Aero-hjulkapsler: Smak eller vane?

Startet av HCO, tor 10. jan 2019, kl. 13:29

« forrige - neste »

pekle

Så en svart med Aero IRL i dag, syns egentlig det så helt greit ut, med mulig unntak av at kapslene så ut til å være mer møkkete enn resten av bilen.

Vesel

Sitat fra: Tunk på ons 06. mar 2019, kl. 18:31
Tesla hevder selv at aero kapslene kan bedre effektiviteten med 10%. I mitt hode er det 10% bedre rekkevidde. For min del blir det å kjøre med kapslene på. Har aldri vært spesielt glad i å stå og lade. Skal være så ærlig at jeg synes felgene under kapslene ser litt bedre ut, men man blir kanskje vant til kapslene.
10% forskjellig tror jeg er i forhold til 19" Sport, og at det er forskjellen i felgenes størrelse som teller mer enn hjulkapslene i seg selv. Når det gjelder aero-kapsler på/av med samme felger tror jeg 1-3% er en mer realistisk forskjell ved "Norwegian highway"-hastighet, 80 km/t. Forskjellen øker ved økt hastighet, og på Autobahn tviler jeg ikke på at de kan utgjøre mer enn en neglisjerbar forskjell.

Jeg kommer til å beholde hjulkapslene på. Ikke fordi jeg tror det utgjør mye forskjell i effektivitet, men fordi bilen ser passe elektrisk og futuristisk ut med dem på.  8) Helst ville jeg hatt Sport-felgene i 18" størrelse pga støy og komfort, men det gikk jo ikke, så da ble det 18" aero.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA