Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kampanje på i3 120ah

Startet av Kires, fredag 04. januar 2019, klokken 10:11

« forrige - neste »

Samco

Får se hva framtiden bringer men er litt i tvil om jeg går neste gang for en 120 er et lade hastighet race nå og i3 med 50kw var bra i sin tid. Men ....

Trond.m

Juridisk har naturligvis BMW full rett til å sette ned prisen på produktet når de vil. Å innføre «kampanje» pris rett etter introduksjon er imidlertid veldig utklokt med tanke på å beholde lojale kunder som har stått i kø for å kjøpe den nye modellen.
Spesielt irriterende er det at min forhandler først fortalte at prisen for 120 Ah var uforandret, og jeg ga da en muntlig bekreftede. Så kom en kontrabeskjed og da var prisen satt opp mer enn noen hadde ventet. Og nå, rett før levering av min i3S så kommer beskjeden om at prisen er satt ned. Det store spørsmålet er da om biler som ikke er fakturert vil få ny og lavere pris ?

hELgenen

Har opplevd å tape 30k på denne måten. Forhandler satte ned prisen samme dag som jeg hentet den. Veldig irriterende å punge ut 30k ekstra,men lite jeg fikk gjort med det. Verre er det kanskje at forhandler ikke gidder å svare på tekniske spørsmål etter levering. Når forhandler glemmer deg så fort bilen er levert og ikke gidder å svare på enkle spørsmål så mister de i alle fall meg som kunde. 

arthur

Er det bare jeg som opplever at julepresangene jeg kjøpte før jul er til salgs nå til halvparten av prisen jeg betalte?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Ingeniøren

Sitat fra: arthur på fredag 04. januar 2019, klokken 21:06
Er det bare jeg som opplever at julepresangene jeg kjøpte før jul er til salgs nå til halvparten av prisen jeg betalte?

:+1: :) ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

Sitat fra: hELgenen på fredag 04. januar 2019, klokken 21:01
Verre er det kanskje at forhandler ikke gidder å svare på tekniske spørsmål etter levering. Når forhandler glemmer deg så fort bilen er levert og ikke gidder å svare på enkle spørsmål så mister de i alle fall meg som kunde.
Samme her. Kjøpte vår 2014 ny i Verdal. Bare rot etter bilen ble overlevert. Mye mer service hos Tesla, og den kjøpte jeg brukt av en privatperson
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Foremost

Hva med oss som fortsatt venter på levering, og har ennå ikke betalt? Kan vi få forhandleren til å redusere prisen i kontrakten?

Trond.m

Sitat fra: Foremost på lørdag 05. januar 2019, klokken 03:07
Hva med oss som fortsatt venter på levering, og har ennå ikke betalt? Kan vi få forhandleren til å redusere prisen i kontrakten?
Er redd kontrakten er bindende, så hvis de skulle gjøre det vil det være som «goodwill».

Imagine

#23
Sitat fra: Mr Oizo på fredag 04. januar 2019, klokken 18:36
Begynner å bli mye inventory til salgs på i3 nå. Ny Charge Pro 120 ah får man fra 370. Mange, mange i3S-94 i klassen 340-380, fullt utstyrt som ser ut til å ha vært demo og utstilingsbiler. Når de nå kjører Charge+ 120ah til 350 for ny bil, kan det være de må kutte ganske vesentlig for å få noe bevegelse på alle disse S-versjonene.

Ligger jo en mørk blå i3S 94 fully charged med 19.000km til kr 319.000 nå (ikke min). Den burde jo gått fort...
Og to stk til 330. Så i3 er i «fritt fall» verdimessig nå. Litt på tide da prisene har vært kunstige høye og min forrige bil tapte jeg bare 11.000kr på på ca 9 måneder og 10.000km. Det var en hyggelig «bonusrunde» jeg ikke kunne regne med, men som jeg hadde flaks med timingen.

Det er jo kanskje bra at folk tenker seg litt mer om fremover ved kjøp av ny bil. For en ny bil skal jo mest sannsynlig falle en del i pris, spesielt det første året. Skal selv selge en i3s 94 når jeg får e-tron så det blir vel et godt tap på den bilen. Den skal jeg nok selge veldig billig. Men det regnet jeg jo med da jeg kjøpte i3. Fortsatt billigere enn å lease.

Til i3-folket generelt:
Slutt å klage - get over it - ta det som en mann (evt dame med bein i nesa). Nyt bilen og selg når du skal selge. Ta det du får for bilen. Hvis ikke har du faktisk ikke råd til slik bil.
Synes det er utrolig mye klaging og negativitet fra elbilfolket. Følger forum e-tron, I-Pace, i3 osv. Folk klager og klager og klager. Nyt bilen - bil koster penger uansett. Sørg derfor for at du kjører en bil du kunne «brenne inne med» i 5-10 år og fortsatt nyter å kjøre.

turfsurf

#24
Sitat fra: Imagine på lørdag 05. januar 2019, klokken 08:55
Slutt å klage - get over it - ta det som en mann (evt dame med bein i nesa). Nyt bilen og selg når du skal selge. Ta det du får for bilen. Hvis ikke har du faktisk ikke råd til slik bil.
Synes det er utrolig mye klaging og negativitet fra elbilfolket. Følger forum e-tron, I-Pace, i3 osv. Folk klager og klager og klager. Nyt bilen - bil koster penger uansett. Sørg derfor for at du kjører en bil du kunne «brenne inne med» i 5-10 år og fortsatt nyter å kjøre.
Så enig i dette. Markedet bestemmer prisen. Når du bestiller en bil så har du akseptert at det er en grei pris for den. At den synker i pris etterpå er surt, men sånn er det. Og i dette tilfellet er det skarve 20k (ca 5%) som er småtteri.

De som hoppet på og kjøpte 120Ah til (IMO) overpris burde sett dette komme. Mye over prisene i utlandet, og flere konkurrenter på trappene med vesentlig bedre rekkevidde enten i salg eller rett rundt hjørnet. BMW hadde ikke noe valg skulle de opprettholde salget. Tippet ordreinngangen på i3 fikk en alvorlig knekk rett før jul (Model 3 priser ble kjent), og de gjorde tiltak.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

Sitat fra: turfsurf på lørdag 05. januar 2019, klokken 09:21
Sitat fra: Imagine på lørdag 05. januar 2019, klokken 08:55
Slutt å klage - get over it - ta det som en mann (evt dame med bein i nesa). Nyt bilen og selg når du skal selge. Ta det du får for bilen. Hvis ikke har du faktisk ikke råd til slik bil.
Synes det er utrolig mye klaging og negativitet fra elbilfolket. Følger forum e-tron, I-Pace, i3 osv. Folk klager og klager og klager. Nyt bilen - bil koster penger uansett. Sørg derfor for at du kjører en bil du kunne «brenne inne med» i 5-10 år og fortsatt nyter å kjøre.
Så enig i dette. Markedet bestemmer prisen. Når du bestiller en bil så har du akseptert at det er en grei pris for den. At den synker i pris etterpå er surt, men sånn er det. Og i dette tilfellet er det skarve 20k (ca 5%) som er småtteri.

De som hoppet på og kjøpte 120Ah til (IMO) overpris burde sett dette komme. Mye over prisene i utlandet, og flere konkurrenter på trappene med vesentlig bedre rekkevidde enten i salg eller rett rundt hjørnet. BMW hadde ikke noe valg skulle de opprettholde salget. Tippet ordreinngangen på i3 fikk en alvorlig knekk rett før jul (Model 3 priser ble kjent), og de gjorde tiltak.

Jepp, og det ble diskutert side opp og ned her inne hvor dyr den ny modellen var så det er da ingen overraskelse at den går ned nå. Selv lar jeg alltid en ny modell modnes litt før jeg eventuelt handler, mens andre alltid må ha det siste  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Samco

Sterke konkrenter som Tesla modell 3 og VW ID range kommer fort på markede og BMW må justere seg ned prisen mot bedre speks kunde konkurrentene El biler.
22kw innebygd lader og 100pluss kw hurtig lader har I3n vært mere up to date selv om batteri pakken ikke er 2019 imponerende.

Ingeniøren

Sitat fra: Samco på lørdag 05. januar 2019, klokken 10:57
Sterke konkrenter som Tesla modell 3 og VW ID range kommer fort på markede og BMW må justere seg ned prisen mot bedre speks kunde konkurrentene El biler.
22kw innebygd lader og 100pluss kw hurtig lader har I3n vært mere up to date selv om batteri pakken ikke er 2019 imponerende.

Men hvor stort batteri skal man dra med seg rundt til daglig når de fleste kjører rundt 4 mil daglig ?

Det gir ekstra vekt og driftskostnader og ingen tror vel at strømmen blir billigere når staten skal ha inn inntekter for å kompensere tapt salg av fossil... Har greid meg helt fint med 60 ah i over 3 år og trenger egentlig ikke mer, så vet ikke hvorfor jeg lurer på å oppgradere :o
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

arthur

At strømmen ikke blir billigere er jeg helt enig med deg i, men årsaken er ikke pga redusert inntekt på fossilt brensel.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Samco

#29
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 05. januar 2019, klokken 17:31
Sitat fra: Samco på lørdag 05. januar 2019, klokken 10:57
Sterke konkrenter som Tesla modell 3 og VW ID range kommer fort på markede og BMW må justere seg ned prisen mot bedre speks kunde konkurrentene El biler.
22kw innebygd lader og 100pluss kw hurtig lader har I3n vært mere up to date selv om batteri pakken ikke er 2019 imponerende.

Men hvor stort batteri skal man dra med seg rundt til daglig når de fleste kjører rundt 4 mil daglig ?

Det gir ekstra vekt og driftskostnader og ingen tror vel at strømmen blir billigere når staten skal ha inn inntekter for å kompensere tapt salg av fossil... Har greid meg helt fint med 60 ah i over 3 år og trenger egentlig ikke mer, så vet ikke hvorfor jeg lurer på å oppgradere :o

Enig med dagelig bruk en 120 er kun en lading med en 60 i3 ekstra til samme rekkevidde så om det er verd en oppgradering  er vel opp til kjøperen? Om det har vært en 40/50 mil bil så har den i mine øyne blitt en konkurrent til kona ,T3 og de andre nye som kommer i 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA