Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

bno


DagfinnN

Sitat fra: bno på onsdag 05. juni 2019, klokken 15:07
Jeg er ikke noen ungdom så må få kjørt den før jeg dauer  ;) ;) ;) :D
Håper det går fint denne gangen, men som du sikkert vet.
Den nye bilen din vil vare livet ut bare du kjører fort nok :) :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

bno

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 05. juni 2019, klokken 17:36
Sitat fra: bno på onsdag 05. juni 2019, klokken 15:07
Jeg er ikke noen ungdom så må få kjørt den før jeg dauer  ;) ;) ;) :D
Håper det går fint denne gangen, men som du sikkert vet.
Den nye bilen din vil vare livet ut bare du kjører fort nok :) :)

Ha ha

Kiuhek

Er det noen som vet hvor mye tid må man vente til at Tesla tar kontakt?

espenfjo

Sitat fra: Kiuhek på onsdag 05. juni 2019, klokken 19:46
Er det noen som vet hvor mye tid må man vente til at Tesla tar kontakt?

Mellom ett år og en uke.

Jornvm

Sitat fra: Kiuhek på onsdag 05. juni 2019, klokken 19:46
Er det noen som vet hvor mye tid må man vente til at Tesla tar kontakt?

Jeg ringer de annenhver dag og ber om oppdatering på bestillingen min, da får jeg alltid forskjellige svar og bes om å oppgi fødselsnummer, hvilket forsikringsselskap jeg skal bruke og/eller annet, selv om det ligger inne fra før. Eneste kontakten jeg har fått fra de er en sms med estimert utlevering mellom 14/6 og 24/6. Nesten så jeg er spent på hva de har å fortelle og hva de ønsker av informasjon når jeg ringer på fredag.

I dag var visst bilen på Grand Phoenix, midtfjords mellom USA og Belgia, selv om Grand Phoenix la til kai i Belgia i natt. Kunne forvente levering etter 24/6. Båten den kommer til Norge med skulle visst direkte til Ålesund med ankomst 24/6 og laste av alle bilene der...

stefse

Skjønner at folk er utolmodige, men jeg har iallefall bedre ting å gjøre enn å henge på telefonen for å høre om bilen kommer snart. Ser ut som det er tilfeldigheter man ikke kan påvirke som avgjør dette uansett. Telefon-mas fra meg vil bare føre til at organisasjonen jobber med uproduktive ting. Forøvrig burde et teknologiselskap som Tesla snart klare å få igang en chat-tjeneste på kundesupporten sin. Som evt. også kan benyttes fra bilen (Når den står i ro)
En chat tjeneste, eller en PTT service for kommunikasjon internt mellom Teslaer  kunne også vært moro, og ihvertfall mer nyttig enn promp.  Men nå sporer jeg av igjen.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Jornvm

Sitat fra: stefse på onsdag 05. juni 2019, klokken 22:07
Skjønner at folk er utolmodige, men jeg har iallefall bedre ting å gjøre enn å henge på telefonen for å høre om bilen kommer snart. Ser ut som det er tilfeldigheter man ikke kan påvirke som avgjør dette uansett. Telefon-mas fra meg vil bare føre til at organisasjonen jobber med uproduktive ting. Forøvrig burde et teknologiselskap som Tesla snart klare å få igang en chat-tjeneste på kundesupporten sin. Som evt. også kan benyttes fra bilen (Når den står i ro)
En chat tjeneste, eller en PTT service for kommunikasjon internt mellom Teslaer  kunne også vært moro, og ihvertfall mer nyttig enn promp.  Men nå sporer jeg av igjen.

Lokal chat for biler på hurtiglader kunne jo vært fiffig. En bedring i logistikk og automatisk informasjon om status til kunder ville jo avlastet kundesentrene deres nok til å flytte flere av de ansatte til kundesupport. En kollega har bestilt nye RAV4 og han får regelmessige oppdateringer om bilen og hvor den er i "systemet" på mail. Tror ikke Toyota er nevneverdig plaget med kunder som lurer på status på bestilling. fortsatt en digresjon, men for noen sider tilbake regnet noen grovt ut hvor mange årsverk det er brukt på denne tråden... Kunne startet egen kundesupport :P

Roy_Bergen

Noen her som bor i nærheten av kaien i Bergen der Tenerife Car kom inn kl 00.03 6. juni?

Hadde vært kult å sett et bilde av et LASS med TM3 på kaien   :-)

https://www.myshiptracking.com/vessels/tenerife-car-mmsi-255805766-imo-9249984

bjheggset

Noen som vet om det er noe vits å stikke innom et Tesla sted for å høre om status, eller må jeg ringe Delivery Norge? Har VIN men vet ikke om de har samme muligheten som Delivery til å se status. Tenkte å ta turen innom Tesla Trondheim, de tar jo ikke telefonen når jeg ringer..

Elgolferen

Sitat fra: bjheggset på torsdag 06. juni 2019, klokken 15:28
Noen som vet om det er noe vits å stikke innom et Tesla sted for å høre om status, eller må jeg ringe Delivery Norge? Har VIN men vet ikke om de har samme muligheten som Delivery til å se status. Tenkte å ta turen innom Tesla Trondheim, de tar jo ikke telefonen når jeg ringer..

Kan med sikkerhet si at du ikke behøver å ringe noen, eller møte opp noen plass (egen erfaring).

De vet visst veldig lite både hos Delivery og i butikk.

Er nok bare å smøre seg med tålmodighet desverre..  :)

bjheggset

#1076
Sitat fra: Elgolferen på torsdag 06. juni 2019, klokken 15:33
Sitat fra: bjheggset på torsdag 06. juni 2019, klokken 15:28
Noen som vet om det er noe vits å stikke innom et Tesla sted for å høre om status, eller må jeg ringe Delivery Norge? Har VIN men vet ikke om de har samme muligheten som Delivery til å se status. Tenkte å ta turen innom Tesla Trondheim, de tar jo ikke telefonen når jeg ringer..

Kan med sikkerhet si at du ikke behøver å ringe noen, eller møte opp noen plass (egen erfaring).

De vet visst veldig lite både hos Delivery og i butikk.

Er nok bare å smøre seg med tålmodighet desverre..  :)

Bare stusser veldig på hvorfor så mange har fått SMS som har bestilt etter meg, samtidig når bilen min ble registrert i Trondheim 06.05 deretter avregistrert 16.05  ::) Begynner å bli bekymret for at jeg ikke får bil i Juni, OG jeg lurer på hvorfor den har vært registrert.

espenfjo

Ser at Prometheus Leader kom med et relativt stort lass i dag. Alle bilene som er synlige på kamera8/pos11 kom med det skipet.

Min bil som blir utlevert i morgen (7.6.19) ble levert med båten som kom 30/31.5. Så de har greid å gjøre klar, og levere på en uke. Jeg fikk ikke beskjed om leveringen før to dager før (i går). Så da er det håp for resten av dere også :)

Kiuhek

Sitat fra: espenfjo på torsdag 06. juni 2019, klokken 19:27
Ser at Prometheus Leader kom med et relativt stort lass i dag. Alle bilene som er synlige på kamera8/pos11 kom med det skipet.

Min bil som blir utlevert i morgen (7.6.19) ble levert med båten som kom 30/31.5. Så de har greid å gjøre klar, og levere på en uke. Jeg fikk ikke beskjed om leveringen før to dager før (i går). Så da er det håp for resten av dere også :)

Når bestilte du bilen da?

Jeg bestilte min LR AWR (Rød/hvit) den 28.Mai og har ikke noe VIN eller noe og har ikke hørt noe fra Tesla...

Billånet med banken er ok så jeg venter bare på at Tesla kontakter meg  :-\

Gratulerer for din bil, forresten!

azzawaba1333

Jeg bestilte min for to dager siden (4. juni) og har fått VIN-nummer (522xx) og leveringsdato 20. juni i Stavanger, så litt over to uker fra bestilling til leveranse. Det er en LR/AWD blå/sort med hengerfeste. Kan ikke klage på så kort leveranse!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA