Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

bjheggset

Sitat fra: Ragnhildh på fredag 31. mai 2019, klokken 19:59
Sitat fra: bjheggset på fredag 31. mai 2019, klokken 15:14
Sitat fra: Ragnhildh på fredag 31. mai 2019, klokken 13:51
Sitat fra: Ketilwaa på fredag 31. mai 2019, klokken 13:33
Min bestilte bil er knapt påtenkt ennå, da jeg bestilte onsdag, men hvordan finner dere sannsynlig båt bilen leveres med? Bare sånn at jeg kan ødelegge nattesøvn og livskvalitet med å sitte på webkamera, havneliste og F5-knappen jeg også :)

Bestilte Blå/svart, LRAWD, hengerfeste, FSD 18. mai. 28/29. mai dukket det opp VIN i kildekoden på tesla.com. Ctrl+u, søk etter "vin". Har ikke fått noe FI, mail, sms, eller forventet leveringsdato, men nå finnes det ihvertfall en bil tiltenkt meg! :)  Krysser fingrene for at den er på en av båtene som kommer inn nå i starten av juni

Se der ja! Ser ut som jeg og har fått VIN da. Ikke fått FI eller noe annet jeg heller, men søker jeg opp VIN på vegvesenet matcher den konfigen min, så da er den forhåpentligvis tiltenkt meg  :+1:

Mitt VIN ikke er registrert i Norge (stemmer overens med det jeg har hørt at bilen ikke blir registrert før jeg er blitt dens eier?). Så er vel som du sier, at noen har angret seg? Selv har jeg VIN 347XXX.

Det kan se litt sånn ut. Jeg har 217XXX. Håper da det ikke er noen som har kjøpt bil, oppdaget feil og angret seg, men heller fått kalde føtter.

Mangooz

Sitat fra: Roy_Bergen på fredag 31. mai 2019, klokken 19:15
Sitat fra: Mangooz på fredag 31. mai 2019, klokken 17:27
Jeg fikk telefon fra delivery idag og levering 11.06 i Bergen. Bilen var allerede klar, men de hadde ikke ledig utlevering før 11.06.
Tror de holder på å avtale leveringer for hele juni. Bilen din er kanskje i Bergen allerede.

Kjip om bilen din er klar og de ikke har tid til utlevering før 11. juni!   Ifølge teslastats.no er det ikke så mange biler som utleveres i Bergen for tiden.  Kan ikke skjønne at de må ha bilen din stående 2 uker på vent....

Jeg hadde håpet på levering før 20. juni, skal på langtur, men ingen krise - Soulen holder litt til.
Tok meg en kveldstur opp på kokstad og fant bilen. Er nok bare klargjøring i butikk og utlevering som gjenstår.
For min del går det greit, har egentlig ikke behov for bilen før etter sommeren, men det kribler jo litt i magen etter å få kjøre den likevel

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk




Helge82

Endret til hengerfeste. VIN gikk fra 334* til 368* (Det tok noen timer før VIN ble synlig igjen, stod null i en periode).

raypettersen

Må ha kommet en større forsendelse T3 til Trondheim nylig. Tesla ringte meg i går, og ville fremskynde leveringa. Tidlig forrige uke så var bilen i Belgia. Min er forøvrig med hengerfeste, så nå dukker de opp på veiene.

thomas_ja27

Sitat fra: raypettersen på lørdag 01. juni 2019, klokken 11:23
Må ha kommet en større forsendelse T3 til Trondheim nylig. Tesla ringte meg i går, og ville fremskynde leveringa. Tidlig forrige uke så var bilen i Belgia. Min er forøvrig med hengerfeste, så nå dukker de opp på veiene.

Når bestilte du? Tesla sier at min bil også er kommet til Trondheim men har ikke fått dato enda...
Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

raypettersen

Sitat fra: thomas_ja27 på lørdag 01. juni 2019, klokken 11:45
Sitat fra: raypettersen på lørdag 01. juni 2019, klokken 11:23
Må ha kommet en større forsendelse T3 til Trondheim nylig. Tesla ringte meg i går, og ville fremskynde leveringa. Tidlig forrige uke så var bilen i Belgia. Min er forøvrig med hengerfeste, så nå dukker de opp på veiene.

Når bestilte du? Tesla sier at min bil også er kommet til Trondheim men har ikke fått dato enda...

Første halvdel april. Vin 262.

2rgeir

Sitat fra: thomas_ja27 på lørdag 01. juni 2019, klokken 11:45
Sitat fra: raypettersen på lørdag 01. juni 2019, klokken 11:23
Må ha kommet en større forsendelse T3 til Trondheim nylig. Tesla ringte meg i går, og ville fremskynde leveringa. Tidlig forrige uke så var bilen i Belgia. Min er forøvrig med hengerfeste, så nå dukker de opp på veiene.

Når bestilte du? Tesla sier at min bil også er kommet til Trondheim men har ikke fått dato enda...

Hvilke endringer fikk du på "leveringsstatus" i profilsiden om hvor bilen var fra den ankom Havnen i Europa til den nå står i Trondheim?

raypettersen

Sitat fra: 2rgeir på lørdag 01. juni 2019, klokken 12:04
Sitat fra: thomas_ja27 på lørdag 01. juni 2019, klokken 11:45
Sitat fra: raypettersen på lørdag 01. juni 2019, klokken 11:23
Må ha kommet en større forsendelse T3 til Trondheim nylig. Tesla ringte meg i går, og ville fremskynde leveringa. Tidlig forrige uke så var bilen i Belgia. Min er forøvrig med hengerfeste, så nå dukker de opp på veiene.

Når bestilte du? Tesla sier at min bil også er kommet til Trondheim men har ikke fått dato enda...

Hvilke endringer fikk du på "leveringsstatus" i profilsiden om hvor bilen var fra den ankom Havnen i Europa til den nå står i Trondheim?

Jeg fikk en tlf med spørsmål om jeg kunne ta bilen tidligere, og dato ble oppdatert på nettsiden deretter. Står aldri noe om hvor bilen er, men fikk infoen over tlf forrige uke.

magenuss

I dag kl 10 kom det haugevis av Model 3'er til Drammen.
Endelig begynner det å skje noe. Ventet siden 14. mai  :laugh: (som egentlig er ganske lite men er ulidelig lenge).
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

espenfjo

Sitat fra: magenuss på mandag 03. juni 2019, klokken 21:55
I dag kl 10 kom det haugevis av Model 3'er til Drammen.
Endelig begynner det å skje noe. Ventet siden 14. mai  :laugh: (som egentlig er ganske lite men er ulidelig lenge).

Med båt? Eller fra andre transportmidler?

magenuss

Med båt. Men jeg vet ikke hvilken som kom. Fikk beskjed at den landet med båt i dag kl 10.
Så sa luringen i tlf at jeg måtte vente til den 15. juni før jeg fikk den.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Mangooz

Sitat fra: magenuss på mandag 03. juni 2019, klokken 22:00
Med båt. Men jeg vet ikke hvilken som kom. Fikk beskjed at den landet med båt i dag kl 10.
Så sa luringen i tlf at jeg måtte vente til den 15. juni før jeg fikk den.
Bilen min har vært i Bergen 1 uke allerede og jeg har fått utlevering den 11.06
Tror de piner oss med vilje
Har allerede vært og sett over den to ganger for å sjekke hva jeg må være obs på under overlevering.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk


Killingen

Sitat fra: magenuss på mandag 03. juni 2019, klokken 21:55
I dag kl 10 kom det haugevis av Model 3'er til Drammen.
Endelig begynner det å skje noe. Ventet siden 14. mai  :laugh: (som egentlig er ganske lite men er ulidelig lenge).

Hvor har du den infoen fra? I følge Marine Traffic har det ikke vært noe bilbåt/rorobåt i Drammen siden forrige uke da RCC Prestige var innom (tror det var den båten 30 mai).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA