Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VIN-nummer og produksjonsdato

Startet av ThomasEL, onsdag 09. januar 2019, klokken 20:38

« forrige - neste »

ThomasEL

Veldig så vanskelig det skulle være å finne ut akkurat når Leafen er produsert...

Produseres bilene alltid med kronologiske VIN-nummer?

Slik at en Leaf med høyere tall (de sju siste sifrene) i VIN-nummeret med sikkerhet er produsert ETTER en Leaf med lavere tall (siste sju sifre)?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

kaiat

Har hørt at VIN-nummer ikke nødvendigvis er kronologiske i forhold til når bilen triller ut av fabrikken. Den får tildelt VIN tidlig i produksjonsprosessen, og så kan ting som farge, utstyr o.l. endre rekkefølgen på vei igjennom - men det er neppe snakk om store avvik.

Hvor nøyaktig skal du ha det? Partsouq.com viser i alle fall måneden om jeg ikke husker feil.

ThomasEL

Er det flere som ikke finner bilen sin når man taster VIN-nummeret på partsouq.com??

Jeg får bare opp «ingen treff»

Jeg har for ordens skyld forsøkt å taste inn VIN-nr til noen andre Leafer (som har publisert sitt VIN-nr her eller på Facebook.) Da har jeg fått treff. Merkelig..!
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

kaiat

Det hender at noen biler ikke dukker opp der. Hvorfor aner jeg ikke. Har selv en Subaru som ikke kommer opp på Partsouq, selv om de har delekatalog for Subaru.

Men generelt sett funker Partsouq veldig bra.


Joltus

0011518 står med 03 2018. Fikk den i starten av mai.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA