom med det skipet.

Min bil som blir utlevert i morgen (7.6.19) ble levert med båten som kom 30/31.5. Så de har greid å gjøre klar, og levere på en uke. Jeg fikk ikke beskjed om leveringen før to dager før (i går). Så da er det håp for resten av dere også :)

Når bestilte du bilen da?

Jeg bestilte min LR AWR (Rød/hvit) den 28.Mai og har ikke noe VIN eller noe og har ikke hørt noe fra Tesla...

Billånet med banken er ok så jeg venter bare på at Tesla kontakter meg  :-\

Gratulerer for din bil, forresten!

Takk takk!
Bestilte 27. April (LR AWD, Blå/Sort, FSD)

bno

Sitat fra: azzawaba1333 på torsdag 06. juni 2019, klokken 21:59
Jeg bestilte min for to dager siden (4. juni) og har fått VIN-nummer (522xx) og leveringsdato 20. juni i Stavanger, så litt over to uker fra bestilling til leveranse. Det er en LR/AWD blå/sort med hengerfeste. Kan ikke klage på så kort leveranse!!

McM



Min bil som blir utlevert i morgen (7.6.19) ble levert med båten som kom 30/31.5. Så de har greid å gjøre klar, og levere på en uke. Jeg fikk ikke beskjed om leveringen før to dager før (i går). Så da er det håp for resten av dere også :)
[/quote]

Det er faktisk greit å vite, for det opreres tydeligvis med mange standarder på når info om levering blir sendt ut.
Noen har fått det 15 dager før, andre 1 uke før. Du 2 dager før.

Må vist  bare smøre seg med tålmodighet, selv om det ikke er lett, når andre som har bestilt lenge etter enn selv får biler.

Men gratulerer til deg i morgen. Blir stas!

Ragnhildh

Da fikk jeg også (endelig) FI. Men her står det forventet levering 25. juni i Drammen? På SMS fra Tesla på tirsdag (4/6) er estimert leveringsdato mellom 14/6-22/6 på Lillestrøm? Hva skal man tro på?

Tenker jeg ringer Tesla idag, selv om erfaringen fra forumet her sier at de ikke vet noen ting de heller... (later som de vet noe for å please oss?)

Kiuhek

Hvor er plassert VIN på sidekilde da?. Jeg finner bare "null" VIN og "ignore" på accept delivery...

espenfjo

Sitat fra: Kiuhek på fredag 07. juni 2019, klokken 07:53
Hvor er plassert VIN på sidekilde da?. Jeg finner bare "null" VIN og "ignore" på accept delivery...

Da har du nok ikke fått VINnummer enda.

VIN-nummer (Sammen med en drøss med andre detaljer om bil og ditt kundeforhold) ligger i den store (JSON)-blobben litt ned fra toppen i kildekoden.

Kode (json) [Velg]
{
...
"showInsuranceBlockInNextSteps": false,
"vin": "5YJ3E7EB0KFxxxxxx",
"insuredVIN": null,
"vinHasChanged": false,
....
}

Kiuhek

Sitat fra: espenfjo på fredag 07. juni 2019, klokken 07:56
Sitat fra: Kiuhek på fredag 07. juni 2019, klokken 07:53
Hvor er plassert VIN på sidekilde da?. Jeg finner bare "null" VIN og "ignore" på accept delivery...

Da har du nok ikke fått VINnummer enda.

VIN-nummer (Sammen med en drøss med andre detaljer om bil og ditt kundeforhold) ligger i den store (JSON)-blobben litt ned fra toppen i kildekoden.

Kode (json) [Velg]
{
...
"showInsuranceBlockInNextSteps": false,
"vin": "5YJ3E7EB0KFxxxxxx",
"insuredVIN": null,
"vinHasChanged": false,
....
}


Takk for hjelpen!

Har funnet også en linje som står "errorProcessing":"Sorry, there was an error processing your request."

Håper det er bare en del av kode og ikke en "ekte" error

Unnskyld meg på min norsk forresten  ::)

patron

Sitat fra: Kiuhek på fredag 07. juni 2019, klokken 09:25
Sitat fra: espenfjo på fredag 07. juni 2019, klokken 07:56
Sitat fra: Kiuhek på fredag 07. juni 2019, klokken 07:53
Hvor er plassert VIN på sidekilde da?. Jeg finner bare "null" VIN og "ignore" på accept delivery...

Da har du nok ikke fått VINnummer enda.

VIN-nummer (Sammen med en drøss med andre detaljer om bil og ditt kundeforhold) ligger i den store (JSON)-blobben litt ned fra toppen i kildekoden.

Kode (json) [Velg]
{
...
"showInsuranceBlockInNextSteps": false,
"vin": "5YJ3E7EB0KFxxxxxx",
"insuredVIN": null,
"vinHasChanged": false,
....
}


Takk for hjelpen!

Har funnet også en linje som står "errorProcessing":"Sorry, there was an error processing your request."

Håper det er bare en del av kode og ikke en "ekte" error

Unnskyld meg på min norsk forresten  ::)
Ingenting å bekymre deg for. Er flere skjulte handla exceptions(errors) i kildekoden. Er helt normalt :)

Kiuhek

Sitat fra: patron på fredag 07. juni 2019, klokken 09:45
Sitat fra: Kiuhek på fredag 07. juni 2019, klokken 09:25
Sitat fra: espenfjo på fredag 07. juni 2019, klokken 07:56
Sitat fra: Kiuhek på fredag 07. juni 2019, klokken 07:53
Hvor er plassert VIN på sidekilde da?. Jeg finner bare "null" VIN og "ignore" på accept delivery...

Da har du nok ikke fått VINnummer enda.

VIN-nummer (Sammen med en drøss med andre detaljer om bil og ditt kundeforhold) ligger i den store (JSON)-blobben litt ned fra toppen i kildekoden.

Kode (json) [Velg]
{
...
"showInsuranceBlockInNextSteps": false,
"vin": "5YJ3E7EB0KFxxxxxx",
"insuredVIN": null,
"vinHasChanged": false,
....
}


Takk for hjelpen!

Har funnet også en linje som står "errorProcessing":"Sorry, there was an error processing your request."

Håper det er bare en del av kode og ikke en "ekte" error

Unnskyld meg på min norsk forresten  ::)
Ingenting å bekymre deg for. Er flere skjulte handla exceptions(errors) i kildekoden. Er helt normalt :)

Tusen tusen takk. Syns du er det lurt å ringe dem? Jeg venter på at de kontakter meg for å sende dem dokumentene av billånet. Vet du hva er mailen?

Takk!

SjefsElgen


2rgeir


ElekTore

Sitat fra: azzawaba1333 på torsdag 06. juni 2019, klokken 21:59
Jeg bestilte min for to dager siden (4. juni) og har fått VIN-nummer (522xx) og leveringsdato 20. juni i Stavanger, så litt over to uker fra bestilling til leveranse. Det er en LR/AWD blå/sort med hengerfeste. Kan ikke klage på så kort leveranse!!

Surrehue

Mine foreldre på 76 bestilte en rød LR AWD rett før påske og la til hengerfeste 08.05 Etter som de hadde prøvekjørt bilen før kontrakt, ville de ikke kunne levere den tilbake dersom de skulle ombestemme seg, så min mor skal stå som eier, så de kan ombestemme seg. Dermed er det hun som har tilgang til siden med informasjon til dem/henne. De har utlevering i Drammen 13.06 kl 10. De var innom butikken på Rud og ordnet noe greier 30.05 og fikk beskjed om at bilen var i Drammen. Men etter det har de ikke hørt noe og heller ikke kunnet ordne med forsikring. I går kveld kom de hjem fra 8 dager i skåne og Danmark og kona og jeg var innom dem i ettermiddag. Jeg fikk min mor til å gå inn på Tesla.com og fant da en egen side der det både stod Vin nummer og vi fant regningen som min far betalte umiddelbart. Pleier Tesla å kansellere utlevering selv om betaling kommer veldig sent? Jeg håper ikke utlevering blir forsinket, selv om de klarer seg utmerket med den 30Kwh Leafen de nå har. Det var også masse informasjon om hvordan man bruker de forskjellige funksjonene på bilen, så da får min far litt av hvert å sette seg inn i, grøss og gru.....

Tiger123


Det skal holde angående betaling. Ville nok prøvd å ringe de på tirsdag og sjekke.

Lykke ti!


Julebukken


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA