Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

bno

#630
Det er helt riktig på mitt initiativ. Fikk det bekreftet på mail og at jeg kunne omkonfigurere bilen i mellomtiden. Så får jeg to dager senere dagen etter ny Final Invoice med VIN. Da er det Tesla stadfeste i en mail ikke i samsvar.
Hadde ikke noe ønske om å mottatt en bil som d ville ha stått lagret en eller annen plass i mitt påvente. Fant det derfor fornuftig like vel å motta bilen raskest mulig. Limer ikke inn mailen her, men slik var det. Nå er jeg blitt satt i betalings-steget og vet ingen ting. Så lyver de meg "midt opp i ansiktet" i dag og da reagerer jeg. Dette er urydding.
Vi som følger med her vet at det ikke er en båt på vei til vestlandet (les Norge) med biler for tiden...x.vis.

NB! Det var faktisk bare dagen etter avtalen(dvs. 8.2.2019) ref.. mail under her jeg fikk FI med VIN. Altså ikke to dager senere.

Min mail: (utdrag)
Sendt: onsdag 6. februar 2019 11.52.46
Til: Your Tesla Delivery team Norway
Emne: Delayed delivery

Hello,

Due to force major I am not able to take delivery according to previous agreement. (...)
-----------

Her svaret fra Tesla der ingen ting stemte dagen etter i formell form som mail datert 7.2.2019

Hi,

This has been noted, thank you.

There is still a possibility to change your order.
Regularly we would notify that this may delay delivery. However, in your case i think it should be fine, especially with late may date.
You should be able to modify the car in "configurations" on your tesla account, if not, this is probably due to a fault in the system. In that case config changes should be sent to buildmy3emea@tesla.com.

Med vennlig hilsen / Kind regards,
Delivery Norge
Vårt team kan nåes pr telefon 21 95 92 12 man-fre 09-17

las^se

Sitat fra: bno på mandag 25. februar 2019, klokken 18:56
Det er helt riktig på mitt initiativ. Fikk det bekreftet på mail og at jeg kunne omkonfigurere bilen i mellomtiden. Så får jeg to dager senere ny Final Invoice med VIN. Da er da det Tesla da stadfeste i en mail ikke i samsvar. Hadde ikke noe ønske om å mottat en bil som har stått lagret i en eller anne plass i mitt påvente. Fant det derfor fornuftig like vel å motta bilen raskest mulig. Limer ikke inn mailen her, men slik var det. Nå er jeg blitt satt i betalingssteget og vet ingen ting. Så lyver de meg "midt opp i ansiktet" i dag og da reagerer jeg. Dette er urydding.

Jeg syns det er uryddig å «tyne» bno fordi han han skriver om negativ opplevelse, på tross av tidligere positive innlegg. Kjenner meg igjen i dette rotet, både på egen og kjentfolks vegne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW e-up! -14

bno

Takk for support som ikke er så lett å få når man er kritisk til Tesla !!!

lintho

De fleste er nok litt eller veldig enig i at det har vært en klønete prosess fra Tesla. Den sms'en før helga om at man kunne hente bil tidlig(dagen etterpå) tok kaka.
Bilene er nok dritbra og vi blir helt sikkert veldig fornøyd, men tesla har uten tvil veldig mye å gå på mtp kommunikasjon. De hadde spart seg utrolig mye telefoner fra spørrende kunder hvis de bare hadde sendt færre faktura med mangler og smser som er helt feil. I tillegg er selve språket og logikken i språket helt bak mål på my account på tesla.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

kc

Dette har lite med båt transport å gjøre. Foreslår å holde denne tråden ren og fortsette i Leveranse tråden der det samme innlegget finnes.

HermanGatevold

Jeg har også opplevd masse rot, men det er litt min egen feil også. Jeg la bestilte rød bil 18 des. La til autopilot 24 des. Byttet farge til blå 14 jan. Til slutt fikk jeg telefon fra Tesla i begynnelsen av februar hvor jeg bestilte vinterdekk i tillegg.

Det staselige for meg nå er at jeg må forholde meg til 4 forskjellige beløp. Tesla sier pr telefon at kjøpsprisen er på 561k (ikke riktig da jeg får 554k ved å sette opp makan config på nettsidene deres). Ordrebekreftelsen sier 547k, men det mangler destinasjonsgebyret som ville tatt prisen til det korrekte 554k). På lånet hos DnB er da lånebeløpet helt feil fordi utgangspunktet som Tesla oppgir er 561k.

Men! Jeg har troen på at de retter det opp før jeg skal betale. Har enda ikke fått Final Invoice, og hadde en lengre hyggelig samtale med kundesupport idag hvor de bedyrer at dette skulle rettes opp i.

Stusser bare litt på at de ikke har bedre kontroll. Spesielt når det gjelder overføring av beløper og sånt mellom systemer. Er jo ekstremt viktig at hver eneste krone er riktig.

Handyman

On topic:
Har noen fomening om hvilke båter som er i komminga til Norge nå?
Har ikke fulgt så tett på dette i det siste.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Amoss

Sitat fra: las^se på mandag 25. februar 2019, klokken 18:59
Jeg syns det er uryddig å «tyne» bno fordi han han skriver om negativ opplevelse, på tross av tidligere positive innlegg. Kjenner meg igjen i dette rotet, både på egen og kjentfolks vegne.

Ser ingen her som "tyner" ham?  Men noen ganger kan innleggene hans virke litt forvirrende/selvmotsigelse, og forstår derfor evnt. behov for å få enkelte ting tydeligere presisert og oppklart. Som f.eks. dette over der man først leser at han har bedt om - og fått bekreftet - en utsatt levering, og så ser at han klager på å ikke ha fått leveringsdato enda, og er tydelig utålmodig for å få levering nå i feb./mars.

Husk: ikke alle leser alle innlegg her i alle tråder, og i alle fall ikke nødvendigvis husker dem alle. Selv har jeg f.eks. ikke sett at han har sagt at han har informert Tesla om at han nå er villig til å ta i mot bilen tidligere enn avtalt.
Model S 85D

ultimato

Sitat fra: Handyman på mandag 25. februar 2019, klokken 19:47
On topic:
Har noen fomening om hvilke båter som er i komminga til Norge nå?
Har ikke fulgt så tett på dette i det siste.

City of Amsterdam er tilbake i Zeebrugge (kl 02:00 idag) etter å tatt rundturen rundt vestlandskysten (Stavanger-Bergen-Ålesund-Trondheim). Antageligvis skal den laste opp med flere TM3 og ta en ny tur til Norge.

Handyman

Sitat fra: ultimato på tirsdag 26. februar 2019, klokken 13:02
Sitat fra: Handyman på mandag 25. februar 2019, klokken 19:47
On topic:
Har noen fomening om hvilke båter som er i komminga til Norge nå?
Har ikke fulgt så tett på dette i det siste.

City of Amsterdam er tilbake i Zeebrugge (kl 02:00 idag) etter å tatt rundturen rundt vestlandskysten (Stavanger-Bergen-Ålesund-Trondheim). Antageligvis skal den laste opp med flere TM3 og ta en ny tur til Norge.
Stemmer, var upresis og mente Drammen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

itje

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

lintho

TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

itje

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Nickelilltroll

Nå var det mye rot, er vi enige om at Amsterdam har kurs mot Drammen? ETA?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

itje

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 27. februar 2019, klokken 12:37
Nå var det mye rot, er vi enige om at Amsterdam har kurs mot Drammen? ETA?

Nei, den går til Stavanger osv.
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA