Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

N0ya

2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

thomas_ja27

Nå ser man snuten på en bil, men vanskelig å si hva det er.
Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

Killingen

#752
Kjørte forbi der nå, ser ut som båten jar lagt fra kaia og er på vei ut i fjorden igjen.

EDIT: Da er Nordic Ace på vei til Gøteborg

Tesladude

Nå ser det ut som Grand Phoenix snart er klar for en tur fra Pier 80 til Zeebrugge.
Så da ankommer vel den der om ca 3 uker.
Og NOCC Oceanic er vel fremme i Zeebrugge om en uke. Så det bør være gode sjanser for å få bil i løpet av Juni :+1:
Tesla Model 3 LR AWD

Dannils

RCC Prestige bra Bremerhaven har ETA Drammen 16 Mai 02:01 så da kommer vel enda et skip med en liten last tipper jeg. Den var i Zeebrugge før Bremerhaven.

Haraldmm

#755
Ser ut som Nordic Ace bare hadde med månedens last med Kia E-niro  :P ... står/stod selv på liste på disse, men gitt opp pga leveransetakten  >:(

thomas_ja27

Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

Killingen

Synes det ser ut som noen sorte varebiler jeg  :(
Begynner å tro det kommer en båt direkte fra Zeebrugge til Norge siden det er så mange biler som er bestilt. Vi får følge med på hva som er forventet på «ankomst» både i Drammen og Oslo fremover

Snowjoggs

#758
Dette går sakte TV på NRK en høy gang må jeg si  :P Umåtelig spennende og frustrerende på samme tid. Trodde jeg skulle bevare roen  8), men tar meg i å sjekke account på tesla.com annenhver time for å sjekke om FI/VIN er kommet  :laugh:

Bestilt 19.4.19 LR AWD Hvit/sort. Ikke lagt til HF da jeg ikke har behov + i frykt for at dette vil forlenge levering ytterligere.

Andre som har bestilt i samme tidsrom som fremdeles venter på FI/VIN ?

thomas_ja27

Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

Killingen

Sitat fra: thomas_ja27 på torsdag 16. mai 2019, klokken 07:24
Her er lasten, ligner ikke på model 3...

Tror faktisk det ikke er lasten, dette ser ut som busser. Vet de bruker busser for å frakte folkene som kjører bilene av båten tilbake til båten igjen.. Men er ikke 100% sikker på at det er busser, men de ligner veldig på de "oslo-bussene"

Dannils

Syns også det ligner mer på busser enn noen andre biler. Spennende å følge med!

thomas_ja27

Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

Ivorei

Sitat fra: Snowjoggs på torsdag 16. mai 2019, klokken 07:17
Dette går sakte TV på NRK en høy gang må jeg si  :P Umåtelig spennende og frustrerende på samme tid. Trodde jeg skulle bevare roen  8), men tar meg i å sjekke account på tesla.com annenhver time for å sjekke om FI/VIN er kommet  :laugh:

Bestilt 19.4.19 LR AWD Hvit/sort. Ikke lagt til HF da jeg ikke har behov + i frykt for at dette vil forlenge levering ytterligere.

Andre som har bestilt i samme tidsrom som fremdeles venter på FI/VIN ?

Hei! Er i samme båt som deg, bestillte 21.4.2019 LR/Sort/Sort, levering Trondheim. I går så jeg at det var en person på facebook som hadde bestillt din spesifikasjon, med hengerfeste 8.5 og dagen etter mottatt VIN og leveringsdato. Spennende ventetid, håper å få bil innen utgangen av Juni.

N0ya

Nå har jeg tatt den ukentlige fredags-telefonen til Tesla og de kunne bekrefte at det allerede var kommet en båtlast med TM3 til Drammen nå i mai (ukjent mendge biler) og at det kommer et nytt skip med biler allerede nå til helgen. Ingen mer konkret info om skip eller dato, men hun kunne videre berette om at det allerede var produsert en batch med "hengerfeste-biler" som var på vei. Spennende for de heldige som fått match på bil her da.

Det skal også gå båter fra Zeebrugge til Risavika, så jeg håper noen av dere klarer å nøste opp hvilke båter dette skulle være.

2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA