Hva bør man se opp for og prioritere ved kjøp av brukt Model S?

Startet av elmer71, man 07. jan 2019, kl. 17:27

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Jeg ville vurdert å fått tak i en bil med utvida garanti, enten kjøp fra Tesla eller finn en på finn.no som har gått under 100k eller har kjøpt på det. Da er du sikra for de kjipeste utgiftene som ny touchskjerm, klimaanlegg, dørhåndtak og luftfjæring.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Stark

Jeg er i prosessen med å finne meg en ca 1år gammel S75D, men syntes det er veldig vanskelig å finne ut hva slags utstyr de forskjellige har. Selgere påstår også mye forskjellig.

Info fra selger:
SitatBilen er registrert  12.2017. Perlehvit Multi-Coat lakk, 12000km, sort delskinn interiør, sort taktrekk, glasstak, luftfjæring, aktivert Autopilot(usikker om det er 2 eller 2.5). sommerfelgene er sorte 21 turbin(brukt kun 1 sesong). Vinterhjulene er grå 19 Turbinfelger med Nokian piggfrie dekk(kjøpt i November).

Jeg tror at HEPA er med alle nyere Tesla modeller. Når det Gjelder HIFI, vi har kjørt Tesla i 3 år og hatt Tesla både med og uten HIFI og kan ikke merke noe forskjell.

Har ca. kr.639900,- i restgjeld og kan la bilen gå for den prisen.

Stemmer det at HEPA var standard på Model S produsert i desember 17? Om dette var i perioden hvor premium pakken var blitt standard, så ville vell den da også hatt vinterpakke og HIFI? Har Hepa noen gang vært standard utenfor premiumpakken?

Noen tanker om prisen her? Syntes det ser ganske gunstig, selvom jeg er keen på varme i ratt, HEPA og Hifi...

OlaM

Sitat fra: Stark på tor 24. jan 2019, kl. 13:46
Jeg er i prosessen med å finne meg en ca 1år gammel S75D, men syntes det er veldig vanskelig å finne ut hva slags utstyr de forskjellige har. Selgere påstår også mye forskjellig.

Info fra selger:
SitatBilen er registrert  12.2017. Perlehvit Multi-Coat lakk, 12000km, sort delskinn interiør, sort taktrekk, glasstak, luftfjæring, aktivert Autopilot(usikker om det er 2 eller 2.5). sommerfelgene er sorte 21 turbin(brukt kun 1 sesong). Vinterhjulene er grå 19 Turbinfelger med Nokian piggfrie dekk(kjøpt i November).

Jeg tror at HEPA er med alle nyere Tesla modeller. Når det Gjelder HIFI, vi har kjørt Tesla i 3 år og hatt Tesla både med og uten HIFI og kan ikke merke noe forskjell.

Har ca. kr.639900,- i restgjeld og kan la bilen gå for den prisen.

Stemmer det at HEPA var standard på Model S produsert i desember 17? Om dette var i perioden hvor premium pakken var blitt standard, så ville vell den da også hatt vinterpakke og HIFI? Har Hepa noen gang vært standard utenfor premiumpakken?

Noen tanker om prisen her? Syntes det ser ganske gunstig, selvom jeg er keen på varme i ratt, HEPA og Hifi...

Premiumpakken ble standard i juli 2018, HIFI ble en del av premiumpakken midt i 2017 eller noe sånt. Så hvis han ikke har HiFi, har den helt sikkert ikke HEPA heller. Det er jo mulig å ettermontere selve filteret, men du får ikke biohazard mode, i den grad det er viktig. Prisen er sikkert kurant, men det er mange biler på markedet. Bedre å kjøpe akkurat det du har lyst på.

Og ja, Finn-selgere er svært forvirret. Så en som påsto bilen kom med HiFi-pakke, selv om den ikke sto på fakturaen og det var ingen sub i bagasjerommet. Også merkelig mange som skriver 79 kW fordi det står i vognkortet, men ikke det modellnavnet som står på bakluka eller på skjermen.
'21 3LR

geear

Tror ikke det var blitt standard da, og har den ikke hifi så har den heller ikke hepa, siden det er en del av samme endringen der premium ble standard. Om den har hepa kan han uansett se ved å trykke seg inn på klimaet og se om han har Bioweapon defence mode-knappen (se vedlegg, riktig nok fra v8, men uansett).

Stark

Takk for svar! Finnes det virkelig ingen tjeneste hvor man kan søke opp utstyr til biler med VIN nr?

JorEl

Nå kan man også kjøpe HEPA-filter med Bio-D-M $500.
https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-s-hepa-air-filtration-upgrade.html
(Upgrade your Model S with HEPA Air Filtration for the freshest cabin air available. This package includes Bioweapon Defense Mode firmware as a feature of the HEPA system, and comes with a new HEPA filter.)

Om du finner bilen du vil ha, men mangler dette, hadde jeg ringt Tesla-Norge.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

dejavu

Sitat fra: Stark på tor 24. jan 2019, kl. 14:04
Takk for svar! Finnes det virkelig ingen tjeneste hvor man kan søke opp utstyr til biler med VIN nr?
https://teslascout.com/view.php?vin=5YJSA3H13EFP24164&lang=en&measuring=miles

Her er det oversikter,men tror det gjelder bruktbiler fra Tesla selv.

Mod.3,2021,AWD,HF

kamuflars86

Her er en tjeneste som jeg har brukt for å få oversikt over inventories. Husk at selger som oftest sitter på flere inventories.

Håper det er ok at jeg deler denne på forum, hvis ikke så må forum admin gjerne slette innlegget.

https://tesla-info.com/NO/inventory.html

MyMuffin

Du gjør deg selv iallefall en god tjeneste å kjøpe en bil uten irriterende småfeil som selger argumenter med at går på garanti.

Masse rapporter om halvår lange ventetider for fiks av småfeil og service.

Blir spennende med flere tusen model 3 som snart ankommer...
2026 Model Y Juniper
2024 Model 3 LR Highland - Solgt i 2025
2022 Model Y (familietralla) - Nå konebil
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Stark

Sitat fra: MyMuffin på tor 24. jan 2019, kl. 20:11
Du gjør deg selv iallefall en god tjeneste å kjøpe en bil uten irriterende småfeil som selger argumenter med at går på garanti.

Masse rapporter om halvår lange ventetider for fiks av småfeil og service.

Blir spennende med flere tusen model 3 som snart ankommer...

Det er sant. Tror du S75D prisene på bruktmarkedet vil falle?
Det er jo to ganske forskjellige biler, men likevel vil vell mange som ikke har behov for en S bytte den med en 3. Samtidig så er jo S75D tatt ut av prod, som kan bety en verdiøkning. Mange faktorer ute å går..

Wibla

Er nok ganske mange som bytter inn sin halvgamle S i en model 3 utover nå, så det kan bli spennende tider på bruktmarkedet.
2018 Tesla Model S 75D

Motorwatt

Kommer litt an på motivasjonen for at man kjøpte en S. Forståelig hvis det var rekkevidde, men helt uforståelig å bytte i en Model 3 hvis man kjøpte Sen på grunn av plassen. Jeg tror også S75D vil være attraktiv som bruktbil.

emurof

Nå får man jo ikke kjøpt 75D fra Tesla lenger, så de som vil ha en litt større bil må enten på bruktmarkedet eller betale mye mer for 100D.

Model 3 presser sikkert bruktprisene på Model S ned, mens det at Model S er så dyr ny nå presser bruktprisene litt opp antar jeg.

jorgen.jevne

For oss som har to (litt større) barn som ikke trenger hjelp i barneseter lenger, er mye på ski/fjell og tur, så er S-en den PERFEKTE familiebil. Men det hender ikke sjelden at den er pakket STAPPFULL (stort sett hver helg faktisk, inkl i dag før avreise på hytta). Følgelig vil ikke Model 3 være i nærheten. Jeg tror og håper at S75 modellene vil holde seg OK i pris (noe fall må det jo være, det er jo ikke den samme unike situasjonen som for et par år siden), og at Model 3 vil snarere bety hardere konkurranse for de andre elbilene (leaf 60, Kona, Niro osv.), og ikke minst være en reell konkurrent til premiummerkenes "billigbiler".

Blir spennende!

Klykken

Sitat fra: emurof på fre 25. jan 2019, kl. 10:39
Nå får man jo ikke kjøpt 75D fra Tesla lenger, så de som vil ha en litt større bil må enten på bruktmarkedet eller betale mye mer for 100D.

Model 3 presser sikkert bruktprisene på Model S ned, mens det at Model S er så dyr ny nå presser bruktprisene litt opp antar jeg.
Er noen hundre i inventory, ser det ut til. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA