Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

emurof

Hvordan skal Tesla klare å slå leveringene i første kvartal nå? Forventer de nullvekst i salget sammenlignet med Q1?

Julebukken

Ser ut som det er mange, inkludert meg, som fikk leveringsdato i dag. Enten i slutten av mai eller starten av juni. Har bestilt LR AWD uten hengerfeste. Skal hentes i Drammen.

friendsmag

Sitat fra: alibaba på søndag 19. mai 2019, klokken 11:24
Sitat fra: Jornvm på søndag 19. mai 2019, klokken 09:55
http://www.alesund.havn.no/no/Webkamera/Flatholmen-havneanlegg

Når får man som regel VIN/FI? har et lite håp om at min TM3 kanskje kommer til Ålesund med Autoprestige der... Men har jo ikke hverken VIN eller FI enda .

11stk losset i Ålesund idag. Ingen sort/sort P dessverre. Mange i sort med standard felger og sport felger

Da var min i blå vel ikke på båten.

frisert

Snakket med utlevering
De kunne si at bilen var under transport, men ikke hvor (til Europa eller videre). Transport skulle ellers gå direkte til Trondheim fra Europa. Er det noen som vet hvilke båter som er på vei med biler til Europa og Trondheim :)

(bestilt TM3P 17.mars, levering Trondheim)
TM3 Performance, estimert levering juni'19
Kia Soul 2015

Elgolferen

Fikk beskjed fra selger idag at FI leveringsdato var estimat og at delivery tar kontakt med fastsatt dato. Noen som vet ca tid fra FI til delivery team tar kontakt? Og om noen vet hvilke båter som skal til Bergen ila uken?

Ropepåelgen

Noen som vet hvor lang tid en model 3 bruker fra fabrikk i Freemont til Oslo/Drammen?

Killingen

Sitat fra: Ropepåelgen på tirsdag 21. mai 2019, klokken 11:19
Noen som vet hvor lang tid en model 3 bruker fra fabrikk i Freemont til Oslo/Drammen?

Minimum en drøy måned ish

Killingen

Nå ligger jo NOCC Oceanic bare å tuller rundt i den engelske kanal..?  :o

ReDeR

#833
Sitat fra: Killingen på tirsdag 21. mai 2019, klokken 11:39
Nå ligger jo NOCC Oceanic bare å tuller rundt i den engelske kanal..?  :o

Ser ut til at den venter på å komme inn, mange bilskip i havnen...  :-\

Håper min er med der da? LR/AWD Sort/Sort Bestilt 9.april, FI: 14.mai med VIN:333XXX
ReDeR

Killingen

Sitat fra: ReDeR på tirsdag 21. mai 2019, klokken 11:45
Sitat fra: Killingen på tirsdag 21. mai 2019, klokken 11:39
Nå ligger jo NOCC Oceanic bare å tuller rundt i den engelske kanal..?  :o

Ser ut til at den venter på å komme inn, mange bilskip i havnen...  :-\

Håper min er med der da? LR/AWD Sort/Sort Bestilt 9.april, FI: 14.mai med VIN:333XXX

Jeg mistenker at en god del biler står i Zeebrugge, men kanskje ikke nok til å fylle en båt, slik at de venter med å sende de avgårde - for tesla spiller det jo ikke noe rolle om bilene blir utlevert i morgen eller 30 juni, så lenge det er innenfor dette kvartalet.

Det jeg stusser litt over er at de siste par dagene har det blitt registrert en del Model 3 med VIN høyere enn mitt (315XXX) på Vestlandet, men jeg bor på Østlandet. Men siden Autoprestige gikk oppover vestlandet for et par dager siden så regner jeg med at min bil står i Zeebrugge og venter på transport.

Det som er så innmari snodig er at hver gang jeg ringer delivery får jeg forskjellig info. Fikk for 1,5 uke siden info om at den var på vei til Norge i båt, noen dager senere fikk jeg beskjed om at den stod i Belgia, i går fikk jeg beskjed om at den har stått i Amsterdam siden 2 mai???? Tror Tesla delivery har et ruletthjul de spinner på med masse unnskyldninger og der hjulet stopper er den forklaringen du får. Det virker jo som de har null peiling.

Har bestilt LR Grå/Sort + FSD

ReDeR

Sitat fra: Killingen på tirsdag 21. mai 2019, klokken 12:01
Sitat fra: ReDeR på tirsdag 21. mai 2019, klokken 11:45
Sitat fra: Killingen på tirsdag 21. mai 2019, klokken 11:39
Nå ligger jo NOCC Oceanic bare å tuller rundt i den engelske kanal..?  :o

Ser ut til at den venter på å komme inn, mange bilskip i havnen...  :-\

Håper min er med der da? LR/AWD Sort/Sort Bestilt 9.april, FI: 14.mai med VIN:333XXX

Jeg mistenker at en god del biler står i Zeebrugge, men kanskje ikke nok til å fylle en båt, slik at de venter med å sende de avgårde - for tesla spiller det jo ikke noe rolle om bilene blir utlevert i morgen eller 30 juni, så lenge det er innenfor dette kvartalet.

Det jeg stusser litt over er at de siste par dagene har det blitt registrert en del Model 3 med VIN høyere enn mitt (315XXX) på Vestlandet, men jeg bor på Østlandet. Men siden Autoprestige gikk oppover vestlandet for et par dager siden så regner jeg med at min bil står i Zeebrugge og venter på transport.

Det som er så innmari snodig er at hver gang jeg ringer delivery får jeg forskjellig info. Fikk for 1,5 uke siden info om at den var på vei til Norge i båt, noen dager senere fikk jeg beskjed om at den stod i Belgia, i går fikk jeg beskjed om at den har stått i Amsterdam siden 2 mai???? Tror Tesla delivery har et ruletthjul de spinner på med masse unnskyldninger og der hjulet stopper er den forklaringen du får. Det virker jo som de har null peiling.

Har bestilt LR Grå/Sort + FSD

Som medlem TRM har i signatur her inne:
(Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord")  :laugh:
ReDeR

Linka

Sitat fra: Elgolferen på tirsdag 21. mai 2019, klokken 10:31
Fikk beskjed fra selger idag at FI leveringsdato var estimat og at delivery tar kontakt med fastsatt dato. Noen som vet ca tid fra FI til delivery team tar kontakt? Og om noen vet hvilke båter som skal til Bergen ila uken?

Jeg hadde 19.mars som leveringsdato på FI (som var samme dag som jeg fikk FI, så tror dette er et vilkårlig dato de setter inn når de ikke vet). Ble kontaktet litt i underkant av to uker før utlevering via telefon, og fikk SMS med utleveringsdato 10 dager i forveien. En dag før utlevering fikk jeg telefon hvor de gikk over hvordan jeg signerer på lånet, og litt sånn praktisk info rundt formelle ting (medlåntaker står som medeier på bilen osv).

Killingen

Sitat fra: Henrik900 på tirsdag 21. mai 2019, klokken 12:14
Jeg har levering i Drammen 27.05. LR AWD, ser ikke helt hvordan de skal rekke dette hvis ingen båter er på vei..

Hmm. De bruker omtrentlig 2-5 dager på transporten fra Zeebrugge til Drammen. Men det tar jo litt tid med fortolling osv, så ja, 6 dager er litt kort med mindre det kjører en båt ASAP..

NegativeElectrode

Sitat fra: Henrik900 på tirsdag 21. mai 2019, klokken 12:14
Jeg har levering i Drammen 27.05. LR AWD, ser ikke helt hvordan de skal rekke dette hvis ingen båter er på vei..

kom vel biler i går? Ganske mange som fikk SMS (ref TM3 gruppa op FB).
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Killingen

Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 21. mai 2019, klokken 12:38
Sitat fra: Henrik900 på tirsdag 21. mai 2019, klokken 12:14
Jeg har levering i Drammen 27.05. LR AWD, ser ikke helt hvordan de skal rekke dette hvis ingen båter er på vei..

kom vel biler i går? Ganske mange som fikk SMS (ref TM3 gruppa op FB).

Kom som tidligere nevnt en rekke biler i ulike havner på vestlandet i går og dagen før det. De ble losset fra Autoprestige. Ryktene sier også at det kom en batch på torsdag forrige uke til Drammen og at det står en god gjeng på kaia der nå og avventer fortolling/klargjøring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA