Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppfordring: Melde ut av FB-gruppa!

Startet av snd, onsdag 09. januar 2019, klokken 00:02

« forrige - neste »

Tin

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 15. januar 2019, klokken 20:40
Sitat fra: Tin på tirsdag 15. januar 2019, klokken 20:36
Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 15. januar 2019, klokken 20:29
Forskjellen er at Jim spurte om det var greit før han la det ut på Teslanytt, og at alle andre får legge ut sin kode som kommentar under. Helt åpent, og alt samlet på et sted

Haha, same same spør du meg. Gjort mye bra han, men man kan ikke rakke ned på andre for så hive seg på bølgen....
Ja det ble jo bare komisk. Først (berettiget) kritikk av av andre grupper fordi de bruker gruppene til å melke referrals. Deretter gå hardere ut selv og poste sin egen link sticky til medlemmer som har betalt for å være medlem. Det er bare så ufattelig flaut. Alle forstår at han har lyst på roadster og nå bruker han gruppen sin for å nå målet.
Da burde han vært tydelig på det fra dag 1 og sagt at gruppen skal brukes for å skaffe referral premier fra Tesla.
Nå valgte han også å slette all kritikk. Og det å la brukere poste sine i en endeløs tråd er jo en dårlig spøk. Det er hans kode som står midt i fleisen sticky.

Skal han berge et snev av integritet må han refundere medlemsavgiften til alle medlemmene. Jeg har bedt om det nå. Spent på om jeg må kjøre krav via bank eller om han rydder opp frivillig.

Enig. Skal lobby for at de jeg kjenner iaf slutter å betale. Helt greit å legge ut koden for min del, men å gjøre det etter rakket ned på alle andre.... say no more.

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 15. januar 2019, klokken 20:40
Først (berettiget) kritikk av av andre grupper fordi de bruker gruppene til å melke referrals. Deretter gå hardere ut selv og poste sin egen link sticky til medlemmer som har betalt for å være medlem. Det er bare så ufattelig flaut. Alle forstår at han har lyst på roadster og nå bruker han gruppen sin for å nå målet.
Da burde han vært tydelig på det fra dag 1 og sagt at gruppen skal brukes for å skaffe referral premier fra Tesla.
Nå valgte han også å slette all kritikk.
Dette er helt utrolig dårlig. Spesielt å bare slette tråden og late som om ingen ting har skjedd. Som du sier, total mangel på integritet.

Har hele tiden synes Teslanytt stort sett har vært reposting av nyheter fra andre kanaler som man får allikevel, samt rimelig dårlig begrunnede gjetninger og spekulasjoner.

Men Jim har hele tiden jobbet for å skaffe medlemsfordeler, og satt medlemmene foran med referals. Helt til dette. Det er over og ut for meg ihvertfall.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Toalmar

Enda en god grunn for at jeg ikke skal på Facebook med det første......
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Ellemelle

Sitat fra: Teslanytt på onsdag 09. januar 2019, klokken 04:27
og han ødelegger dette bare pga at han skal ha ut sin egen henvisnigskode.
Ja, for du ville vel aldri funnet på noe sånt?

danielfiko

#64
Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 15. januar 2019, klokken 20:29
Forskjellen er at Jim spurte om det var greit før han la det ut på Teslanytt, og at alle andre får legge ut sin kode som kommentar under. Helt åpent, og alt samlet på et sted

Og det var åpenbart ikke greit for mange av gruppens medlemmer, men han valgte å snu ryggen til disse, slettet all kritikk og postet sin kode likevel. I hans innlegg i denne tråden skriver han "Teslanytt deler ut random koder fra betalende medlemmer så det er uaktuelt å hjelpe kun en person", for så å gjøre akkurat dette. Prisen for et moralsk kompass er tydeligvis en Tesla Roadster.

Trådstarter bør vel legge ved link til Teslanytts Facebookgruppe i listen over grupper med "Nord-Korea stemning og en admin med dobbeltmoral. "

GOS

Sitat fra: danielfiko på tirsdag 15. januar 2019, klokken 23:17
I hans innlegg i denne tråden skriver han "Teslanytt deler ut random koder fra betalende medlemmer så det er uaktuelt å hjelpe kun en person", for så å gjøre akkurat dette.

Jeg stilte han spørsmål på FB hvordan han kunne vise oss at så virkelig skjedde og at det ikke var hans som titt og ofte ble valgt.....men den ble selvfølgelig ikke besvart og mitt spørsmål ble slettet.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Krizz

Det er vel bare å få rapportert denne egosentriske armin fra Model 3 gruppa som han er diktator over?

Ganske sikker på at han bryter med Tesla sine retningslinjer ifht henvisningsprogrammet.


Om alle gjør dette så skal du nok set at det ikke blir no roadster på han.
Ser også han selger laderen han har fått gratis på finn for 6000,-

hELgenen

Virker som en snodig skrue som i bunn og grunn tenker ensidig på hva han kan få ut av dette.......
Det er jo denne stereotypen Tesla eiere dessverre blir satt i bås med...."Meg,meg,meg...og kun meg..."


Klykken

Sitat fra: hELgenen på onsdag 16. januar 2019, klokken 07:28
Det er jo denne stereotypen Tesla eiere dessverre blir satt i bås med...."Meg,meg,meg...og kun meg..."
Det går ikke an å si noe om en person kun basert på hvilken bil h*n kjører. I så fall blir kvinnfolket mitt utsatt for en del hets. Og det blir hun ikke - heller ikke meg.

Men på forum og kommentarfelt på nett kan det selvsagt virke slik. Verden er mer nyansert enn som så. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Ja det finnes faktisk folk som er så trangsynte at de mener dette representerer typisk Tesla-eier. Jo mindre man vet, jo lettere er det å forholde seg til verden  :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Krizz på onsdag 16. januar 2019, klokken 07:21
Det er vel bare å få rapportert denne egosentriske armin fra Model 3 gruppa som han er diktator over?

Ganske sikker på at han bryter med Tesla sine retningslinjer ifht henvisningsprogrammet.


Om alle gjør dette så skal du nok set at det ikke blir no roadster på han.
Ser også han selger laderen han har fått gratis på finn for 6000,-

Retningslinjer sakset fra Tesla sine nettsider:

Ikke OK:
Reklame
Søppelpost
Noe misvisende eller irriterende
Biografier på sosiale medier
Betaler eller tilbyr insentiver for bruk av koden din


OK:
YouTube-kanaler
Informasjon- og fan-nettsider
Deling på sosiale medier

Nå skal ikke jeg hente ut noen her på forumet (eller på facebook for den saks skyld) men flere og minst en av dere som har kommentert på denne tråden tilbudte meg en vare mot å bruke deres kode når vi vurderte Model S (men endte med Model 3). Så dobbeltmoralen lever i beste velgående.  :police:

Jeg fikk en gang et kamera som kompensasjon for en del surr med en bestilling hos Komplett. Dette solgte jeg på Finn.no, ser ikke problemet med at man selger noe man ikke har bruk for(?).

Jeg synes dette er som allerede nevnt storm i vannglass. Fyren har funnet en nisje og er admin over en stor gruppe. Han var først / tidlig ute, get over it.

Øyvind.h

Sitat fra: Mikalv på onsdag 16. januar 2019, klokken 08:40
Jeg synes dette er som allerede nevnt storm i vannglass. Fyren har funnet en nisje og er admin over en stor gruppe. Han var først / tidlig ute, get over it.
Issuet i dette tilfellet er at han hele veien har påberopt seg å være ryddig. Han har kritisert andre for kodedeling, gruppens inntekter skulle komme fra medlemsavgift.
Dette handler ikke om å være "tidlig ute/først", ei heller om det er fortjent eller ei.
Det handler om å ha et snev av integritet. Gruppen er bygget opp på falske premisser. Betaling er mottatt på falske premisser.

Tenk om leder av TOCN plutselig benyttet TOCN som sin private melke-kanal for referrals?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. januar 2019, klokken 08:50
Issuet i dette tilfellet er at han hele veien har påberopt seg å være ryddig. Han har kritisert andre for kodedeling, gruppens inntekter skulle komme fra medlemsavgift.
Dette handler ikke om å være "tidlig ute/først", ei heller om det er fortjent eller ei.
Det handler om å ha et snev av integritet. Gruppen er bygget opp på falske premisser. Betaling er mottatt på falske premisser.

Nå har jeg kommet relativt sent til bords her, så beklager om jeg har oversett noe. Men i "om" teksten til gruppa står det jo klart og tydelig: "Dette er heller ikke en salgsannonse eller en plattform for hver og én å kunne dele sine referralkoder. Til sånt finnes det andre grupper."

Om admin sin refferalkode finner veien til eksempler (som er det eneste jeg har sett) så ser jeg virkelig ikke problemet med det. Som nevnt tidligere har jeg blitt kontaktet av folk herfra og på FB når jeg har stilt spørsmål om Tesla Model S/M med tilbud om varer mot refferal. Admin i gruppa kontaktet meg også men ordlyden var avslappet og fint og jeg synes at det er en fin balansegang mellom en forespørsel om å gjøre vedkommende en tjeneste og mine interesser.

Dette med medlemsavgift har jeg ikke fått med meg, derav dette med "sent til bords". Når kostet det penger for å være med i gruppa?

Jeg vet Facebook er i ferd med å rulle ut en test på dette, men meg bekjent har det ikke vært noen automatikk for admin å ta betalt for slikt.


Øyvind.h

Det er mulig å melde seg inn i FB gruppen uten å betale medlemsavgiften, men besøker du Teslanytt.no kan du lese mer om organisasjonen/klubben.
Admin har nå valgt å poste sin kode sticky øverst på siden som fast kunngjøring og bruke gruppen som sin annonseringsplass. Altså ikke som en nyhet som forsvinner nedover siden. Og ved å be alle om å legge inn sine koder i en eviglang tråd under sitt eget innlegg sørger admin for å holde sin kode høyt og mye lest.

At folk her på forumet forsøker å kjøpe koder får så være. Bare å rapportere dem til referral teamet. Men det har ikke noe med saken å gjøre.
Her er situasjonen snudd på hodet. Admin som mottar medlemsavgift benytter gruppen for privat vinning. Tidligere hevdet han at han forsøkte å skape seg en arbeidsplass og bygge opp dette som en seriøs klubb. Men når han så at en Roadster kunne bli oppnåelig kastet han prinsippene på båten.
Han har jo sågar vært aktiv i denne tråden...

Sitat fra: Teslanytt på onsdag 09. januar 2019, klokken 04:27
Etter det begynte han å kopiere det jeg gjør på Teslanytt som er å ordne gode rabattavtaler til betalende medlemmer. Jeg prøver å lage meg en arbeidsplass med Teslanytt og han ødelegger dette bare pga at han skal ha ut sin egen henvisnigskode.

Jeg oppfordrer også alle til å melde seg ut
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Mikalv på onsdag 16. januar 2019, klokken 08:40
Ikke OK:
Betaler eller tilbyr insentiver for bruk av koden din

Da er det mange i referral-tråden her som ligger tynt an. Det hagler jo av dem som tilbyr ladestasjon, penger, dashcam og andre ting for at folk benytter deres link.  :police:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA