Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Snowjoggs


Kom over denne, virker som ting ikke er helt strømlinjeformet nei...

https://electrek.co/2019/05/29/tesla-demand-deliveries-catch-up-record-quarter-elon-musk-leaked-email/

SitatMusk said that he will start holding calls with Tesla's delivery teams around the world every two days in order to know "what's needed to accelerate our rate of deliveries."

Last year, we reported that Tesla formed a new delivery organization to take over the responsibilities of deliveries as volumes are rapidly increasing.

At the time, Tesla hired Kate Pearson, former Vice President Strategy, Operations and Digital Acceleration at Wal-Mart, to lead its new delivery operations.

It didn't last long. Sources familiar with the matter told Electrek that Tesla has folded back delivery operations into the sales teams and Pearson is not at Tesla anymore.

Ketilwaa

Min bestilte bil er knapt påtenkt ennå, da jeg bestilte onsdag, men hvordan finner dere sannsynlig båt bilen leveres med? Bare sånn at jeg kan ødelegge nattesøvn og livskvalitet med å sitte på webkamera, havneliste og F5-knappen jeg også :)

Snowjoggs

Sitat fra: Ketilwaa på fredag 31. mai 2019, klokken 13:33
Min bestilte bil er knapt påtenkt ennå, da jeg bestilte onsdag, men hvordan finner dere sannsynlig båt bilen leveres med? Bare sånn at jeg kan ødelegge nattesøvn og livskvalitet med å sitte på webkamera, havneliste og F5-knappen jeg også :)

Det er det ingen som vet :( Tesla har nok et shipping manifest en plass med hvilke båter som har hvilke VIN nr i forsendelsen men det får vi nok aldri innsyn i. Denne tråden er mer som en halvklam ventepølse for alle som er frustrerte  :P

Ragnhildh

Sitat fra: Ketilwaa på fredag 31. mai 2019, klokken 13:33
Min bestilte bil er knapt påtenkt ennå, da jeg bestilte onsdag, men hvordan finner dere sannsynlig båt bilen leveres med? Bare sånn at jeg kan ødelegge nattesøvn og livskvalitet med å sitte på webkamera, havneliste og F5-knappen jeg også :)

Bestilte Blå/svart, LRAWD, hengerfeste, FSD 18. mai. 28/29. mai dukket det opp VIN i kildekoden på tesla.com. Ctrl+u, søk etter "vin". Har ikke fått noe FI, mail, sms, eller forventet leveringsdato, men nå finnes det ihvertfall en bil tiltenkt meg! :)  Krysser fingrene for at den er på en av båtene som kommer inn nå i starten av juni

Bjoris

Klarte ikke å vente mer så jeg spurte "min selger" om hva han trodde om bil før ferien. Fikk da til svar at jeg var tildelt VIN for 2 dager siden og at bilen hadde stått på Zeebrygge i 2 uker... Dette er ikke oppdatert på MyTesla enda.

Da blir det spennende å se om bilen har denne HW3 eller ikke... VIN var 343...

Tipper denne er fra det partiet som ble produsert i midten av April, det tar vel ca 1 mnd fra produksjon til bilene er i Belgia?

StanErwing

Jeg bestilte 1. mai svart/svart LR AWD med standard AP, uten hengerfeste, 19" sommer/18"vinter. 
Levering Ålesund, "antatt levering" ifølge nettsidene var mai, Tesla sa "slutten av mai/start juni" når de ringte meg opp et par dager etter bestilling.

Har ikke fått VIN eller FI, ligger heller ikke på "My Tesla"

Har ringt delivery to ganger, kunne like gjerne snakket med en gråstein - "nei, uten VIN kan vi ikke hjelpe deg"  >:(

bjheggset

Sitat fra: Ragnhildh på fredag 31. mai 2019, klokken 13:51
Sitat fra: Ketilwaa på fredag 31. mai 2019, klokken 13:33
Min bestilte bil er knapt påtenkt ennå, da jeg bestilte onsdag, men hvordan finner dere sannsynlig båt bilen leveres med? Bare sånn at jeg kan ødelegge nattesøvn og livskvalitet med å sitte på webkamera, havneliste og F5-knappen jeg også :)

Bestilte Blå/svart, LRAWD, hengerfeste, FSD 18. mai. 28/29. mai dukket det opp VIN i kildekoden på tesla.com. Ctrl+u, søk etter "vin". Har ikke fått noe FI, mail, sms, eller forventet leveringsdato, men nå finnes det ihvertfall en bil tiltenkt meg! :)  Krysser fingrene for at den er på en av båtene som kommer inn nå i starten av juni

Se der ja! Ser ut som jeg og har fått VIN da. Ikke fått FI eller noe annet jeg heller, men søker jeg opp VIN på vegvesenet matcher den konfigen min, så da er den forhåpentligvis tiltenkt meg  :+1:

bjheggset

Og samtidig.. når jeg søker opp RegNr står eier som Tesla Motors Norway, Oslo.. Blir bilen regga på de før meg eller noe?

bjoff

Sitat fra: bjheggset på fredag 31. mai 2019, klokken 15:20
Og samtidig.. når jeg søker opp RegNr står eier som Tesla Motors Norway, Oslo.. Blir bilen regga på de før meg eller noe?
Nei, det vanlige er at bilen førstegangsregistreres på deg.

Det virker veldig rart at bilen allerede er registrert. Er det lenge siden den ble registrert? Kan det være en bil som var ment for en annen kunde som ikke ble tatt ut eller ble levert tilbake innen angrefristen?

Jeg ville ha krevd svar på dette fra Tesla før jeg overtok denne bilen.

bjheggset

#969
Sitat fra: bjoff på fredag 31. mai 2019, klokken 16:00
Sitat fra: bjheggset på fredag 31. mai 2019, klokken 15:20
Og samtidig.. når jeg søker opp RegNr står eier som Tesla Motors Norway, Oslo.. Blir bilen regga på de før meg eller noe?
Nei, det vanlige er at bilen førstegangsregistreres på deg.

Det virker veldig rart at bilen allerede er registrert. Er det lenge siden den ble registrert? Kan det være en bil som var ment for en annen kunde som ikke ble tatt ut eller ble levert tilbake innen angrefristen?

Jeg ville ha krevd svar på dette fra Tesla før jeg overtok denne bilen.

Hmm ja snodig. Ser at bilen er førstegangsregistrert i Norge 06.05, deretter avregistrert 13.05.
Mulig noen har angret seg ja. Bilen står jo tydeligvis i Norge da..

Edit: Ser den ble registrert i Trondheim og, er jo der jeg har valgt utlevering.

tmn

Apropos Trondheim så så jeg City of Amsterdam innom piret her om dagen med liten lass biler 70-80 stk kanskje? :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Roy_Bergen

Sitat fra: Bjoris på fredag 31. mai 2019, klokken 14:17
Klarte ikke å vente mer så jeg spurte "min selger" om hva han trodde om bil før ferien. Fikk da til svar at jeg var tildelt VIN for 2 dager siden og at bilen hadde stått på Zeebrygge i 2 uker... Dette er ikke oppdatert på MyTesla enda.

Da blir det spennende å se om bilen har denne HW3 eller ikke... VIN var 343...



Jeg fikk også beskjed fra min selger om at bilen står i Zeebrugge akkurat nå.
VIN 342....
Har bestilt med FSD så om det er med/uten HW 3 betyr ingenting for min del   :-)

Håper det seiler en båt til Bergen snart!

Mangooz

Sitat fra: Roy_Bergen på fredag 31. mai 2019, klokken 17:15

Jeg fikk også beskjed fra min selger om at bilen står i Zeebrugge akkurat nå.
VIN 342....
Har bestilt med FSD så om det er med/uten HW 3 betyr ingenting for min del   :-)

Håper det seiler en båt til Bergen snart!

Jeg fikk telefon fra delivery idag og levering 11.06 i Bergen. Bilen var allerede klar, men de hadde ikke ledig utlevering før 11.06.
Tror de holder på å avtale leveringer for hele juni. Bilen din er kanskje i Bergen allerede.

Roy_Bergen

Sitat fra: Mangooz på fredag 31. mai 2019, klokken 17:27
Jeg fikk telefon fra delivery idag og levering 11.06 i Bergen. Bilen var allerede klar, men de hadde ikke ledig utlevering før 11.06.
Tror de holder på å avtale leveringer for hele juni. Bilen din er kanskje i Bergen allerede.

Kjip om bilen din er klar og de ikke har tid til utlevering før 11. juni!   Ifølge teslastats.no er det ikke så mange biler som utleveres i Bergen for tiden.  Kan ikke skjønne at de må ha bilen din stående 2 uker på vent....

Jeg hadde håpet på levering før 20. juni, skal på langtur, men ingen krise - Soulen holder litt til.


Ragnhildh

Sitat fra: bjheggset på fredag 31. mai 2019, klokken 15:14
Sitat fra: Ragnhildh på fredag 31. mai 2019, klokken 13:51
Sitat fra: Ketilwaa på fredag 31. mai 2019, klokken 13:33
Min bestilte bil er knapt påtenkt ennå, da jeg bestilte onsdag, men hvordan finner dere sannsynlig båt bilen leveres med? Bare sånn at jeg kan ødelegge nattesøvn og livskvalitet med å sitte på webkamera, havneliste og F5-knappen jeg også :)

Bestilte Blå/svart, LRAWD, hengerfeste, FSD 18. mai. 28/29. mai dukket det opp VIN i kildekoden på tesla.com. Ctrl+u, søk etter "vin". Har ikke fått noe FI, mail, sms, eller forventet leveringsdato, men nå finnes det ihvertfall en bil tiltenkt meg! :)  Krysser fingrene for at den er på en av båtene som kommer inn nå i starten av juni

Se der ja! Ser ut som jeg og har fått VIN da. Ikke fått FI eller noe annet jeg heller, men søker jeg opp VIN på vegvesenet matcher den konfigen min, så da er den forhåpentligvis tiltenkt meg  :+1:

Mitt VIN ikke er registrert i Norge (stemmer overens med det jeg har hørt at bilen ikke blir registrert før jeg er blitt dens eier?). Så er vel som du sier, at noen har angret seg? Selv har jeg VIN 347XXX.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA