Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Angående rekkevidde

Startet av elektro, fredag 04. januar 2019, klokken 19:59

« forrige - neste »

Espen W

Sitat fra: AJ82 på tirsdag 22. januar 2019, klokken 18:03


Det er nok ganske reelt for endel av oss på østlandet også, ikke alle som bor i Oslo og kjører motorvei til fjellet.

Jepp, oss med hytte i Hallingdalstraktene f.eks.

Øyvind.h

Ja tur til eks Nesbyen gir mer sympatisk forbruk enn Gudbrandsdalen med snart firefelts helt til Moelv og deretter Øyer.
Spent på om det faktisk blir 120-soner der som de diskuterer nå. Potensielt ned mot 1:45 kjøretid dør til dør da.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tellus

Nå regner jeg med at alle tester blir i fartsgrense hvis mulig. Blir litt for dumt at man skal ligge x kilometer over.
Det kommer til å bli drøssevis av motorveitester fra hele Europa. Kan ikke se behovet for å gjøre akkurat dette i Norge. At det er litt kaldere her utgjør ikke all verdens forskjell. Det vi i Norge trenger er skikkelig landeveiskjøring om vinteren. Oslo-Geilo f.eks. Eller Bergen - Beitostølen osv.

Øyvind.h

Du kan kalle det dumt, men på E6 ligger svært mange litt over. Dvs eks 120 i 110-sonen. Audi er i så måte ikke underrepresentert i venstrefeltet.
Men det ene utelukker ikke det andre. Jeg ser gjerne begge deler og kommer ikke til å bagatellisere ønske å se forbruk i 60kmt og plussgrader selv om jeg vil se minusgrader og firefelts klasse A motorvei.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013


Tellus

27. februar ?

Når skal Audi egentlig begynne å levere fra seg biler til de som venter ? Først til sommeren ? Lite vits i vintertester da  :)

JanIvar

Da blir det uansett ingen signering før mars her nei. Må være frustrerene å være markedsperson i Møller og fremstå som Komiske Ali pga. idiotiske diktat fra Audi AG.

Imagine

Sitat fra: Tellus på onsdag 23. januar 2019, klokken 00:05
27. februar ?

Når skal Audi egentlig begynne å levere fra seg biler til de som venter ? Først til sommeren ? Lite vits i vintertester da  :)

Hehe ja, godt poeng. Ganske snodig da mange journalister ellers har oppgitt både rekkevidde og kjøreegenskaper i tester til nå. F eks Autogefuhl og AMS.
I min kontrakt på e-tron limited står det levering uke 9 og senest uke 12.
27. Februar er jo uke 9...

hemi

Audi vil sikre seg absolutt alle salg, før resultater kommer ut hvor flaut kort den går? for da forsvinner salgene..?

Om de hadde vært stolte av bilen hadde de jo latt folk publisere faktiske tall under faktiske forhold ikke alt dette namibia og dubai tullet.

Kontakter min audi kontakt i morgen, om dette med sperrefrist stemmer kommer jeg nok til å avbestille og droppe egenspec. Det skulle jo åpne til uka, men vi vet jo stadig ikke hvor langt bilen går i norge.

z4rd

Ikke overraskende. Er det noen som kan finne på slike ting, så er det Audi.
Personlig mener jeg dette er nok en grunn til å ikke gi pengene sine til Audi. De demonstrerer helt tydelig hvor lite fremoverlente de er. Triste greier... uansett hvor fin og bra bilen måtte være..
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 22. januar 2019, klokken 16:58
Ideelt sett skulle jeg sett hvordan den klarer seg til typisk hyttedestinasjon nå. Dvs i 10-15 minusgrader, vesentlig andel 120+ samt 7-800 meter stigning totalt.
Regner definitivt med den klarer dette med glans.
Klarer hva med glans? 10-20-30 mil? Selv har vi 25 mil med 800+ høydemeter og 5 mil med motorvei. Om vinteren ville ikke dette gått med X75, tviler på at etron er komfortabelt innenfor dette uten sparekjøring om vinteren.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Audi kunne vel spart oss for 20.000,- pr bil og levert biler flere måneder før hvis de hadde kuttet ut all den tullete markedsføringen. Namibia, Dubai, Davos, oppbygget terrengløype i treverk...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

SurSnasen

Sitat fra: z4rd på onsdag 23. januar 2019, klokken 06:30
Ikke overraskende. Er det noen som kan finne på slike ting, så er det Audi.
Personlig mener jeg dette er nok en grunn til å ikke gi pengene sine til Audi. De demonstrerer helt tydelig hvor lite fremoverlente de er. Triste greier... uansett hvor fin og bra bilen måtte være..

Når fikk media publisere tester av Model X? Model 3? Jaguar I-Pace?
Når fikk Teslabjørn låne bil av Tesla for å teste Model X? Model 3? Når fikk han bil av Jaguar for å teste I-Pace?
Og i samme øvelse: når fikk første kundene sine biler?

For øvrig: demobiler er antatt å være klar i begynnelsen av februar. Da vil det være ganske mange som får testet.

AJ82

Sitat fra: StianSoppsan på onsdag 23. januar 2019, klokken 07:59
Sitat fra: z4rd på onsdag 23. januar 2019, klokken 06:30
Ikke overraskende. Er det noen som kan finne på slike ting, så er det Audi.
Personlig mener jeg dette er nok en grunn til å ikke gi pengene sine til Audi. De demonstrerer helt tydelig hvor lite fremoverlente de er. Triste greier... uansett hvor fin og bra bilen måtte være..

Når fikk media publisere tester av Model X? Model 3? Jaguar I-Pace?
Når fikk Teslabjørn låne bil av Tesla for å teste Model X? Model 3? Når fikk han bil av Jaguar for å teste I-Pace?
Og i samme øvelse: når fikk første kundene sine biler?

For øvrig: demobiler er antatt å være klar i begynnelsen av februar. Da vil det være ganske mange som får testet.

Tesla er jo rå på kommunikasjon. Ingen som vet fra uke til uke hva som skjer... Men tror de kundene er blitt vant til så mye rart at det er helt i orden.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Imagine

#194
Sitat fra: hemi på onsdag 23. januar 2019, klokken 00:28
Audi vil sikre seg absolutt alle salg, før resultater kommer ut hvor flaut kort den går? for da forsvinner salgene..?

Om de hadde vært stolte av bilen hadde de jo latt folk publisere faktiske tall under faktiske forhold ikke alt dette namibia og dubai tullet.

Kontakter min audi kontakt i morgen, om dette med sperrefrist stemmer kommer jeg nok til å avbestille og droppe egenspec. Det skulle jo åpne til uka, men vi vet jo stadig ikke hvor langt bilen går i norge.


Dette går vel mest på de forventningene som er bygget opp av kunder og andre på Facebook og når journalister skal ha bil for test. Og man forventer å få alt med en gang. Osv..
TeslaBjørn sier at det sannsynligvis er et rent mediafokus og at de er redd for å tulle det til for de største mediebyråene. Audi og markedsføring har tross alt lang historie.
Hylekoret i Norge er de nok ikke vant til og det blir lite i store sammenhenger.

Det er dessuten ingen som tvinger folk til å kjøpe denne bilen, men det kan bli lang leveringstid for de som venter til info er ute.
TeslaBjørn sier det ikke er grunn til å avbestille bilen.

Det er en annonym kilde som har sagt til administratoren på Facebook som har kjørt etron på 3 langturer som sier bilen har 25-26kwh forbruk på fint vinterføre og 30kwh på dårlig. Det blir 270-360km. Omtrent som model S75d. Høye hastigheter er jeg dog mest spent på.

Men om testene kommer uke 9 kan jeg like greit teste selv og heller glede meg til bilen kommer i min garasje.

Sikkert kjekt å ha en Panamera turbo med bensinmotor ved siden av  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA