Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:26Flott at de klarer å levere så pass at vi unngår eviglange køer.
Men jeg skjønner mindre og mindre hva jeg fikk ut av å betale 10.000,- til Tesla for snart 3 år siden.
Var jeg med på en eller annen Kick-starter jeg ikke visste om??
Er det ikke bare bra at de har fått opp produksjonen såpass at de kan levere ut til "alle" på kort tid da?

Autowinder

Sitat fra: emurof på onsdag 13. februar 2019, klokken 10:23
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:26Flott at de klarer å levere så pass at vi unngår eviglange køer.
Men jeg skjønner mindre og mindre hva jeg fikk ut av å betale 10.000,- til Tesla for snart 3 år siden.
Var jeg med på en eller annen Kick-starter jeg ikke visste om??
Er det ikke bare bra at de har fått opp produksjonen såpass at de kan levere ut til "alle" på kort tid da?

Nå har det jo ikke vært mer verdistigning på de 10 000,- enn hva prisstigningen på 670 kroner skulle tilsi siden april 2016, og de 10 000,- er jo ikke borte, men kommer til fradrag. På den annen side er det vel fint at Tesla fikk et hint om at mange hadde tro på TM3, men jeg skjønner det kan være surt å ikke kunne flippe bilen og hente 30-40 laken for bryderiet.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

hemi

Du får bilen før de andre?

De uten reservasjon og tesla = mars stortsett

De med reservasjon = fredag/lørdag og utover.

Du får trøste deg med at det sikkert blir litt utsettelser på mars bilene også siden utleveringsplanene er litt vel ambesiøse.

Mange av de som sutrer over dette er flippere som ikke klarer tjene det de tenkte.

Lynkjapp

Er det slik at vi nå konkluderer med at bilene som var på Glovis Captain gikk til andre land i Europa og at de som skal utleveres i Drammen på lørdag kom med Glovis Cosmos? Hvis lørdagsbilene kom med Cosmos så gir det fire uker fra avgang fra Pier 80 til bilen er i hånda til fornøyde eiere. Hvis de kom med Captain så tok det fem uker.

Neste spennende spørsmål blir da, når går det siste skipet i denne første bølgen? Sist jeg sjekket var det ca 14000 biler bestilt til Europa, hvorav 5000 til Norge. Det er fem skip som har gått eller går til Zeebrugge så langt. Hvis det er nok til å transportere alle 14000 bestilte biler så betyr det at sistemann kan forvente sin bil fire eller fem uker etter 12. februar, da Glovis Courage forlot Pier 80. Dvs en gang i andre eller tredje uka i mars.

Det spennende blir altså å se om Golden Ray som ligger ved Pier 80 nå, eller det skipet som kommer etter Golden Ray, skal til Zeebrugge. Hvis det er tilfelle så vil sannsynligvis ikke alle biler ha blitt levert i Europa til midten av mars. Med andre ord, det beste hadde vært om vi nå fikk flere uker uten at det går flere skip mot Panama, siden det sannsynligvis betyr at alle 14000 bilene allerede er underveis.

GOS

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 13. februar 2019, klokken 12:03
Er det slik at vi nå konkluderer med at bilene som var på Glovis Captain gikk til andre land i Europa og at de som skal utleveres i Drammen på lørdag kom med Glovis Cosmos? Hvis lørdagsbilene kom med Cosmos så gir det fire uker fra avgang fra Pier 80 til bilen er i hånda til fornøyde eiere. Hvis de kom med Captain så tok det fem uker.

Neste spennende spørsmål blir da, når går det siste skipet i denne første bølgen? Sist jeg sjekket var det ca 14000 biler bestilt til Europa, hvorav 5000 til Norge. Det er fem skip som har gått eller går til Zeebrugge så langt. Hvis det er nok til å transportere alle 14000 bestilte biler så betyr det at sistemann kan forvente sin bil fire eller fem uker etter 12. februar, da Glovis Courage forlot Pier 80. Dvs en gang i andre eller tredje uka i mars.

Det spennende blir altså å se om Golden Ray som ligger ved Pier 80 nå, eller det skipet som kommer etter Golden Ray, skal til Zeebrugge. Hvis det er tilfelle så vil sannsynligvis ikke alle biler ha blitt levert i Europa til midten av mars. Med andre ord, det beste hadde vært om vi nå fikk flere uker uten at det går flere skip mot Panama, siden det sannsynligvis betyr at alle 14000 bilene allerede er underveis.

De siste estimatene er vel ca 18.100 til Eruopa hvorav ca 5100 til Norge.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xIQU5qcBXdf6hZTzjLKc4e5Ps2oVDI-2ntaD6ZBJnh8/edit?fbclid=IwAR2evqIsYnJk6VqdFSojH53eQ0i5zje7mS3THZcrz-iUp7GaN9YdkpOqb-c#gid=1456924221

Jeg lurer jo også på om vi kan konkludere så, men det stemmer ikke med det at Tesla ringte meg uoppfordret tidlig og sa at min bil var på første båt!?

En annen teori er vel gjerne at det var såpass få av Captain bilene som skulle til Norge og at de dermed ble stående i Belgia og vente på Cosmos bilene:-(  (I det minste for de som skal til Vestlandet da de kan se ut som å gå på felles båt transport via Fjorline)

Er fortsatt i det uvisse på akkurat hvilken dato min skal utleveres, begynner å miste troa på neste uke.


Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Handyman

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 13. februar 2019, klokken 12:03
Er det slik at vi nå konkluderer med at bilene som var på Glovis Captain gikk til andre land i Europa og at de som skal utleveres i Drammen på lørdag kom med Glovis Cosmos? Hvis lørdagsbilene kom med Cosmos så gir det fire uker fra avgang fra Pier 80 til bilen er i hånda til fornøyde eiere. Hvis de kom med Captain så tok det fem uker.

Neste spennende spørsmål blir da, når går det siste skipet i denne første bølgen? Sist jeg sjekket var det ca 14000 biler bestilt til Europa, hvorav 5000 til Norge. Det er fem skip som har gått eller går til Zeebrugge så langt. Hvis det er nok til å transportere alle 14000 bestilte biler så betyr det at sistemann kan forvente sin bil fire eller fem uker etter 12. februar, da Glovis Courage forlot Pier 80. Dvs en gang i andre eller tredje uka i mars.

Det spennende blir altså å se om Golden Ray som ligger ved Pier 80 nå, eller det skipet som kommer etter Golden Ray, skal til Zeebrugge. Hvis det er tilfelle så vil sannsynligvis ikke alle biler ha blitt levert i Europa til midten av mars. Med andre ord, det beste hadde vært om vi nå fikk flere uker uten at det går flere skip mot Panama, siden det sannsynligvis betyr at alle 14000 bilene allerede er underveis.
Båten med bilene som kom til Drammen i dag, dro fra Zeebrugge før Cosmos ankom, så bilen må ha kommet med Captain. Alle bilene skal også gjennom kontroll og klargjøring i Zeebrugge så de må ha noen dager på kaia.
Forøvrig la City of Amsterdam fra kai i Drammen nå i retning Zeebrugge for å hente biler til Stavanger, Bergen og Trondheim. :-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lintho

Sitat fra: Handyman på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:06
Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 13. februar 2019, klokken 12:03
Er det slik at vi nå konkluderer med at bilene som var på Glovis Captain gikk til andre land i Europa og at de som skal utleveres i Drammen på lørdag kom med Glovis Cosmos? Hvis lørdagsbilene kom med Cosmos så gir det fire uker fra avgang fra Pier 80 til bilen er i hånda til fornøyde eiere. Hvis de kom med Captain så tok det fem uker.

Neste spennende spørsmål blir da, når går det siste skipet i denne første bølgen? Sist jeg sjekket var det ca 14000 biler bestilt til Europa, hvorav 5000 til Norge. Det er fem skip som har gått eller går til Zeebrugge så langt. Hvis det er nok til å transportere alle 14000 bestilte biler så betyr det at sistemann kan forvente sin bil fire eller fem uker etter 12. februar, da Glovis Courage forlot Pier 80. Dvs en gang i andre eller tredje uka i mars.

Det spennende blir altså å se om Golden Ray som ligger ved Pier 80 nå, eller det skipet som kommer etter Golden Ray, skal til Zeebrugge. Hvis det er tilfelle så vil sannsynligvis ikke alle biler ha blitt levert i Europa til midten av mars. Med andre ord, det beste hadde vært om vi nå fikk flere uker uten at det går flere skip mot Panama, siden det sannsynligvis betyr at alle 14000 bilene allerede er underveis.
Båten med bilene som kom til Drammen i dag, dro fra Zeebrugge før Cosmos ankom, så bilen må ha kommet med Captain. Alle bilene skal også gjennom kontroll og klargjøring i Zeebrugge så de må ha noen dager på kaia.
Forøvrig la City of Amsterdam fra kai i Drammen nå i retning Zeebrugge for å hente biler til Stavanger, Bergen og Trondheim. :-)

Så når jeg får beskjed om levering en plass mellom 1 og 10 mars, så er det sannsynlig at det er City Of Amsterdam sin første tur til Trondheim?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Handyman

#457
Tipper det. Datoene er hhv 17/2, 18/2 og 20/2.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GRS

#458
Sitat fra: Handyman på onsdag 13. februar 2019, klokken 21:28
(null)
Tipper det. Datoene er hhv 17/2, 18/2 og 20/2.

Bruker de bare 2 døgn fra Zeebrugge til Stavanger? Legger snart til (kl. 10.00) for påfyll. ;)

EDIT: Ser nå skipet gikk fra Drammen 13., så det stemmer helt sikkert. :)
TM3P sort/sort

bno

@Handyman m.fl.
Dere gjør en kjempejobb med oppdatering. Keep up the good work. Kjempe!!! :+1: :+1:

stranger1891

Det er bare kaos.

11.feb. fikk jeg mail fra Tesla delivery om at min bil i båten som dro fra Zeebrugge på vei mot Drammen og at de ringer meg snart.

Ringte dem i går 14.feb for å avklare situasjonen angå.betaling/levering, og da sa de at min bil ligger i Zeebrugge for klargjøring!!!

Herregud for en omstridende infomasjon

Til info. var nr. 20 reservert 31.03.16 og bestilte 05.12.18 (en av de første også)

lintho

Fikk nettopp beskjed (jeg ringte) om at bilen er på vei fra Zebrugge til Norge. Ikke hatt tesla før, og bestilte 5.januar i år. Fått VIN, og har betalt inn EK før jeg fikk endelig faktura(jeg klarer å regne ut det selv).
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

stranger1891

Sitat fra: lintho på fredag 15. februar 2019, klokken 09:34
Fikk nettopp beskjed (jeg ringte) om at bilen er på vei fra Zebrugge til Norge. Ikke hatt tesla før, og bestilte 5.januar i år. Fått VIN, og har betalt inn EK før jeg fikk endelig faktura(jeg klarer å regne ut det selv).

Kanskje min bil er i samme båten.

Vet du hva heter båten?

itje

Sitat fra: lintho på fredag 15. februar 2019, klokken 09:34
Fikk nettopp beskjed (jeg ringte) om at bilen er på vei fra Zebrugge til Norge. Ikke hatt tesla før, og bestilte 5.januar i år. Fått VIN, og har betalt inn EK før jeg fikk endelig faktura(jeg klarer å regne ut det selv).

Snakket du med delivery eller salg?
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

akseln

Det kommer to ganske store båter til Drammen de neste dagene. Begge har kapasitet på over 3.000 biler. Regner med de har med seg ganske mange M3.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA