Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

fdar

Jeg sendte Mail til Tesla for noen dager siden hvor jeg lurte på om de hadde noen leveringsinfo. Fikk svar i dag om at bilen er i transit og at estimert levering er medio juni. Ser nå at utleveringssted er endret fra Lillestrøm til Drammen på min konto. Men ikke fått FI eller VIN ennå, men satser på at den er på NOCC Oceanic

Killingen

Sitat fra: TeslaAlex på onsdag 22. mai 2019, klokken 12:07
Hiver meg på etter å ha lest på denne tråden en stund.

Bestilte MT3LR 14. april, men ikke fått noen leveringsdato, utover at selger sa muntlig i slutten av mai da jeg bestilte. Fått FI og VIN, og fått opplyst av Tesla at bilen er på NOCC OCEANIC - båten i Belgia. 

Håper virkelig det ikke stemmer at estimert levering nå skal være 11 juni. For min del har jeg antatt at båten i Belgia kjører videre til Norge, eller at mindre båter gjør det. Litt rart at flere blier skal ha blitt på kaja der nede over flere uker?

Har skjønt det som at de har levert en god del Teslaer til Storbritannia og EU forøvrig, så det kan nok hende at bilene som står igjen der er for få til å forsvare og sende en båt før neste lass med TM3 kommer fra USA (f.eks. NOCC Oceanic) slik at det er derfor de ikke har sendt noen båt til Østlandet enda. Det gikk jo en båt fra Zeebrugge og oppover vestlandskysten for kort tid siden, men det var ikke store antallet biler som ble losset av i hver havn.

Tipper vi må vente til bilene fra NOCC Oceanic er registrert i systemet/delt ut VIN til kunder og båt som skal frakte bilene til Drammen ila denne uka eller tidlig neste uke, så går det en del dager i fortolling og klargjøring.. og vipps så har vi fått bil i juni og alle sorger er glemt.

Killingen

Forøvrig kan en se at det er på vei ut noen biler med lastebil fra Drammen akkurat nå.

https://tsftp.no/drammen/k1/snapshot_Pos19.jpg


Killingen

Sitat fra: nordic2064 på onsdag 22. mai 2019, klokken 12:33
båter mener du

Ser du på linken jeg la ved så ser du det er en lastebil med Teslaer som er på vei ut av Drammen havn med Teslaer som angivelig ankom Drammen havn 16 mai.

Killingen

Sitat fra: Killingen på onsdag 22. mai 2019, klokken 12:36
Sitat fra: nordic2064 på onsdag 22. mai 2019, klokken 12:33
båter mener du

Ser du på linken jeg la ved så ser du det er en lastebil med Teslaer som er på vei ut av Drammen havn med Teslaer som angivelig ankom Drammen havn 16 mai.

Ser nå at bildet har oppdatert seg. Det stod en lastebil der,

TeslaAlex

Sitat fra: Killingen på onsdag 22. mai 2019, klokken 12:26
Sitat fra: TeslaAlex på onsdag 22. mai 2019, klokken 12:07
Hiver meg på etter å ha lest på denne tråden en stund.

Bestilte MT3LR 14. april, men ikke fått noen leveringsdato, utover at selger sa muntlig i slutten av mai da jeg bestilte. Fått FI og VIN, og fått opplyst av Tesla at bilen er på NOCC OCEANIC - båten i Belgia. 

Håper virkelig det ikke stemmer at estimert levering nå skal være 11 juni. For min del har jeg antatt at båten i Belgia kjører videre til Norge, eller at mindre båter gjør det. Litt rart at flere blier skal ha blitt på kaja der nede over flere uker?

Har skjønt det som at de har levert en god del Teslaer til Storbritannia og EU forøvrig, så det kan nok hende at bilene som står igjen der er for få til å forsvare og sende en båt før neste lass med TM3 kommer fra USA (f.eks. NOCC Oceanic) slik at det er derfor de ikke har sendt noen båt til Østlandet enda. Det gikk jo en båt fra Zeebrugge og oppover vestlandskysten for kort tid siden, men det var ikke store antallet biler som ble losset av i hver havn.

Tipper vi må vente til bilene fra NOCC Oceanic er registrert i systemet/delt ut VIN til kunder og båt som skal frakte bilene til Drammen ila denne uka eller tidlig neste uke, så går det en del dager i fortolling og klargjøring.. og vipps så har vi fått bil i juni og alle sorger er glemt.


Takk for svar. Bekymringen min knytter seg til at jeg ikke har fått noen leveringsdato - selv med bestilling 14. april. Har fått VIN, FI, og opplyst at bilen er på NOCC som sagt. Andre på forumet her har fått leveringsdato, endret leveringssted... så er litt sånn "hmmm" hehe.


Men det ordner seg sikkert! Spennende å tracke båten(e) i alle fall :D

magenuss

Sa de til deg når bilen ankom belgia fra california?
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Killingen

Sitat fra: TeslaAlex på onsdag 22. mai 2019, klokken 12:44
Sitat fra: Killingen på onsdag 22. mai 2019, klokken 12:26
Sitat fra: TeslaAlex på onsdag 22. mai 2019, klokken 12:07
Hiver meg på etter å ha lest på denne tråden en stund.

Bestilte MT3LR 14. april, men ikke fått noen leveringsdato, utover at selger sa muntlig i slutten av mai da jeg bestilte. Fått FI og VIN, og fått opplyst av Tesla at bilen er på NOCC OCEANIC - båten i Belgia. 

Håper virkelig det ikke stemmer at estimert levering nå skal være 11 juni. For min del har jeg antatt at båten i Belgia kjører videre til Norge, eller at mindre båter gjør det. Litt rart at flere blier skal ha blitt på kaja der nede over flere uker?

Har skjønt det som at de har levert en god del Teslaer til Storbritannia og EU forøvrig, så det kan nok hende at bilene som står igjen der er for få til å forsvare og sende en båt før neste lass med TM3 kommer fra USA (f.eks. NOCC Oceanic) slik at det er derfor de ikke har sendt noen båt til Østlandet enda. Det gikk jo en båt fra Zeebrugge og oppover vestlandskysten for kort tid siden, men det var ikke store antallet biler som ble losset av i hver havn.

Tipper vi må vente til bilene fra NOCC Oceanic er registrert i systemet/delt ut VIN til kunder og båt som skal frakte bilene til Drammen ila denne uka eller tidlig neste uke, så går det en del dager i fortolling og klargjøring.. og vipps så har vi fått bil i juni og alle sorger er glemt.


Takk for svar. Bekymringen min knytter seg til at jeg ikke har fått noen leveringsdato - selv med bestilling 14. april. Har fått VIN, FI, og opplyst at bilen er på NOCC som sagt. Andre på forumet her har fått leveringsdato, endret leveringssted... så er litt sånn "hmmm" hehe.


Men det ordner seg sikkert! Spennende å tracke båten(e) i alle fall :D

Bestilte to dager etter deg, har fått VIN, FI, men ingen opplysning om hvilken båt, bare at bilen har stått i Belgia i hvertfall siden 14 mai (dette er siste infoen jeg har fått). Hvilken VIN har du? Jeg har 315XXX og hvilket utleveringssted?

Årsaken til at jeg ikke fikk vite hvilken båt var av sikkerhetsmessige årsaker..? Lol

Det er veldig spennende å følge med på båtene :D

yeah316

Sitat fra: Killingen på onsdag 22. mai 2019, klokken 10:40
Dette er informasjonen jeg har fått fra Tesla Delivery. Blir virkelig ikke klok på Tesla sitt regime for informasjon til kunder som kjøper produkter i denne prisklassen. Er jo enklere å få vite hvor en USB kabel til 50 cent fra AliExpress er i verden jo..?

Fikk FI og VIN 14 mai

14 mai: Bil i båt på vei til Norge fra Belgia.
15 mai: Bil i Belgia og venter på båt til Norge
20 mai: Bil stått i Amsterdam siden 2 mai
22 mai: Bil står i Belgia og venter på båt og har i hvertfall stått der siden 14 mai.

:o :o :( ??? ??? ::) ::)

Bestilte bilen i februar. Fekk beskjed at bilen kom siste uke i mars.
Fekk så bekreftet utleveringsdato 29. mars og beskjed om å betale inn egenkapital for å unngå utsettelser.
Så fort EK var betalt får jeg besked på sms om en uke utsettelse av utlevering som følge av dårlig vær.
Får så beskjed en uke etter, at bilen dessverre fortsatt står i belgia.
En uke etter det igjen får jeg beskjed at bilen har blitt levert til en kunde i tyskland.
Får så beskjed om at jeg skal få utlevert ny bil i siste uken av april eller første i mai.

Forrige uke ber jeg om informasjon om når jeg får bil siden jeg nå står uten bil. Får beskjed at estimert levering blir i første halv del av juni. Svarer så at den ikke er holdbart, jeg må da få en låne bil. Dette tar tesla en uke å svare på og han som da tar kontakt har ikke tillatelse til å gi meg en lånebil og må sende en søknad oppover i systemet men jeg skulle få svar i løpet av dagen. Det er snart en uke siden, i dag avbestilte jeg bilen.

Jeg har aldri opplevd så dårlig kundeservice noen gang, så mitt råd til dere som venter på bil. Ikke stol på informasjonen fra Tesla og ALDRI betal noe som helst før du har bilen foran deg!

Killingen

Sitat fra: yeah316 på onsdag 22. mai 2019, klokken 14:29
Sitat fra: Killingen på onsdag 22. mai 2019, klokken 10:40
Dette er informasjonen jeg har fått fra Tesla Delivery. Blir virkelig ikke klok på Tesla sitt regime for informasjon til kunder som kjøper produkter i denne prisklassen. Er jo enklere å få vite hvor en USB kabel til 50 cent fra AliExpress er i verden jo..?

Fikk FI og VIN 14 mai

14 mai: Bil i båt på vei til Norge fra Belgia.
15 mai: Bil i Belgia og venter på båt til Norge
20 mai: Bil stått i Amsterdam siden 2 mai
22 mai: Bil står i Belgia og venter på båt og har i hvertfall stått der siden 14 mai.

:o :o :( ??? ??? ::) ::)

Bestilte bilen i februar. Fekk beskjed at bilen kom siste uke i mars.
Fekk så bekreftet utleveringsdato 29. mars og beskjed om å betale inn egenkapital for å unngå utsettelser.
Så fort EK var betalt får jeg besked på sms om en uke utsettelse av utlevering som følge av dårlig vær.
Får så beskjed en uke etter, at bilen dessverre fortsatt står i belgia.
En uke etter det igjen får jeg beskjed at bilen har blitt levert til en kunde i tyskland.
Får så beskjed om at jeg skal få utlevert ny bil i siste uken av april eller første i mai.

Forrige uke ber jeg om informasjon om når jeg får bil siden jeg nå står uten bil. Får beskjed at estimert levering blir i første halv del av juni. Svarer så at den ikke er holdbart, jeg må da få en låne bil. Dette tar tesla en uke å svare på og han som da tar kontakt har ikke tillatelse til å gi meg en lånebil og må sende en søknad oppover i systemet men jeg skulle få svar i løpet av dagen. Det er snart en uke siden, i dag avbestilte jeg bilen.

Jeg har aldri opplevd så dårlig kundeservice noen gang, så mitt råd til dere som venter på bil. Ikke stol på informasjonen fra Tesla og ALDRI betal noe som helst før du har bilen foran deg!

Kunne virkelig ønske at vi la litt press på Tesla Norge med komsjef Roland i spissen som påstår at den dårlige kunderatingen og klagingen har blitt vesentlig bedre etter de ansatte mer enn 360 serviceteknikere i 2018.. Det er naivt av Tesla å tro at alle problemene ligger utelukkende på service. Kan vi ikke tipse en av journalistene som dekket den saken om denne tråden/andre tråder på forumet her og din historie? Merker det er irriterende å si at Tesla har svært fornøyde (ifølge Roland) kunder når en hører sånne historier som din..

Elgolferen

... Hørtes jævlig ut...
En kamerat av meg som kjøpte TM3 for to mnd siden gav meg inntrykket av at det bare var å betale inn de 15k samtidig som jeg la inn bestilling. Har jo først lest i ettertid at det ikke er særlig lurt.

Håper jeg får bilen når den tid kommer, og det at jeg betalte EK ved bestilling ikke blir ett problem

Boga

Sitat fra: Elgolferen på onsdag 22. mai 2019, klokken 14:36
... Hørtes jævlig ut...
En kamerat av meg som kjøpte TM3 for to mnd siden gav meg inntrykket av at det bare var å betale inn de 15k samtidig som jeg la inn bestilling. Har jo først lest i ettertid at det ikke er særlig lurt.

Håper jeg får bilen når den tid kommer, og det at jeg betalte EK ved bestilling ikke blir ett problem


Tror du blander depositum og EK/billån.
Depositum på 15k må inn for at bestillingen skal igangsettes, mens Egenkapital/lån ikke bør overføres før du står med bilen forran deg. :-)
- 2019 Tesla model 3 LR AWD (Venter levering)
- 2015 Nissan e-NV200 Evalia
- 2015 Kia Soul EV

Elgolferen


Fush

Dagens oppdatering for min egen del:
Hadde kontakt med Tesla Delivery i dag, og de kunne fortelle meg at for oss med utlevering i Drammen, men uten leveringsdato avtalt, ville det ikke skje noe nytt før de var klare til leveranse i Lillestrøm siste halvdel av juni.

Alle med levering satt til Drammen kommer til å få bil levert i Lillestrøm dersom man ikke allerede har fått dato kunne han meddele.

Liknende spurt / utleveringskaos på Lillestrøm som slutten av forrige kvartal med andre ord?

Dette om VIN i transport, han kunne fortelle meg at bilen har vært i Belgia siden i alle fall 14. mai, (hvit LR AWD med hengerfeste) men at "bilene enten tappes ned på batteri så lavt at vi ikke får kontakt, eller de når ikke ut av båt / lagringssted med signal" så det var i praksis umulig å si hvor bilen var utover dette.

Har alltid stusset på at det er rart at de ikke vet nøyaktig hvilke biler som er booket på hvilke båter, og når... men men.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA