Forsikringstilbud - LR AWD

Startet av Majijus88, tor 03. jan 2019, kl. 12:00

« forrige - neste »

Jeronan

Sitat fra: Reflektor på ons 16. jan 2019, kl. 09:04
Sitat fra: Jeronan på ons 16. jan 2019, kl. 08:06
Sitat fra: magnetic på ons 16. jan 2019, kl. 00:25
Sa opp kasko på dieselbilen 2010 modell , da jeg er en dyktig sjåfør hehehe og har råd å fikse den hvis det skulle noe utenkelig og det smeller. Gikk fra 7500kr med kasko til 5000kr kun ansvar.
La oss ta et hypotetisk regnestykke/senario og man velger kun ansvar forsikring. Så bør prisen på Tesla forsikringen bli ca. 2000kr siden på min dieselbil utgjør trafikkforsikrings avgiften 3000kr av disse 5000kr.
Har heller ikke sett noen statistikk på at Teslaer kræsjer noe mer enn snittet. Og leste nylig en artikkel hvor det var kun 2 døds ulykker forårsaket av El bil siden 2013, (tror eg det var).
Tviler og på at bmw i3 hadde mye høyere forsikring da den var lansert, pga, at forsikringselskapa ikke haddde data/statistikk på den.
I stedet for kasko+ (leie bil) Er det kanskje like billigt å ha en billig El bil som reserve, som er forsikret med minimal kjørelengde og ansvar forsikring og 0 i trafikkforsikring,  stående parat, når Teslaen er på verksted :-).
Det virker nesten som at forsikrings selskapa innbiller at Tesla eigere er over snittet bemidla, og øyner en melkeku haha.

"- Vi ser ingen betydelig forskjell i skadebildet mellom el- og bensin/diesel biler under ellers like forhold, sier informasjonssjef i Gjensidige, Bjarne Rysstad."

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/Q155Q/naa-blir-det-dyrere-aa-eie-elbil

People do not need to die, before a car is declared total loss! And it's a current fact that sadly, Tesla is higher in the statistics at the moment.

This due to the fact that Model S and X make use of a lot Alluminum, which is much more expensive to repair.
To make matters worse, Tesla has no parts in stock and take ages for parts to arrive.
Even in the US the amount of complaints of long repair waits have sky rocketed the last year.
So even Tesla's that have been involved in just minor accidents end up waiting at the repair shop for months to be fixed!
All these people need to drive a rental car during the repair period, driving up the costs for Insurance companies.

This is the current problem and why it is now much more expensive to get an insurance for a Model S, X and 3.
It's not just the Model 3. People now buying a new Model S or X are also getting much higher price offers.  :(

In the meantime, our BMW i3 stays at a rock solid insurance price without any increases. So go figure.

Ser du har nevnt dette med leiebil flere ganger. Vi har andre biler vi kan bruke så trenger ikke leiebil. Blir ikke spesielt mye billigere av den grunn. Det burde det vel vært om det er det som trekker opp prisene?

I know. Gjensidige for example has a little check box on their site to opt out of "Rental car" with car Standard Kasko insurance and price difference was only 50 NOK per month.
That is just standard price reduction set with all cars in this insurance.

Fact is, that right now insurance prices for Tesla cars have become insane right now!

For example, for my Model S 75D 2017 I currently pay 12000 NOK per year for 30.000 km, 70% bonus for Super Kasko.
If I would switch now to another insurance company right now, I would now have to pay 23.000 NOK for the same insurance!
That is almost a doubling of the insurance in one year!!  >:(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

1000kwh

Jeg betaler 8500,- for vanlig kasko, 75% 30000km. Ingen under 23 år. Dette hos DNB. Betalte rundt 10000,- hos Gjensidige med Tekna før.

Det er mye å spare på å forhandle priser når man flytter hele bankforbindelsen (huslån, forsikringer)..

Altså for en S75D 2017

Jarv!s

Har fått tilbud da jeg besøkte bank
Sparebank 1
11200,-
25k km
75% bonus topp kasko
ingen sjåfører under 23 år
Bosted Akershus
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Wibla

Jeg betaler 10365,- hos DNB for S75D 2018, 20kkm, 75% 4. år, Holmestrand. Kasko best med leiebil.
2018 Tesla Model S 75D

hawK

Tryg (med samlerabatt): 18 186,- for 20k km, over 25 år, 60%, Akershus, felles garasje

Codan (med samlerabatt): 10 649,- for 20k km, over 25 år, 70% 1 år, Akershus, felles garasje, med bekreftet skadefrihet siste 3 år.

Begge deler er Kasko pluss

Forsåvidt fornøyd med Codan sitt tilbud, tror ikke jeg får noe bedre.

Springdale

Sitat fra: hawK på fre 18. jan 2019, kl. 17:04
Tryg (med samlerabatt): 18 186,- for 20k km, over 25 år, 60%, Akershus, felles garasje

Codan (med samlerabatt): 10 649,- for 20k km, over 25 år, 70% 1 år, Akershus, felles garasje, med bekreftet skadefrihet siste 3 år.

Begge deler er Kasko pluss

Forsåvidt fornøyd med Codan sitt tilbud, tror ikke jeg får noe bedre.

TOCN CoverClub er ca. 6600 per år, ~7000 med innmelding i TOCN. Er det noen som har erfaring med den? (Ingen bonus; egenandel 6000 som øker med 6000 for hver skade)

gruffalo

Codan ga meg pris på 9700. Etter litt pruting (mye) fikk jeg tilbud om 7600. Just saying.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

Enlace

Sitat fra: gruffalo på fre 18. jan 2019, kl. 21:18
Codan ga meg pris på 9700. Etter litt pruting (mye) fikk jeg tilbud om 7600. Just saying.

Hm ringer Codan. Hvor mye bonus, kjørelengde og egenandel?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

HermanGatevold

Sitat fra: gruffalo på fre 18. jan 2019, kl. 21:18

Hvordan prutet du? Har du flyttet flere forsikringer over til dem eller noe sånt? Jeg får følgende ved å gå via nettsidene deres:

Kasko+, 16 000km, 75% 1.år, felles garasje = 1076 kr/mnd = 12600 kr/år

gruffalo

Hvordan jeg prutet? Etter en lang samtale spurte han hvilken pris han måtte gi meg for å slå til.  Jeg sa 7000. Da måtte han "snakke med sjefen" , noe jeg antar var bare bullshit, og kom tilbake med 7600.

Da var det i en pakke med to andre biler , som jeg skal selge når jeg får t3.

E-tron 55 sportback 2022

Dette er sikkert et fryktelig dumt spørsmål, men bedre å ta det her enn til potensielle bilforsikrings-selgere:

Hvis jeg har forstått det riktig, så fungerer bonusordning på den måten at den prosenten man går opp hvert år også er den prosenten den årlige forsikringskostnaden går ned hvert år. Stemmer?

I så fall...er de pristilbudene jeg har fått (med 50% bonus) allerede justert ned i prosent?
Altså...hvis jeg har fått et tilbud på 12 000 i året med 50%, så koster på en måte den forsikringen 24 000 i året med 0% i bonus?

Sent from my iPhone using Tapatalk

hawK

Stemmer

Så bra!

Er det også sånn at alle forsikringsselskap har samme økning i prosent hvert år frem til 75%?

Hvor mye økes det i så fall i året? 3%?

Lynkjapp

Sitat fra: hawK på lør 19. jan 2019, kl. 09:57
Stemmer
Nei, det stemmer ikke dessverre. Bonusen slår ikke inn på alle deler av forsikringen, kun på de delene hvor du taper bonus på å bruke forsikringen. F eks taper du ikke bonus på å bruke forsikringen for å skifte frontrute etter steinsprutskade.

Jeg gjorde en kjapp test hos If hvor jeg fikk en månedskostnad på 1030,- med 50% bonus og 645,- med 75% bonus. Hvis teorien om at hele forsikringspremien blir minsket med bonusen så skulle de 1030,- ved 50% tilsi en premie på 2060,- ved 0% og dermed  507,50 ved 75%. Men kalkulatoren ga som sagt 645,- ved 75%.

Ergo, bonusen slår ikke inn på hele summen.

Handyman

Sitat fra: Lynkjapp på lør 19. jan 2019, kl. 10:59
Sitat fra: hawK på lør 19. jan 2019, kl. 09:57
Stemmer
Nei, det stemmer ikke dessverre. Bonusen slår ikke inn på alle deler av forsikringen, kun på de delene hvor du taper bonus på å bruke forsikringen. F eks taper du ikke bonus på å bruke forsikringen for å skifte frontrute etter steinsprutskade.

Jeg gjorde en kjapp test hos If hvor jeg fikk en månedskostnad på 1030,- med 50% bonus og 645,- med 75% bonus. Hvis teorien om at hele forsikringspremien blir minsket med bonusen så skulle de 1030,- ved 50% tilsi en premie på 2060,- ved 0% og dermed  507,50 ved 75%. Men kalkulatoren ga som sagt 645,- ved 75%.

Ergo, bonusen slår ikke inn på hele summen.
Bonusen slår heller ikke inn på trafikkforsikringsavgiften (som for elbiler er 0) men som er 9.79,- pr dag (ca 3500,- pr år) for en fosil personbil.
https://www.tff.no/informasjon/trafikkforsikringsavgift/
Ser at en del personer sammenlikner tilbudet de får på Model 3 med premien de betaler på fosilbilen, og da er det greit å huske på at trafikkforsikringsavgiften utgjør en vesentlig del av premien på fosilbilene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA