Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Dani3l

Så ikke ut som det kom noen Teslaer ut av Arabian Breeze. Noen som kan bekrefte? City of Rome høres ut som en god kandidat.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Handyman

#511
Sitat fra: Dani3l på søndag 17. februar 2019, klokken 22:26
Så ikke ut som det kom noen Teslaer ut av Arabian Breeze. Noen som kan bekrefte? City of Rome høres ut som en god kandidat.
Tviler litt på City of Rome, siden den gikk fra en annen kai. Over 4km kjøring fra en kai til en annen inne på området, samt kryssing av flere sikkerhetssoner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

akseln

Tipper det kommer et svært lass med M3 med RCC Passion som ligger til kai i Zeebrügge nå. Seiler i morgen og i Drammen på fredag.

RCC Passion kommer så tilbake til Drammen 7. mars før Promethus Leader kommer 11. mars. Promethus Leader er en enda større båt enn RCC Passion.

Tesla ønsker planlegger sikkert som de pleier å få flest mulig biler levert i løpet av Q1 og da er sikkert disse båtene fullastet med M3.

Lynkjapp

Grand Venus som ligger ved Pier 80 nå har allerede fra start fått destinasjon Zeebrugge, isteden for Panama. Skal vi tippe at den skal ta Nordvestpassasjen eller Kapp Horn? :D

Handyman

Sitat fra: Dani3l på søndag 17. februar 2019, klokken 22:26
Så ikke ut som det kom noen Teslaer ut av Arabian Breeze. Noen som kan bekrefte? City of Rome høres ut som en god kandidat.
På en gruppe på FB ble det postet bilde av TM3 på kaia i Drammen, og poster påstod at de ikke stod der på fredag. Antar at de da kom med Arabian Breeze i går.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Karma

Fikk i dag beskjed om at min bil er i Amsterdam, og straks er på bøljan blå med kurs mot Norge.

Noen som på bakgrunn av dette vet hvilken båt det kan være snakk om?
Eventuelt om det finnes en side jeg kan sjekke som viser alle båter som er i Amsterdam nå med destinasjon Norge?

Kris_TM3

Sitat fra: Karma på mandag 18. februar 2019, klokken 15:00
Fikk i dag beskjed om at min bil er i Amsterdam, og straks er på bøljan blå med kurs mot Norge.

Noen som på bakgrunn av dette vet hvilken båt det kan være snakk om?
Eventuelt om det finnes en side jeg kan sjekke som viser alle båter som er i Amsterdam nå med destinasjon Norge?

Du har ennå ikke fått VIN-nummer?

emurof

#517
Sitat fra: Karma på mandag 18. februar 2019, klokken 15:00
Fikk i dag beskjed om at min bil er i Amsterdam, og straks er på bøljan blå med kurs mot Norge.

Hvordan fikk du den beskjeden? Kontaktet de deg, eller ringte du dem og spurte?

Karma

Ikke fått VIN-nummer nei.

Ringte de selv ettersom jeg begynte å bli litt utålmodig. Har stått på venteliste siden april 2017 ;)

Hun hadde ikke lov til å gi meg info om hvilken båt den stod på, men sa at den var i Amsterdam.

DeepFu

Ringte til Tesla nå. Betalte inn hele beløpet den 13/2, og ingenting har skjedd siden. En hyggelig dame kunne bekrefte at pengene var på konto, og at bilen min kom til Norge I DAG!! Utlevering i Tromsø neste fredag, så da bør det holde. Ser også på webcamen fra Drammen at det er dukket opp en masse TM3 som ikke stod der i går. Er det en båt som har gått under radaren på oss alle?
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

geear

Sitat fra: Karma på mandag 18. februar 2019, klokken 15:00
Fikk i dag beskjed om at min bil er i Amsterdam, og straks er på bøljan blå med kurs mot Norge.

Noen som på bakgrunn av dette vet hvilken båt det kan være snakk om?
Eventuelt om det finnes en side jeg kan sjekke som viser alle båter som er i Amsterdam nå med destinasjon Norge?
Er vel neppe i Amsterdam, den kommer til Zeebrugge i Belgia. Spørs om det ikke er en misforståelse og at den er ombord på City of Amsterdam. Kan stemme hvis du har utlevering på vestkysten iallfall.

Karma

Sitat fra: gr på mandag 18. februar 2019, klokken 15:33
Sitat fra: Karma på mandag 18. februar 2019, klokken 15:00
Fikk i dag beskjed om at min bil er i Amsterdam, og straks er på bøljan blå med kurs mot Norge.

Noen som på bakgrunn av dette vet hvilken båt det kan være snakk om?
Eventuelt om det finnes en side jeg kan sjekke som viser alle båter som er i Amsterdam nå med destinasjon Norge?
Er vel neppe i Amsterdam, den kommer til Zeebrugge i Belgia. Spørs om det ikke er en misforståelse og at den er ombord på City of Amsterdam. Kan stemme hvis du har utlevering på vestkysten iallfall.

Stusset litt selv. Hadde hun sagt Belgia så hadde det vært noe annet  ???
Jeg bor dessuten på Østlandet, så at den er på City of Amsterdam virker også merkelig.
Den er vel på vei til vestkysten av Norge?

Elmo

Sitat fra: DeepFu på mandag 18. februar 2019, klokken 15:22
Ser også på webcamen fra Drammen at det er dukket opp en masse TM3 som ikke stod der i går. Er det en båt som har gått under radaren på oss alle?
Hvilket webcam er det du ser TM3 på ??     Når igår var det du ikke så dem ??  Arabian Breeze drog fra Drammen 2019-02-17 21:35
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Bore


DeepFu

Sitat fra: Elmo på mandag 18. februar 2019, klokken 15:46
Sitat fra: DeepFu på mandag 18. februar 2019, klokken 15:22
Ser også på webcamen fra Drammen at det er dukket opp en masse TM3 som ikke stod der i går. Er det en båt som har gått under radaren på oss alle?
Hvilket webcam er det du ser TM3 på ??     Når igår var det du ikke så dem ??  Arabian Breeze drog fra Drammen 2019-02-17 21:35
Kamera 6 Holmen Syd. Der er de i full gang med å laste biler på en trailer. Så vidt jeg kan se er det TM3. Og som sagt, damen sa min bil kom til Norge i dag.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA