Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?  (Lest 11836 ganger)

Polestar

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 172
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #30 på: Torsdag 01. August 2019, klokken 14:12 »
150kw hurtiglading er den promotert med, men den slippes bare med 78kw som deretter oppdateres via software på et senere stadie.
Hvor har du denne informasjonen fra?
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Chimp

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 935
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #31 på: Torsdag 01. August 2019, klokken 18:19 »
Ikke offisielt annet enn at en selger hadde sagt det ved forvisning.
Tror det var et par på Facebook som skrev det ifbm de hadde sett på bilen.
Jeg har sendt en mail til support for å avklare.

Chimp

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 935
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #32 på: Fredag 02. August 2019, klokken 12:35 »
Skal ikke ta det folk sier for god fisk, så da tilbakeviser jeg selv min forrige post ang halvert ladehastighet ved release. Dette er fra polestar support-mail:

Planen vår er å tilby 150kw DC ladning fra og med dag èn.  Per idag har vi ikke informasjon om ladekurven, informasjon om dette vil bli publisert på vår hjemmeside når det er klart.

batterimannen

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1154
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #33 på: Fredag 02. August 2019, klokken 18:53 »
Gikk innom konfiguratoren bare for moroskyld i dag https://www.polestar.com/no/cars/
De helgarderer seg skikkelig. Litt rart de har lansert konfigurator når de ikke har ting på plass ennå.

Sammendrag Målprisen Fra € 59,900

Ansvarsfraskrivelse

Juridisk ansvarsfraskrivelse
Polestar forbeholder seg retten til å gjøre endringer på all informasjon og alle elementer, f.eks. på sluttpriser, avgifter osv. Les gjennom vilkårene hvis du vil ha mer detaljert informasjon.

Bilde ansvarsfraskrivelse
Bildet gjenspeiler ikke nødvendigvis konfigurasjonen.

Forhåndsbestilling ansvarsfraskrivelse
Merk! Dette er en foreløpig, ikke endelig konfigurasjon. Ytterligere utstyrsalternativer kan bli tilbudt på et senere tidspunkt.

Ansvarsfraskrivelse på pris ved forhåndsbestilling
Denne prisen er veiledende, og kan endres ut fra lokale skatter og avgifter.

Foreløpig tekniske data ansvarsfraskrivelse
Alle tekniske og miljømessige data er foreløpige, og kan endres fortløpende frem til bilen er fullstendig sertifisert. Polestar forbeholder seg retten til å gjøre slike endringer.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021 (ventebil)
Bestilt: Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

PalEngh

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 70
    • Vis profil
Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #34 på: Lørdag 24. August 2019, klokken 10:45 »
Jeg har vært på PS HQ i Torslanda, og fikk en god omvisning av Alexander. Mine spørsmål med svarene fra Alexander er gjengitt under.
Dette er den samme bilen som ble benyttet på verdenslanseringen.

- Hvordan vil vegan-setene oppleves i forhold til klamhet og lufting?
    - De er ikke så ventilerte som seter med varm/kald vifte. Overflaten kan virke som den er impregnert/teflonbelagt. Positiv følelse, og de er tildels vannavvisende. Bra.
- Bekreftet hurtiglading på 150 Kw? Ja
- Vil den kunne oppgraderes? Nei
- On-board laderen (Type 2-lading) er på 11kW. Denne vil ikke kunne oppgraderes
- Nedleggbare bakseterygger? Ja 2/3 +1/3
- En testkjører i Sverige nevner i en kommentar at reell rekkevidde er 350-400 km.
    - Mest trolig rundt 450 km
- Lanseres med 78 KWh batteri. Polestar har kommentert til kunde at de vil oppgradere batteriene via Software på et senere tidspunkt?
    - Ikke oppgradering, men en kontinuerlig justering av strømforbruket i bilen. Derfor vil rekkevidden økes etterhvert som nye oppdateringer slippes.
- Når Tesla 3 er i en ulykke, blir kameraene rundt bilen aktivert og gjør opptak. Hvordan fungerer det her?
    - Tesla bruker kameraer til blant annet selvkjøring. Volvo/PS har montert flere radarer foran, bak, på siden og i frontruta for å overvåke omgivelsene.
    - 360 graders kameraer som i Volvo, og altså ingen videoopptak av hendelser (personvern).
- Trådløs Apple CarPlay? Ja.
- Regenerativ bremsing i flere nivåer med girspaken? Kan justeres i brukerpanelet i tre regenereringsnivåer pluss «0». Det er ingen «B»-nivå på girspaken. Regenerering skjer når gassen slippes (unntatt ved nivå «0») og når man bremser.
- Automatisk oppkobling i kjente WiFi-nett med automatisk oppgradering av apper og kjernesystemer?
    - Kjernesystemer oppgraderes via eget fabrikkmontert SIM-kort.
- Hvor hyppige blir oppdateringene?
    - De vil komme kontinuerlig og skjer i bakgrunnen helt automagisk.
    - Alle systemer, kart og software bilen benytter, oppgraderes gjennom det innebygde, fabrikkmonterte SIM-kortet. Oppgraderinger skjer automatisk i bakgrunnen.
    - Streaming med Spotify og oppdatert trafikkinformasjon i Google Maps, og andre Googletjenester og apper installert av brukeren benytter et kunde-betalt GSM-abonnement. Enten fra en tilkoblet mobil, eller et SIM-kort satt i den ekstra SIM-kortleseren i bilen.


- På langtur: hvordan hjelper navigasjonen meg med å planlegge lading?
    - Om man benytter den innebygde Google maps-navigasjonen (anbefalt) for å finne ruten mellom Fredrikstad og Torslanda, vil man kunne sette ønsket reststrøm ved ankomst, Google maps vil vise rekkevidden din fra start. Deretter vil ruten legges innom anbefalte ladestasjoner. Total reisetid vil inkludere lading på disse stedene, og tid, rekkevidde og ladestasjoner vil oppdateres underveis ettersom man bruker mer eller mindre strøm på reisen enn det estimerte.

- Støttes ISO 15118? Vehicle to grid communication interface er en internasjonal standard for å koble en bil til strømnettet «vehicle to grid» (V2G) kommunikasjonsgrensesnitt for to-veis lading/utladning av elektriske biler.
    - Vil ikke støttes. Bilen har ikke hardware for dette i dag.


Utstyr
* Hengerfeste. Ja.
* Takstativ/takboks. Ja.
* HUD. Nei, ikke fra starten.
* AWD. Performance pack.
* Oppvarmet ratt. Ja.
* Oppvarmet baksete. Ja, to soner.



Pål Engh
Straks PS2-eier
Kråkerøy
« Siste redigering: Lørdag 24. August 2019, klokken 10:55 av PalEngh »

awd

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #35 på: Lørdag 24. August 2019, klokken 19:10 »
Mye bra info PalEngh!
Er lite info å få fra Polestar, så kjekt med litt førstehåndsinfo fra noen som har sett bilen i virkeligheten.

Hvordan opplevde du kvaliteten på interiøret? Er det sammenlignbart med Volvo? Hvordan var setene å sitte i mtp komfort? God sidestøtte? Er det kunstig skinn som i TM3 eller en type stoff?

bno

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2627
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #36 på: Tirsdag 08. Oktober 2019, klokken 20:38 »
Tja, har lest flere steder hvor det refereres en makspris på 50 000 pund.
Blir spennende å se hva det koster, og ikke minst ekstrautstyret.

Performance pakken med Øhlins som vi fikk info om i dag på mail, virker tilsynelatende å være en "bra deal."
Et bra utgangspunkt vil ganske trolig bli en real kjøremaskin med performance pakken.

"For de som ønsker å heve en allerede forhøyet elbil til et enda høyere nivå, er det Performane-pakken. Med Brembo-bremser, Öhlins DFV-dempere og mer, er Performance-pakken en redefinisjon av ytelse, og mer holistisk enn bare akselerasjon (selv om det også er viktig). Og den er tilgjengelig for 50.000 kr. Husk at du kan gjøre endringer når det er tid for å bekrefte bestillingen din i starten av 2020."

https://www.youtube.com/watch?v=ejnSGC4hM9U
« Siste redigering: Tirsdag 08. Oktober 2019, klokken 20:57 av bno »

Chimp

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 935
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #37 på: Torsdag 10. Oktober 2019, klokken 14:21 »
Er det noen form for Park pack på ps2?
Da tenker jeg ikke pipelyd foran og bak eller 360 kamera, men semi-autonomt i den forstand at bilen ser en parkeringsplass og så må du bytte mellom frem og revers når bilen sier det, men den styrer selv. Evt at den også gjør byttet mellom frem/revers selv.

PalEngh

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 70
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #38 på: Torsdag 10. Oktober 2019, klokken 14:38 »
Er det noen form for Park pack på ps2?
Da tenker jeg ikke pipelyd foran og bak eller 360 kamera, men semi-autonomt i den forstand at bilen ser en parkeringsplass og så må du bytte mellom frem og revers når bilen sier det, men den styrer selv. Evt at den også gjør byttet mellom frem/revers selv.
Tar jeg ikke feil, kan du lese mer om de ulike funksjonene hos Volvocars.no eller denne filmen
https://youtu.be/mx0XsSgTgFQ


Søk etter funksjonene hos Volvo. De er trolig helt identiske


Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

Dag_Erik

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 67
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #39 på: Torsdag 24. Oktober 2019, klokken 11:44 »
Åpningsposten i denne tråden nevnte bruk av eksisterende volvoverksteder for servicehåndtering. Det er et interessant poeng. Er det noen som har mer informasjon om dette?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

bno

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2627
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #40 på: Torsdag 24. Oktober 2019, klokken 11:52 »
Det er slik det blir . Volvo tar den biten og bedre kan det vel kanskje ikke bli. Når de også henter bilen og levere tilbake så er det toppers.

Trond.m

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7753
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #41 på: Mandag 28. Oktober 2019, klokken 16:22 »
Var å så på Polestar 2 i dag. Ble egentlig litt skuffet. Mer billig plast enn jeg forventet, men de sier at produksjonsutgaven blir mye bedre. Det synes jeg at jeg har hørt før, så det må tas med en klype salt.
Tenkte å sjekke DAB radioen, men fikk ikke noe særlig ut av det. Polestar representanten sa at de baserte seg på radio apper fra de forskjellige radiostasjonene, men da tenker de vel på strømming over Internett. Bortsett fra kjøreegenskaper, så betyr en god bilradio mye for meg, så det blir tommel ned. Blir interessant å se hvordan XC40 løser dette. Er ikke sikker på at denne satsingen på Google og standard appen nødvendigvis er en fordel i forhold til integrert radio med fysiske knapper. Kall meg gjerne gammeldags, men det enkleste viser seg ofte å være det beste. Ligger an til snarlig avbestilling.

hELgenen

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4398
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #42 på: Mandag 28. Oktober 2019, klokken 16:42 »
Er det ikke DAB i bilen?

Trond.m

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7753
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #43 på: Mandag 28. Oktober 2019, klokken 16:51 »
Er det ikke DAB i bilen?
Det er det nok, selv om jeg ikke så noe i nærheten av en DAB radio slik jeg er vant til fra andre biler. Det er vel nokså enkle greier på Model 3 også. Liker å få programbilde, bilde av artist / album ved musikkavspilling etc.

hELgenen

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4398
    • Vis profil
Sv: Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?
« Svar #44 på: Mandag 28. Oktober 2019, klokken 17:11 »
Er det ikke DAB i bilen?
Det er det nok, selv om jeg ikke så noe i nærheten av en DAB radio slik jeg er vant til fra andre biler. Det er vel nokså enkle greier på Model 3 også. Liker å få programbilde, bilde av artist / album ved musikkavspilling etc.

Enig. Men jeg bruker spotify  og med Android Auto fungerer jo det som fjell. Men må ha DAB også.